Octavia III, ervaringen met 3 kids op de achterbank?

wallietax74

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ben op dit moment aan het oriënteren voor een nieuwe lease-auto, de Octavia III komt vaak voorbij vanwege de gunstige Leaseprijzen en een fijne DSG bak. Het enige wat me doet twijfelen is het feit dat ik drie kids te vervoeren heb (1, 4 en 7 jaar). Zijn er mensen met ervaringen hiermee?

Ik vraag me bv af of er op het middelste stuk van de achterbank ook kinderzitjes (bv maxi cosi) te plaatsen zijn?

Wat de betreft de beenruimte achter is het allemaal prima in orde volgens mij, maar het voor mij om de breedte en de bruikbaarheid van het middenstuk in de bank. De oudste van 7 kan bijna zonder verhoger, dat scheelt alweer. Alleen is het voor hem niet echt prettig zitten op dat middenstuk volgens mij, is wat hard en hoog. Als er een zitje past is dat gelijk geen probleem meer, en kan de oudste op de normale zitting...

Ben benieuwd, alvast bedankt voor de reacties!
 

Lodewijk

Actief lid
Past bij mij niet. Ook in mn v70 niet btw. Wel zonder derde stoelverhoger. In mijn vorige auto (sharan) paste het wel, maar zelfs daar slechts zo'n 10 cm ruimte over
 

riskitalltowin

Actief lid
Op een middelste plaats nooit een maxi cosi plaatsen he. Ik ken iemand met 3 kinderen en heeft daarvoor voor een Touran moeten opteren.
 
Rij nu een Peugeot 5008. Hierin met gemak bij kinderfeestjes drie kinderen achterin vervoert, met drie maxi-cosi's.

Aangezien ik zelf maar twee kinderen heb ga ik nu voor de O3 Combi. Nog even wachten...
 

turboturbo

Forumguru
Off-topic: tegenwoordig kun je een busje kopen als je meer dan 3 kinderen hebt! Vroeger zaten wij met gewoon met 5 kinderen achterin een Kadett hatchback op naar vakantie bestemming.. :D
 

wallietax74

Nieuw lid
Het alternatief is inderdaad 5008, Zafira of de Grand Picasso....alleen het liefst blijf ik een normale station rijden. C4 is van binnen echt een mooi ding maar ben nog niet echt te spreken over de buitenkant van de auto. Hij is er wel met automaat en 20% maar dan is het zo'n half-automaat, waar je niet echt positieve geluiden over hoort.

Maarre er moet toch wel een zitje/verhoger in het midden te plaatsen zijn dacht ik zo?
 

wallietax74

Nieuw lid
Off-topic: tegenwoordig kun je een busje kopen als je meer dan 3 kinderen hebt! Vroeger zaten wij met gewoon met 5 kinderen achterin een Kadett hatchback op naar vakantie bestemming.. :D

Eh ja, dat weet ik me ook nog te herinneren haha. Maar probeer je maar eens te verplaatsten in de situatie met drie kids....Heb altijd relatief kleine auto's gereden als Alfa 147, A3, de nieuwe BMW 1 maar nu is het echt over...

Wil eigenlijk niet aan de bus, dat is het voornamelijk haha!
 

wallietax74

Nieuw lid
Kijk, even een plaatje er bij, als het zo zou kunnen is het al top. (foto heb ik genomen in een Volvo S80)
 

Bijlagen

  • b1e5fa7def071d85913af7012a770c3b.jpg
    b1e5fa7def071d85913af7012a770c3b.jpg
    55,4 KB · Weergaven: 240

RoelF

Forumguru
Ziet er wel uit als of dat gaat lukken. Gewoon ff met de spullen naar een dealer en je weet het zeker.
 
Rijd zelf al jaren een Peugeot 308 SW. Super auto. Op de sloop 2 stoelen kopen voor 250euro en je vervoert 7 mensen in je auto. Heb je ze niet nodig haal je ze eruit. De achterstoelen zijn 3 volwaardige stoelen, dus iedereen heeft de zelfde beenruimte (ook middelste stoel goede beenruimte). Vaak met 2 kinderen en 4 volwassenen naar Duitsland en Spanje gereden. Je zou zeggen waarom nu skoda octavia dan? Dit omdat ik de ruimte achterin niet meer nodig heb en wel weer eens wat anders wilde. Ook de skoda zeer compleet is en hem wel erg lekker vindt rijden al is hij nog niet geleverd :-) . Ohja Enige nadeel van Peugeot is iedere 8000km voorlampen vervangen want die stoppen ermee.
 

Canon-Eye

Forumguru
Er zijn zitjes die met de normale driepuntsgordel kunt vastzetten - die gordel moet dan wel door de speciale geleidingen van het zitje worden gelegd. Als er middenin een 3-puntsgordel zit (wat ik wel aanneem, maar niet zeker weet) dan kun je dus zo'n stoeltje gebruiken. Er is dan aan weerskanten nog voldoende ruimte voor een zitverhoger - die geeft ook de 7-jarige een beter uitzicht naar buiten, tenzij die erg groot is voor z'n leeftijd, dan kan hij wel zonder.
Algemene opmerking: een kind moet wel 1,35m of langer zijn om zonder kinderveiigheidshulpmiddel in de auto te mogen zitten.
 

Quartz

Lid
Ik heb special voor de O3 gekozen JUIST omdat het achterin zo ruim is. Heb een 2-ling van 12 en een van 6 en rijden elk jaar voor vakantie naar Frankrijk of Italie. Ze hebben dus wel levensruimte nodig op die lange ritten. Daarnaast ook nog eens een lease auto dus over 4 jaar moeten er 2 16 jarigen en een 10 jarige ook nog in kunnen zonder elkaar de hersens in te slaan 'omdat je op mijn stuk zit' ;)
Geen ervaring meer met Maxi-Cosi maar deze 3 jongens gaan er wel inpassen (hoewel ook ik de O3 nog steeds niet in bezit heb)
 

wallietax74

Nieuw lid
Ik heb special voor de O3 gekozen JUIST omdat het achterin zo ruim is. Heb een 2-ling van 12 en een van 6 en rijden elk jaar voor vakantie naar Frankrijk of Italie. Ze hebben dus wel levensruimte nodig op die lange ritten. Daarnaast ook nog eens een lease auto dus over 4 jaar moeten er 2 16 jarigen en een 10 jarige ook nog in kunnen zonder elkaar de hersens in te slaan 'omdat je op mijn stuk zit' ;)
Geen ervaring meer met Maxi-Cosi maar deze 3 jongens gaan er wel inpassen (hoewel ook ik de O3 nog steeds niet in bezit heb)

Hier ongeveer dezelfde gedachte, heb echt wel het idee dat alles moet passen. Voor de ritten in NL maak ik me niet zo'n zorgen wat betreft het comfort van de kids maar voor de vakanties moet het wel lekker zitten en passen allemaal! Het middenstuk zal wel de minst populaire plek worden, is vrij hard en iets hoger nl.
 

TL@

Forumguru
In de O2 gaat het zeker niet, als op de buitenste plaatsen kinderstoelen staan, kan er zelfs geen volwassene meer op de middelste plaats zitten, laat staan nog een kinderstoel.
 

Wesly

Senior Member
Ik heb in de O3 precies hetzelfde, buitenste plaatsen kinderstoelen en middelste plaats niet meer te gebruiken maarja het is natuurlijk geen HUMMER
 
Bovenaan Onderaan