ja dat kan..en je houdt inderdaad geld over, maar je hebt er ook werk aan, zeker als je zelf alles gaat doen, ff naar Zwitserland enz ligt ook niet om de hoek...dus wat je in de praktijk overhoud aan " winst" valt dan ook nog maar te bezien.
ja dat kan..en je houdt inderdaad geld over, maar je hebt er ook werk aan, zeker als je zelf alles gaat doen, ff naar Zwitserland enz ligt ook niet om de hoek...dus wat je in de praktijk overhoud aan " winst" valt dan ook nog maar te bezien.
imported out of Germany dan?Bij nieuwe auto's hou je daar inderdaad niet veel aan over.
Het verhaal is echter anders wanneer je er een koopt van een jaar oud (of meerdere jaren oud)
Dat heb ik namelijk al 5x gedaan![]()
Klopt... en je moet niet vergeten dat de Zwitserse prijs inclusief 8% BTW is. Netto is de prijs hier dus 31240 euro. Voor NL komt daar dus 21% BTW en de BPM bij. Wordt niet echt voordelig denk ik...
Ja, inderdaad.imported out of Germany dan?
BTW wordt verrekend (verschil)
Je hoeft het niet dubbel te betalen hoor.
Het is wellicht nog erger vrees ik, want wordt de BTW niet berekend over de prijs inclusief BPM - of was het andersom?Dus incl 21% BTW excl BPM zijn de kosten al bijna 38000 euro
Kleine correctie: bij een nieuwe auto, zoals waar hier sprake van is, wordt de BPM wel opgeteld bij de netto catalogusprijs (en blijft hij inderdaad buiten de BTW), maar hij wordt berekend aan de hand van de CO2-uitstoot, dus niet over de catalogusprijs. Das war einmal.......nope BPM wordt berekend over over de netto prijs zonder de BTW. zo ook de BTW die wordt berekend over de Netto prijs zonder de BPM. dus die 2 bedragen worden dan op de nettoprijs gerekend en dan heb je de verkoopprijs.