Octavia en drie kinderzitjes...

Harry001

Nieuw lid
Ik was/ben van plan om wederom een Octavia als leaseauto te nemen, nadat ik met pijn in m'n hart mijn Ocativa I Combi 1.8T heb moeten inleveren.

Gisteren heb ik bij mijn zwager (die ook een O2 heeft) geprobeerd om een Maxi Cosi en twee kinderzitjes (Rodi XP) op de achterbank te krijgen... Dat is uiteindelijk gelukt, maar het ging verre van soepel en de stoeltjes zijn echt ingeklemd als de deur dicht is.

Nou vraag ik me toch af: de Octavia als super gezinsauto, het moet toch lukken om met drie kids erin over de weg te kunnen zoeven.

Zijn er mensen die ook drie kids op de achterbank hebben in een kinderzitje en hoe doen zij dit?

Lees graag de reacties, want ik heb toch echt nog steeds m'n zinnen op de nieuwe Octavia gezet en wil niet de 'bus' in...

Alvast dank!
 

Migliore

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Harry001</font><hr />

Ik was/ben van plan om wederom een Octavia als leaseauto te nemen, nadat ik met pijn in m'n hart mijn Ocativa I Combi 1.8T heb moeten inleveren.

Gisteren heb ik bij mijn zwager (die ook een O2 heeft) geprobeerd om een Maxi Cosi en twee kinderzitjes (Rodi XP) op de achterbank te krijgen... Dat is uiteindelijk gelukt, maar het ging verre van soepel en de stoeltjes zijn echt ingeklemd als de deur dicht is.

Nou vraag ik me toch af: de Octavia als super gezinsauto, het moet toch lukken om met drie kids erin over de weg te kunnen zoeven.

Zijn er mensen die ook drie kids op de achterbank hebben in een kinderzitje en hoe doen zij dit?

Lees graag de reacties, want ik heb toch echt nog steeds m'n zinnen op de nieuwe Octavia gezet en wil niet de 'bus' in...

Alvast dank!

[/ QUOTE ]

Tja, voor ons is dat bijna een reden om het op 2 kids te houden!! iK BEN 1,92 M en dan moet ik dus regelmatig het kinderstoeltje en de maxicosi omwisselen naar de bijrijderskant omdat ik anders niet ver genoeg achteruit kan met mijn stoel.
Ik vind het ook vreemd dat het in de meeste auto´s haast onmogelijk is om 3 (verplichte) kinderzitjes te monteren.
Zijn we dan allemaal verplicht om SUV´s en audi A8 ´s te leasen??

Wie heeft goede O2 raad!?!?
407.gif
 

Pim

Lid
Vergeet die SUVs maar, kennissen van ons moesten afscheid nemen van een BMW X5, 3 naast elkaar gaat niet...
 

higgy

Forumguru
't Zit 'm deels in de portieren en portierbakken. Had laatst als leenauto een Volvo V50 mee, geen straf, fraaie auto, en die had een kleinere bagageruimte maar VEEL meer ruimte op de achterbank. In de breedte, wel te verstaan. Reden: geen portierbakken, bank loopt door tot tegen deurbekleding. Ergo bredere bank. Ik heb nog 2 Rodi's achterin (voor de kids van 5 en 7) en m'n oudste (9) zit altijd scheldend tussen 'die twee rotstoelen' in.
 

ericb

Actief lid
Ik heb hetzelfde probleem. Het past allemaal net maar overhouden doet het niet. Omdat mijn oudste 2 kinderen wel aan de normen voldoen waardoor zij ook zonder zitjes mogen meerijden gebruik ik de 3 zitjes alleen nog maar bij lange ritten,ook omdat ze dan vaak in slaap vallen en dan beter blijven zitten. Omdat je de ontkoppeling bij het gebruik van 3 zitjes heel moeilijk kunt bereiken vindt ik het ook geen echt veilig idee, bv bij het te water raken oid.
Bij mijn vorige auto, een Toyota Aversis Verso,was het gebruik van 3 zitjes overigens geen enkel probleem. Dat is dus wel een voordeel van zo'n formaat auto.
 
