Octavia III wanneer met 4x4?

___JC___

Forumguru
Ik ben als opvolger voor mijn Superb erg benieuwd naar de Octavia III 4x4. Bij voorkeur met een dikke benzinemotor natuurlijk. Ik zag op internet dat de Octy 3 in onder andere Noorwegen al met 4x4 leverbaar is, met de 1.8TSI en zelfs in combinatie met DSG! Dat lijkt me wel wat uiteraard.

Tot mijn verbazing had de Nederlandse pers het al in Maart over een nieuwe Octy 4x4 met, jawel, de 1.8TSI in combinatie met DSG! Ik zeg waar is ie dan gebleven Nederlandse importeur?!?

http://www.telegraaf.nl/autovisie/a...5/__Skoda_Octavia_4x4_alleen_als_Combi__.html

"Bij de marktintroductie eind april is de Octavia Combi 4x4 leverbaar met drie motoren, te weten een 1.8 TSI DSG met 180 pk, een 1.6 TDI met 105 pk en een 2.0 TDI met 150 pk."

Captain Hook

Forumguru
Op skoda.at en skoda.de is 'ie wel al te vinden.
De O3 combi 4x4 1.8TSI met DSG. Waarschijnlijk vindt Pon het (nog) niet interessant om die voor Nederland te importeren...

andrehj

Forumguru
Niemand verbiedt je om de auto van je keuze gewoon in Dld te bestellen en zelf te importeren. Heb je met Pon helemaal niets te maken en kun je ook gewoon alle opties kiezen die je wilt (en die in Dld wel gewoon leverbaar zijn), standverwarming af-fabriek bijvoorbeeld.
Overigens is de DSG die in combinatie met de 1.8 TSI en 4x4 wordt geleverd de DSG-6. Door het veel hogere koppel die deze aan kan, is deze motor een ZEER geschikte kandidaat voor wat extra Nm's van bijvoorbeeld JD.

BSdV

Actief lid
Tja ik had deze ook al eventjes na de diverse persberichten in Nederland verwacht. Kan de dealer ondanks dat ie niet op de website of in de configurator staat niet bestellen?

Wij hebben zelf (hier in dld) de 2.0 tdi 4x4 besteld. Deze is overigens alleen met handbak te bestellen, maar dat komt mij wel uit daar ik niet zo'n dsg fan ben. Maar smaken verschillen natuurlijk.
Wat hier dan weer niet te bestellen is is bijvoorbeeld het dynamic pakket mocht dat belangrijk zijn.
Zou een auto in duitsland besteld worden loont het misschien om even op carneoo.de of autohaus24.de te kijken. Deze bieden standaard zo'n 15-16% korting..
Maar goed, dan moet je wel uit dld willen bestellen natuurlijk..

___JC___

Forumguru
Ik hoop wel dat de importeur nog het licht gaat zien. Zelf importeren wordt denk ik lastig als je de auto wil leasen.

Stel hij gaat met JD kuur naar 230pk, dan heb je een goed alternatief voor de RS. Een redelijke sleeper..

___JC___

Forumguru
En combi 1.8TSI ambition DSG kost in Duitsland EUR 25.990 en de DSG 4x4 EUR 28.440.
In NL kost de 1.8TSI ambition DSG EUR 30.490 dus de DSG 4x4 zal rond de EUR 33.000 uitkomen lijkt me.

ertromp

Forumguru
Indien je op twitter zit kun je er een tweet aan wagen naar @Skoda_NL wanneer de 4x4 geleverd gaat worden.
Er wordt daar snel op vragen geantwoord.

BSdV

Actief lid
Stel hij gaat met JD kuur naar 230pk, dan heb je een goed alternatief voor de RS. Een redelijke sleeper..

Ja dat klinkt inderdaad wel erg aanlokkelijk, jammer dat de benzine voor ons eigenlijk niet uit kan.. Wie weet is er nog iets leuks mogelijk met de 2.0tdi al ben ik wel wat huiverig voor de levensduur van de motor want de bedoeling is toch wel dat de O3C minimaal 6 jaren mee moet gaan..

ertromp

Forumguru
Heb inmiddels ook een tweet geplaatst :D

Hopelijk morgen ergens tussen 09:00 en 17:00 een retweet van Skoda. Ik ben benieuwd

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Als het hele forum dit nu doet, gaan ze bij Pon spontaan in overweging nemen om hem in de bestel catalogi te plaatsen ;)

MaRco2

Forumguru
In Oostenrijk stond de 4x4 al met bosjes bij de dealer begin september. Heb toen nog een zwikkie foto's gemaakt. Zowiezo een paar 1.6TDI 4x4 met kleine wieltjes.

Ook stond er binnen een Octavia Combi met 2 uitlaten in een Elegance vorm (alu lijsten, kleine wielen).

___JC___

Forumguru
Die EUR 33k die ik noemde voor de 4x4 benzine was voor een ambition dus zeg EUR 37k voor een elegance 4x4 DSG uitvoering in NL?

CDK

Forumguru
Zojuist antwoord via Twitter van Skoda NL

Hallo Corné, naar verwachting komt de Octavia Combi 4x4 in het eerste kwartaal van 2014.

ertromp

Forumguru
Zojuist een tweet:

Erik,ŠKODA Nederland heeft je tweet beantwoord! @Skoda_NL Wanneer gaat de Octavia III 4x4 (benzine) in Nederland geleverd worden? - 30 okt.ŠKODA Nederland@Skoda_NL @ Naar verwachting komt de Octavia Combi 4x4 in het eerste kwartaal van 2014 in Nederland.

Toch netjes van Skoda beantwoord

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan