Octavia combi RS

De Stip

Forumguru
Dat olieverbruik herken ik bij mijn 1.8 TSI. Mij bevalt de Kenwood ook, al was het weergeven van een aantal opties in m'n Columbus wat mooier qua design.

ertromp

Forumguru
Het olieverbruik ken ik gelukkig niet.
Dat van die fluittoon heb ik wel eens eerder gehoord voor de Octavia maar kan ook te maken hebben met de voorportieren die af fabriek niet geheel juist zijn gemonteerd.

Rallye

Forumguru
Olieverbruik: doet mijn huidige RS ook. De oude overigens niet. Volgens de garage is het normaal en wordt het op den duur minder. Dus rij ik met een fles olie achterin.....

Ik had ook een fluittoon, die door een betere afstelling van de motorkap grotendeels is opgelost. Heel soms hoor je op de autobahn toch nog iets, hangt van de windrichting af. De fluittoon zat bij mij overigens in het midden van de auto.

Heb je overigens ook vals alarm van je PDC voor? Bij mij zijn twee nieuwe sensoren in bestelling omdat ik bij regenachtig weer vals alarm kreeg.
Zie:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/21872102/20130309_150025.mp4

Volgens Pon komt dat "omdat er met RS-en zo hard gereden wordt". Tja..

Noord26

Forumguru
Een steen is hard, niet een auto. Je rijdt te snel en niet te hard.. Knappe verwoording dan van PON?

CDK

Forumguru
je bent zo scherp als een scheermes Noord26, maar het belangrijkste is dat we elkaar begrijpen toch? ;)

Noord26

Forumguru
Zonder ook maar iets te zeggen begrijpen velen elkaar hier toch wel op het forum. Ik ben nog nuchter. En dat voor een vrijdagavond. Morgen heel de dag een bruiloft dus nu even rustig aan.. :writing:

Van een importeur mag je verwachten dat ze dergelijke veel gebruikte verkeerde uitspraken als raakvlak met wat je importeert niet maakt, dunkt mij.. Daarmee haal je meteen je bewering in je eigen zin onderuit.

Dennis Nijholt

Forumguru
Rare uitspraak van PON , met
RSen wordt hard gereden...duh. En de sensoren in de bumper in de Peugeot die ik ooit had gingen die dingen regelmatig af...hoorde erbij zeg maar

sitechris

Donateur
In de GTI reed ik overigens regelmatig heel erg hard, maar nooit last gehad van sensoren. En ook van andere GTI rijders nooit iets dergelijks gelezen. Ik betwijfel of de sensoren op de RS van andere makelij zijn. Denk het niet. Denk gewoon dat Pon weer onzin loopt te verkondigen, zoals gebruikelijk.

Rallye

Forumguru
Het probleem doet zich specifiek voor bij FL Octavia II RS-en. Mijn dealer kent er nog één met dit probleem: zijn eigen Octavia RS.....

fastgeert

Actief lid
Ik heb dit fenomeen ook op mijn FL Octavia RS, bij regenweer regelmatig valse melding van de voorste sensoren, en ook niet steeds dezelfde. Is mij wel opgevallen dat de sensoren van de RS anders zijn dan die van de gewone Octavia's. De RS'n hun sensoren omvatten nog een ring hetgeen je op de andere niet ziet. Ga dit toch eens melden bij men dealer. Is het gekend en is er een oplossing voor?

Bovenaan Onderaan