Octavia combi RS

Na 6 lange maanden is het morgen eindelijk zo ver. :laugh:

Dan komen ze de nieuwe octavia combi RS brengen en mijn huidige leaseauto (zafira 1.8) ophalen. Zie onderstaande draadje voor de voorgeschiedenis:

http://www.skodaforum.nl/board/f32/octavia-combi-rs-handbak-octavia-1-8t-combi-dsg-19182.html

Dit is de auto zoals ze hem morgen afleveren:

Octavia Combi 2.0 TSI RS
Anthracite grey
RS zwart bekleding
6 versnellingen hand
Kenwood DNX-5210BT
Parking distance control voor/achter
Reservewiel
Alarm installatie klasse 3

Niet teveel opties vanwege budget, maar zeker een complete en fijne auto.

Brandstofpas en verzekering heb ik al ontvangen. Kenteken is dus al bekend :)

Morgen lekker genieten en rustig aan inrijden. Zal met de sneeuw wel weinig kilometers worden

De Stip

Forumguru
Mooie wagen! Waarom heb je trouwens specifiek voor deze Kenwood gekozen? Ook vanwege budget, of om andere redenen? Veel plezierige en veilige kilometers gewenst en welkom bij de Skoda rijders :)

Jij hebt anders ook een schitterende bak. SuperB met 1.8 TSI is zeker niet misselijk.

De nieuwe octavia 1.8TSI is volgens de test van autoblog.nl vrijwel net zo snel als de O2 RS. Met 180PK/250Nm en 1250kg. Ben benieuwd wat de O3 RS gaat doen. 230-250pk met 1300kg. Wordt denk ik een geduchte concurrent voor de focus ST met meer ruimte en en minder wheelspin(?)

Het elektronische sperdifferentieel bij de RS schijnt vrij goed te werken wat ik heb gelezen. Bij de focus ST wordt juist veel over wheelspin gesproken (autoweek tenminste)

Noord26

Forumguru
Vandaag eens voor het eerst bekijken hoe een 1.8 TSI zich gedraagt in de sneeuw met wintersloffen. Zal allemaal wel mee vallen, net zoals een 2.0 TSI. Souplesse en kunnen doseren is wel toe vertrouwd aan deze blokjes.

Aan de andere kant: alle VAG-blokjes leveren vrijwel meer als opgegeven vanuit de fabriek..

De Stip

Forumguru
Check ik heb namelijk ook een Kenwood, maar dan de DNX 7210 BT. Ik ben er enorm tevreden over en het enige "nadeel" is, dat ik geen info meer krijg in de Maxidot (mbt de radio en dergelijke) en ook niet op het display van de radio (stoelverwarming, airco, p-sensoren enz). Dit nadat ik de originele Columbus na bezoek van het dievengilde kwijt was en graag een verwijderbaar systeem wilde hebben. De Kenwood is dat en heeft qua geluid veel betere specs dan de originele Columbus.

Check ik heb namelijk ook een Kenwood, maar dan de DNX 7210 BT. Ik ben er enorm tevreden over en het enige "nadeel" is, dat ik geen info meer krijg in de Maxidot (mbt de radio en dergelijke) en ook niet op het display van de radio (stoelverwarming, airco, p-sensoren enz). Dit nadat ik de originele Columbus na bezoek van het dievengilde kwijt was en graag een verwijderbaar systeem wilde hebben. De Kenwood is dat en heeft qua geluid veel betere specs dan de originele Columbus.

Heb het hetzelfde probleem. Er schijnt wel een kabel te zijn waarmee je P-sensoren en airco op de kenwood kunt toveren. Dit was me verteld door S-point in Amsterdam en voor mij de reden om voor de Kenwood ipv de Pioneer te gaan. Had eigenlijk wel verwacht dat deze door de dealer zou worden geïnstalleerd.

Maar goed. Na een eerste dagje proberen ben ik best we tevreden over de Kenwood.

De auto zelf bevalt ook prima zeg. Wat een wereld van verschil qua wegligging met de Zafira die vanmorgen afscheid heeft genomen. Heb 350 km gereden, meeste in het donker. Hierdoor viel me ook op hoe goed licht de xenonlampen geven tov de normale lampen bij de zafira.

Ik ben zeer tevreden.

Noord26

Forumguru
Eenmaal aan Xenon gewend wil je idd nooit meer terug. Vandaag heeft mijn dealer er splinternieuwe lampen ingezet en afgesteld. Amai.. wat een hoop witte sneeuw! Mijn vrouw heeft last van nachtblindheid en die wil niet rijden in een auto zonder Xenon als het donker is, om maar even een zijweg in te slaan.. Zij merkt het verschil schijnbaar pas echt.

De Stip

Forumguru
Ik heb vorig jaar in ijl tempo, heel veel verschillende systemen met elkaar vergeleken. Het was na de diefstal (met veel schade), niet echt tof om na de noodreparatie nog een paar weken rond te rijden zonder muziek en navi.
Daarbij kwam de Kenwood als (voor mij) beste uit de bus. In eerste instantie wilde ik kiezen voor de topper, de DNX 9210 BT, maar dat zou zonde van m'n geld geweest zijn en het inbouwstation adviseerde me om een type "lager" te gaan.
Je zou je licht even kunnen opsteken bij Autoplus in Arkel. Ik mag natuurlijk geen reclame maken, maar hij hielp me prima en heeft veel verstand van zaken.
Over licht gesproken. Ja, die Xenon lampen zijn fantastisch en eenmaal gewend, wil je niets anders meer. Dat ze meedraaien in de bochten is ook erg handig.

Bovenaan Onderaan