Octavia Greenline Business besteld

Jarno1975

Nieuw lid
Begin augustus viel bij mij een brief op de mat van de Leasmij dat ik weer eens een nieuwe auto mag gaan uitzoeken. De huidige VW Jetta 1.9TDI Comfortline had inmiddels de 180k overschreden.
Na eens de verschillende mogelijkheden bekeken te hebben was de keus eigenlijk snel gemaakt. Het ging een Octavia Combi worden. Uiteindelijk is de keus gevallen op de 1.6 TDI Greenline Business. Voornamelijk om de 20% bijtelling en de zeer complete uitrusting. Na een proefritje was ik helemaal verkocht. Kwalitatief zit hij zeer goed in elkaar (als je een deur dichtgooit klinkt dat erg solide, een stuk beter als bij mijn huidige Jetta). Als kleur heb ik gekozen voor Black Magic Pearl. Verder nog een paar opties:
Electrische raambediening achter
Volwaardig reservewiel (verplicht vanuit werkgever)
Rokerspakket (verplicht vanuit werkgever)
Carkit CK 3100
Trekhaak (deze laat ik achteraf zelf monteren)
Levering week 45/46 wat nog spannend is want na 15 november wordt hij niet meer op kenteken gezet en doorgeschoven naar januari. Hopelijk heb ik nog een beetje geluk en komt hij in week 45.
Daarnaast zou ik willen weten of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze auto in combinatie met een caravan. Ik heb een redelijke grote en zware caravan (opbouwlengte 5,10m en ca. 1350kg beladen). Met de Jetta is dit altijd opvallend goed gegaan. We zijn hiermee onder andere mee naar de volgende landen geweest: Hongarije (3000km), Italie (3000km), Noorwegen (7500km) en Portugal (6000km). Graag ben ik benieuwd hoe dat gaat met de 1.6 TDI motor. Op papier hebben ze allebij evenveel vermogen maar merkte wel dat de trekkracht bij lage toerentallen minder is.

corsaar

Senior Member
Komt helemaal goed met deze octavia Jarno, merkwaardig rokerspakket verplicht
en een parrot i.pv. intregratie. succes.

hemi24

Forumguru
Voor zover het wat waard is: ik heb de 1.6CR, welliswaar geen Greenline, in de afgelopen 63k een aantal keren goed uitgeprobeerd voor wat aanhangwagens en vooral de keer dat ik 2 ton zand op een tandemaanhanger had, is deze me uitermate positief bevallen.
"los" vindt ik de auto niet echt overtuigen t.o.v. de 1.9, ondanks dat ze op papier even sterk zijn, maar voor de aanhanger heb ik het idee dat de kleinere common rail toch wel evengoed presteerd. Waarschijnlijk omdat het koppel over een breder toerengebied beschikbaar is, houdt de motor beter vast.

Eén groot minpunt t.o.v. de 1.9 die ik hiervoor had: de 1e versnelling is nog weer een stukje hoger, dus voor het wegrijden (zeker in heuvelachtig gebied) is het wel even opgeletten geblazen. Het is dan wel een kandidaat om zeer snel wat frictieplaten naar de andere wereld te helpen..!
Voor een sleurhut in de bergen zou ik liever een DSG hebben, maar dat is (vooralsnog) geen optie bij een Greenline.

Rokerspakket vind ik ook een hele rare verplichte optie.

Jarno1975

Nieuw lid
Vanochtend even bij de dealer binnen gelopen om te vragen wat de status is van mijn bestelde auto.
Het goede nieuws: Hij staat momenteel bij de importeur en wordt deze week naar de dealer gebracht.
Maar toen kwam het slechte nieuws: Momenteel hebben ze het zo druk met afleveren dat ze nog niet kunnen zeggen of het wel gaat lukken om de auto rijklaar te maken voor 15 november!
Hij vertelde me dat er iedere dag 3 trailers met nieuwe auto's afgeleverd worden (lijkt me wel erg sterk) en dat ze zelfs monteurs ingehuurd hadden van andere dealers om zo snel mogelijk de auto's klaar te maken voor aflevering.

Meer mensen die dit ondervonden hebben toevallig? (dit betreft de dealer Nieuwkoop in Den Bosch)

corsaar

Senior Member
@ Jarno Hij vertelde me dat er iedere dag 3 trailers met nieuwe auto's

Gouden tijden voor de dealer, wat moeten we hier van denken

Ik geloof heel veel, zelfs in Sinterklaas. Maar 3 trailers per dag voor één dealer???? :koffie:
Ik was een week of 5 geleden op een zaterdagmorgen bij dealer Verdaat in Eindhoven en die had op de vrijdag ervoor 25 auto's geleverd gekregen. Of dat dan elke dag gebeurt, weet ik niet. Was wel een voordeel bij het kiezen van de kleur. Er stonden 7 verschillende kleur en was meteen verkocht toen ik de Octavia combi in het Rosso Brunello zag staan.

Jarno1975

Nieuw lid
Nu is het wel zo dat Nieuwkoop ook dealer is van Suzuki, Seat en Alfa/Lancia/Fiat. Dus wellicht zijn die 3 trailers voor al die merken samen...

Als de auto deze week binnenkomt bij de dealer konden ze hem inplannen en kreeg ik te horen of het nog gaat lukken voor de 15e. Fingers crossed dus :)

Jarno1975

Nieuw lid
Vanmiddag een telefoontje gehad van de dealer. De Octavia is binnen en wordt afgeleverd op....15 november!! De allerlaatste dag van dit jaar dat er nog auto's afgeleverd mogen worden van Leaseplan :)
Dus nog 2 weekjes geduld hebben.

Bovenaan Onderaan