Octavia II met trekhaak

Lex

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Octavia II SW. Hier onder zit een trekhaak gemonteerd. Als ik met 4 personen in de auto zit kun je niet op een normale manier een doorgetrokken stoep afrijden zonder dat de trekhaak de stoep raakt.
Zijn er meer Octavia IISW bezitters die hier last van hebben.

M.v.g.
Lex
 

Edwin

Lid
Ik heb het laatst zelf ondervonden met 4 personen en 2 labradors achterin. Hoorde een tik, kon het eerst niet vinden, maar onderkant van de trekhaak (met het oogje) dus geraakt.
 

henk_de_bruin

Actief lid
ik heb met een vrachtje achterin en twee personen voorin ook al een drempel geraakt.
mischien zijn er hulpveren voor te krijgen?
 

octofreak

Actief lid
Kl#te,

ik had gehoopt dat dit probleem alleen bij de octoI zou zijn en dat het bij de octo2 over zou zijn.
Niet dus....... /forum/images/graemlins/mad.gif
Trouwens bij de hatchback hetzelfde, want die heb ik nu.
 

sunnyboy

Senior Member
Is dit probleem bij achteraf montage van de trekhaak of bij af-fabriek?
Wat ik in de handleiding lees wordt er af-fabriek ook wat aan de veren gedaan.
 

Arjen

Actief lid
Waarschijnlijk heeft Skoda daarom de 'heavy duty' verenset als optie.

Maar met zoveel laadruimte zou je iets meer anticipatie van Skoda wel verwachten.

Ik ben wel benieuwd of een Skoda met trekhaak inderdaad standaard andere vering heeft. Lijkt mij enigzins absurd.
 

Lex

Nieuw lid
Sunnyboy,

Trekhaak is meteen bij de auto mee besteld. Van de dealer niets vernomen dat er dan al hulpveren worden gemonteerd.
 

Lex

Nieuw lid
Arjen,

Precies de reden van mijn bericht. Ik ben nu met PON in gevecht om door Skoda hier iets aan te laten doen.
 
Bovenaan Onderaan