Onze buren plannen om deze reden de aankoop van een busje type Vivaro... Het is dus blijkbaar een probleem met een gewone gezinswagen om drie kinderen veilig (volgens de wetgever) te vervoeren. Allemaal mooi die wetten maar er wordt weinig rekening gehouden met de haalbaarheid voor de brave burger.
 
Of gewoon één van de kids op schoot nemen, zoals onze ouders dat vroeger ook met ons deden. En wij zijn toch ook allemaal groot geworden....
wink.gif
 

purk

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LangeNeef</font><hr />

Of gewoon één van de kids op schoot nemen, zoals onze ouders dat vroeger ook met ons deden. En wij zijn toch ook allemaal groot geworden....
wink.gif


[/ QUOTE ]

maar toen was het nog niet zo druk op de weg........
 
Iemand inmiddels ervaring met twee Tobi's en een maxi cosi op de achterbank van een O2?

Vrouwlief is van plan om binnenkort samen met de twee Dreverhaven's junior (in een Tobi en een Maxi-Cosi) en haar nichtje (in een Tobi) en zus bij de schoonouders langs te gaan die in Duitsland op vakantie zijn. Kortom: een auto vol met vijf personen/persoontjes voor een lange rit naar Duitsland.

Aangezien Dreverhaven een tankpas heeft, zou het toch wel erg voordelig zijn als het hele zwikkie in één auto naar Duitsland kan rijden....

Gr. Dreverhaven
 

Mistraller

Senior Member
Dat zal dus lastig worden op de achterbank. Maar dan zet je toch een tobi op de voorstoel, en gaat de zus toch middenin zitten? Is nog handig ook om de kinderen op hun gemak te houden.
 
Die mogelijkheid had ik ook al overwogen. Alleen is schoonzus 25 weken zwanger en zit dus niet erg comfortabel als zij wordt "ingeklemd" tussen een Tobi en een Maxi-Cosi.

Ze mag kiezen: of zelf rijden en "moeten" tanken, of tussen een Tobi en een MC gepropt worden ;)
 

MarcoO2

Forumguru
Collega, waarom niet TWEE proefritten? Vrouw en kinderen een dagje met een S2 Greenline naar Duitsland en jij een dagje met de V6 4*4 (en mij) rondrijden? ;)
 
nog steeds :ot:, maar dat moet toch kunnen in een door mij omhoog gekickt draadje...


Hmm. Dat klinkt ook niet verkeerd collega..! Maar dan wel in Duitsland een stukje sturen. De flitsbrigade is mij hier iets te gretig...
 

Bakkertje

Forumguru
Wij hadden ook een tobi, maar hebben Romer stoeltjes gekocht. Onze configuratie is (van achter de bestuurder naar achter de bijrijder) Romer verhoger (met rugleuning), Romer peuterstoel en maxi cosi (de baby-bak).
Dit past (eigenlijk niet) net. De tobi heeft de vervelende eigenschap dat ie naar de rugleuning toe recht loopt waardoor hij over de sluiting van de gordel valt. De romer stoeltjes lopen naar achter smal toe waardoor je wel bij de sluitingen kunt. De verhoger kun je zelfs in breedte aanpassen (wat echt ideaal is).

Als onze jongste niet meer in de baby-bak past hebben we echt een probleem, want 2 peuterstoelen en een verhoger gaan echt niet passen. (niet op een veilige manier in ieder geval)

Oh ja, even voor de volledigheid, als je kind op een verhoger past is het aan te raden om zolang mogelijk de rugleuging te gebruiken, deze biedt een hoop extra veiligheid in het geval van een zijdelingse aanrijding. De rugleuning is doorgaans ook niet het probleem met de stoelen, het is de breedte van het zitgedeelte.

Om het allemaal te laten passen moet de middelste zitting breder zijn dan 24 cm en dat is bij bijna geen enkele station (ook de S2 niet). De grotere auto's zijn vaak net iets breder op ellebooghoogte, maar daar heb je de ruimte niet direct nodig. Ook de vorm van de achterbank is nog van belang. Bij Autoweek hebben ze hier ooit een onderzoekje aan gewaagt en bleek dat eigenlijk alleen de V70 goed te doen is met 3 stoelen op een rij. Voor mij betekend de komst van nr3 dat we op zoek gaan naar een andere auto (formaat Touran/Sharan). Helaas zijn er geen Skoda's in MPV formaat...
 
Bovenaan Onderaan