Zo, we zijn alweer 5 maanden en 17.000 km verder. Auto bevalt nog steeds prima.
Auto rijdt relaxt maar toch alert bij reguliere belasting. Bij wat zwaardere belasting wordt karakter wat aggresiever. Dus snelweggebruik als stoplicht sprintjes zijn beide aan de RS besteed. Ook bochten met hoge(re) snelheden gaat de Octavia II RS prima af.
In mei een dagje Duitsland met m'n zoontjer gedaan. Ook op hoge snelheden (220-230) is de wegligging voorbeeldig. Als een blok ligt de auto op de weg. Ook geen trilling kunnen bespeuren.
Feit dat ik al veel te veel km heb gereden bewijst maar hoe fijn de auto is in dagelijks gebruik. In de zomervakantie vier weken naar zuid Spanje met de auto. Verheug me er nu al op.
Paar kleinigheden die iets minder zijn:
Olieverbruik
Heb ondertussen al 2 literflessen olie bijgevuld. Dit ben ik niet gewent. Heb hiervoor een Octavia 1 1.8T, Vectra 2.0T en een Zafira 1.8 gereden in de lease. Heb hier nooit olie bij hoeven vullen. De garage deed dit altijd bij het onderhoud. Mijn rijstel is niet echt veranderd tov de Octavia 1.8T en Vectra 2.0T (assertief, maar met respect voor de temperatuur van de motorolie en koelvloeistof). Ook heb ik de auto netjes 5.000km ingereden. A-Point Skoda gaf aan dat hoog olieverbruik normaal is bij de TSI moteren. Ze gebruiken dunne olie voor het oprekken van de onderhoudsbeurt naar 30K
Fluittoon bij de buitenspiegels
Bij hogere snelheden (zeg 140+) hoor ik vaak (niet altijd) een fluittuin die bij de buitenspiegels vandaan komt. Niet echt hinderlijk, maar wel jammer
Kenwood navigatie
Bevalt opzich prima. Wel wat traag als je in hektisch stadsverkeer zit. Dan heeft de kenwoord moeite het tempo bij te houden. Verder baal ik van de beperkte installatie van het systeem door de dealer (Veprada Autostudio). Ze hebben geen USB-kabel en microfoonaansluiting (voor muziek luisteren vanaf je smartphone) niet aangesloten. Kan dus geen kaarten update, daar de kenwood dit alleen via USB toestaat en niet via SD kaart. Verder hebben zo ook de 'speciale' VAG kabel niet gebruikt bij installatie waardoor de parkeersonsoren en climate control niet zichtbaar zijn op de kenwood.
Alles bij elkaar dus een zeer tevreden RS rijder. Ben nu al aan het zinsspelen op de O3 RS station Januari 2017 als waardige opvolger