Octavia III

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neptukker

Forumguru
Octavia 3e generatie volgens Autostrassenverkehr

Het duitse blad Autostrassenverkehr heeft in het laatste nummer info over de volgende generatie Octavia. Blad is nagenoeg niet in Nederland te verkrijgen dus haast je niet naar de winkel. Een plaatje kun je echter wel online zien op: http://blog.autostrassenverkehr.de/
Van het weekeind ff bij een duits tankstation een exemplaar oppikken.
 

Bijlagen

  • AS05_01_Titel_low.jpg
    AS05_01_Titel_low.jpg
    59,6 KB · Weergaven: 163
Heel erg vernieuwend ziet het er ook niet uit. Geen spannende ontwikkelingen vooralsnog. Maar goed, ik gok dat dit wat photoshop bewerkingen zijn. Wat giswerk door een SuperB2 terug te brengen tot O2 formaat en belijning. We zullen het wel zien.
 

MarcoO2

Forumguru
Nog een paar foto's. Zei iemand iets over overeenkomsten met de Superb?

Er blijft natuurlijk altijd wat gissen, de vorige render van de Octavia zag er compleet anders uit. Al moet ik wel zeggen dat deze render me veel meer aanspreekt dan de vorige, vanwege de eigen lijn. De lijnen gaan wat meer richting die van de Passat CC en de Audi A5 Sportback, wat eigenlijk tegen de winkel van Skoda spreekt, aangezien ze tot nu vooral bekend staan om hun praktische en ruime wagens.

De nieuwe Octavia komt pas tegen 2013 op de markt en zal zijn platform delen met de Audi A3 (2011) en de VW Golf 7 (2012). Daardoor kan de Octavia ook profiteren van de langere wielbasis en grotere spoorbreedte. l'Automobile magazine maakt gewag van gedownsizede motoren die reeds hun intrede deden in het Skoda-gamma, de 1.2 TSI,1.4 TSI en 1.6 TDI, maar heeft het ook over een straffe RS-variant, die het vermogen van de Golf R (270 pk) zou benaderen. De huidige Octavia RS kan beschikken over een 2.0 TFSI met goed 200 pk.

Skoda-Octavia-render-1.jpg


Skoda-Octavia-render-2.jpg


Skoda-Octavia-render-3.jpg


bron: klik
 

Wasmachineman

Forumguru
Vooral die Combi, als 2 druppels water ! :xyxthumbs:
Maar ook de hatch is geslaagd.
Ik ben benieuwd in hoeverre deze modellen op deze foto's gehandhaafd blijven !
 

Falcon

Donateur
Gek genoeg zat ik er afgelopen week nog aan te denken. Wanneer zullen ze nu met de Octavia 3 op de proppen komen.

En kijk eens aan! En als ik nu niet te snel mij kilometers op ga rijden dan hoop ik deze te mogen bestellen. :)
 

Wasmachineman

Forumguru
@Falcon: Nou zeg..en eerst moesten die kilometers er snel doorheen gejast worden zodat je versneld in een O2FL 1.2 TSI kan gaan ?:D
 

Falcon

Donateur
Lol :) .. Ach ik moet niet zeuren.. ik heb een dijk van een auto en ik geniet er nog elke dag van.

Wat ik zo mooi nu vind aan deze 3d foto's van de nieuwe Octavia is dat ze de zijkanten hebben aangepakt en alles net even wat "rauwer" aan doet. Als dit hem echt is, dan petje af voor de Designers bij Skoda hoor!

Dit is de eerste keer dat ik totaal niet hoef te wennen aan een nieuw Skoda model. Dat is wel even wennen :)
 
Nog even wachten in elk geval.
Volgend jaar de introductie van een instap Skoda.
In 2011 een nieuwe Fabia.
En dan eind 2012 staat de nieuwe O3 op het programma.
 

Hetzer

Forumguru
[moderatorbreak]Niet onnodig quoten svp[/moderatorbreak]

@Wiliam: in 2011 een nieuwe Fabia??, beetje vroeg, de facelift komt dit jaar

de O-3 ziet er in ieder geval gelikt uit
 

cvegreen

Forumguru
Ik hoop maar dat de echte niet afwijkt van de eerste fotos , omdat dit er echt dik uitziet en inderdaad meer op VW gaat lijken
 

Hetzer

Forumguru
Hier in duitsland, nog een ander blad gelezen, waar een artikel in stond over de O/3, daar spreken ze ook over standaard led/achterlichten en een optie voor adaptive led voor lichten, zoals dit ook op de nieuwere audis beschikbaar is, ook zal er van de huidige o/2 geen tour variant komen, zoals dit nu wel van de o/1 is.Deze tour variant is primair voor de oostblok landen, dit vanwege het kosten plaatje.
Met de komt van de O/3 komt er ook een nieuw model tussen de Fabia en de Octavia, om het gat van de Tour op te vullen, aldus de Duitse bronnen,

het blad is inmiddels in mij bezit en ik zal het tijdens de komende meeting wel meenemen voor de belangstellende
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan