Octavia en drie kinderzitjes...

Falcon

Donateur
Er zijn geruchten over een MPV model en een grotere 7persoons Yeti. En misschien is deze er sneller dan je denkt :)
 
Ik heb net een Octavia van 2005 aangeschaft. Dit terwijl ik lang heb gezocht naar een VW Touran (met 7 stoelen). Uiteindelijk toch afgezien van een Touran omdat ik ze tweedehands (zeker wanneer ze 7 stoelen hebben) belachelijk duur vind. Daarnaast rijden ze minder fijn, en met een tdi 140 pk zijn erg duur in wegenbelasting.

Ik heb zelf nu een opstelling met een Priori SPS stoel voor mijn jongste in het midden en daarnaast aan twee kanten een Rodi XP. Dat past vrij behoorlijk. Het enigste is dat je een beetje moet frummelen om de gordels in te steken. Mijn oudste zit op de onderkant van de Rodi XP zonder rugleuning. Dan wordt het een stuk makkelijker om de gordel in te steken, omdat je dan ziet wat je doet.

Ik reed hiervoor een Passat en die was niks ruimer. Ook een Superb is niet veel breder volgens mij. Een Touran is een optie of anders een Volvo of een Ford Mondeo. Je moet het mooi vinden...

Ik ben in ieder geval wel blij met mijn Octavia! Succes...
 

Wasmachineman

Forumguru
Hé Joep, welkom hier op dit leuke forum ! Wat voor motor zit er in je auto, combi of hatchbak ? Trouwens, hier op het forum staan er ook een paar te koop ! Had je die ook gezien ? Veel leesplezier hier en foto's posten is altijd goed om te laten zien in een album hier !!
 

Bakkertje

Forumguru
Even om een oude koe maar eens uit de sloot te trekken.
Ik kwam het onderstaande tegen in mijn zoektocht naar een oplossing voor de 3 kinderen op de achterbank, wellicht interessant voor andere leden met 3 kleintjes:
http://www.multimac.co.uk/home

Voor ons is het overigens nog niet te gebruiken omdat de jongste net een jaar is, die kan nog niet in een dergelijke stoel zitten..
 
Interessante site, multimac. Ik zou zo'n vierpuntsgordel als in dat systeem voor mijn 3jr oude zoon ook nog best praktisch vinden, maar alle redelijk betaalbare systemen gebruiken de gewone gordels in die leeftijdsklasse.

Ze hebben er trouwens ook een oplossing voor kleine kinderen die weer in het systeem past.
 
Bovenaan Onderaan