Octavia in noodloop en code p2101

We hebben nu al een paar keer een probleem gehad, het gebeurd maar heel weinig. Het lijkt alleen op de snelweg te gebeuren, laatste keer reed ik 120 met cruisecontrol op de snelweg en moest ik remmen voor de afrit (normaal haal ik cc met knopje er af) en toen ging hij in noodloopen ging er een lampje branden op dashboard.
Torque aangesloton en kon alleen DTC P2101 uit lezen.
Throttle Actuator Control Motor
Circuit range/performance.

Daarnaast sinds kort valt me op dat bij het afsluiten of ontgrendelen met de afstandsbediening dat de alarm lichten niet meer knipperen.

Iemand ervaring met een of beide problemen?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20181021-193338.png
    Screenshot_20181021-193338.png
    397,8 KB · Weergaven: 75
Dashboard foto, het epc en tractie controle lampje branden.
 

Bijlagen

  • IMG_20181021_193648343~01.jpg
    IMG_20181021_193648343~01.jpg
    68,4 KB · Weergaven: 60
Vergeten erbij te vermelden, iedere keer als we het contact uit en aan deden kon er weer verder gereden worden alsof er niets aan de hand is.
 

kwillems

Donateur
Heb er niet veel verstand van, maar heb in het verleden eens iets vergelijkbaars gehad. Zou het een vervuilde EGR of gasklephuis kunnen zijn?
 

Frankw

Lid
Ik heb het ook regelmatig gehad, weet de foutcode niet meer. Bij mij sprong hij in noodloop als ik het gaspedaal flink indrukte en dan zo tussen de 100 en 120 km per uur reed. Auto uit en aan en het probleem was weer weg. Uiteindelijk heeft het dichtzetten en wegschrijven van de EGR het probleem vrijwel definitief opgelost. Het kwam nog sporadisch voor en het vervangen van de turbo heeft het probleem helemaal opgelost.
 
Hoe is dit verder afgelopen, ik heb dit probleem nu met mijn Fabia I uit 2003, maar dan bij het starten.
Anders start ik een nieuw topic, in de Fabia I forum.
 
Bovenaan Onderaan