Octavia I 1.6 demarage bouwjaar 2007

Beste forumleden

Net vandaag aangemeld bij dit forum omdat ik sinds kort een Octavia heb gekocht.
Tot nu toe erg blij mee.

Maar heb wel een vraag. Voor ik de Octavia kocht had ik er niet zo opgelet maar ik heb een Octavia 1.6 demarage van het bouwjaar 2007. Toen ik em net had zet ik em naast die van mijn broer die een Octavia 2.0 TDI elaganse heeft uit 2006 maar toen zag ik pas dat ik een Ocatvia I heb en mijn broer een Octavia II ?? Bij het rondneuzen of het forum zie ik dat Octavia I tot 2005 gebouwd is. Heb ik nu een auto die 2 jaar in de showroom heeft gestaan?? Nu ik er op let heb ik al wel meer octavia I gezien die van na 2005 zijn. Zelfs van 2008

Wie weet hoe dit zit??
 

GJ M

Forumguru
De demarage is tot 2009 doorgebouwd. Er was dus een paar jaar 2 modellen te verkrijgen. De O1 (demarage), en de O2
 
Okay bedankt voor je bericht GJ
Mag ik vragen hoe je aan de info komt?

Ik zie toch overal hier op de site vermeld staan dat de Octavia 1 tot 2005 gebouwd is.
De vraagbaak die ik gekocht heb vermeld zelfs Octavia 1 tot 2004.
 

turboturbo

Forumguru
De Combi van het eerste type is tot ver na 2006 door gebouwd. Heeft de dealer mij verteld. Tot wanneer precies weet ik ook niet, maar sommige websites voor auto onderdelen geven bij het bouwjaar aan '97 - '10 (2010 dus) voor de Octavia I.

En wees blij, dat is immers het mooiste type samen met de 3e generatie :)
 

ertromp

Forumguru
Mooie auto je O1 @Theodoor :thumbsup: Tenminste nog een Octavia van een goede bouwkwaliteit want dat zie je door toepassing van allerlei gewichtsbesparende onderdelen ieder model weer afnemen.
De 5 deurs combi is nog tot januari 2009 geproduceerd en geleverd in NL
 
Bedankt voor de info.
Weer een beetje gerust gesteld wat betreft de leeftijd van mijn auto.

En ik heb juist vanwege het gewicht voor deze octavia gekozen. 1244kg op gas. De meeste andere auto's waar ik naar gekeken heb zaten toch een of tweebelasting groepen hoger.
 

turboturbo

Forumguru
Dat moet onvermijdelijk één van de redenen zijn dat de auto zo populair is met een gasinstallatie. Ik zie de Octavia I best vaak met een gasvulnippel in de bumper....
 

Blackokkie2

Forumguru
Ja, het is niet zo als bij de hatsers van slopel, die hebben de laatste Manta nog tot 1990 geleverd terwijl de productie in 1986 al gestopt was.
 

deusjevo

Forumguru
Ik heb een echte zwarte O1 Demarrage gehad, luxe uitvoering van de O1 voor weinig geld was dat wel voor die tijd.
Kenteken is 31-SG-XK en was afgegeven op 18-01-2006.
Dacht dat ik toch echt een van de laatste had?
 
Ik snap dat voor iedereen die hier op dit forum zit best lachwekkend is dat je het verschil tussen een Octavia 1 en 2 niet kent maar je moet het toch een beetje leren zien he.

Nu ik zelf een Octavia rij gaat het pas opvallen hoe veel er wel niet rijden. (ook best nog veel Octavia 1 met de zelfde kleur en de zelfde velgen als ik, wat een burgerbak :thumbsdown:)
Het verschil met de Octavia 1 en de rest ken ik nu ook al, maar voor de opvolgende Octavia modellen vind ik dat al weer een stuk lastiger.

Maar dat zal ik ook wel weer leren.
 
Bovenaan Onderaan