Octavia facelift voor 2017?

DannyG

Forumguru
Hallo allemaal,

In afwachting zijnde op onze bestelde Octavia (verwachte levering rond de 1ste week van mei), ben ik op het internet op een aantal foto's gestoten die mogelijks de facelift voor volgend jaar moet voorstellen.

Nu is design smaakgebonden en ik ben er zeker van dat de nieuwe versie bij sommige mensen in de smaak zal vallen ... maar persoonlijk heb ik zoiets van "ben ik blij dat we de onze al in bestelling hebben :lezen:.

Ik kan deze nieuwe versie (vooral de voorkant dan) niet echt smaken, maar dat wil niet zeggen dat ik jullie deze foto's zou onthouden.

(bron van de eerste twee foto's: http://indianautosblog.com/2015/09/2017-skoda-octavia-facelift-render-split-headlamps-195208)

2017-Skoda-Octavia-rendering-with-four-headlamps-by-Tobias-Hornof.jpg


2017-Skoda-Octavia-rendering-with-C-shaped-tail-lights-by-Tobias-Hornof.jpg


maxresdefault.jpg



Groetjes,

Danny
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij heb dergelijke beelden al een paar jaar terug gezien. Ook voor het uitkomen van de Fabia III zag je foto's met dergelijke koplampen. Overigens is het gewoon één koplamp per zijde, met een in de lakkleur gespoten strookje er overheen. Ik zie het vooral als irritante naadjes waar weer vuil kan ophopen.
 

tha a

Senior Member
ik verwacht niet dat het dit wordt maar meer zoals de VisionS. Daar spreken ze ook van "gescheiden" koplampen maar niet door dit soort strookjes maar in 1 lampunit met 2 leds. (alla passat)
 

JXX

Senior Member
Volgens "inside information" gaat de 1.2 TSI vervangen worden door de 1.0 TSI.
Het zou zelfs kunnen deze 1.0 reeds vroeger dan de facelift wordt geleverd.
Het zou zelfs kunnen dat de mensen die nu een 1.2 bestellen (in België) reeds de 1.0 geleverd krijgen zonder meerprijs.
:itwasntme:
 
Ik ben blij dat ik mijn OIII bijna uitgeleverd ga krijgen. Vind de voorkant niet om aan te zien. Het klopt gewoon niet. Ben overigens ook van mening dat deze uitvoering nooit in productie gaat. Wijkt gewoon teveel af. Achterkant imo mooi om te zien.
 

laagvlieger

Forumguru
Ik denk dat de voorkant meer op de Superb zal gaan lijken. Geen rechthoekige koplampen meer zoals nu, maar met een knik erin. En dan enkele nieuwe motoren en vermogens, de 'kinderziektes' eruit halen, nieuwere infotainmentsystemen en hoppa, facelift is klaar.
 
Bovenaan Onderaan