Octavia Combi RS iV goedkoper dan Sportline iV?! Gek worden!

xplain

Forumguru
Volop bezig met offertes voor mijn nieuwe leasewagen en ik kom tot de knotsgekke vaststelling dat een standaard Octavia Combi RS iV €17/maand goedkoper is, onder exact dezelfde lease voorwaarden, dan zijn Octavia Combi Sportline iV variant.

De RS is dus zo'n €3500 duurder (Belgische prijzen) dan de Sportline, maar kost mijn werkgever aan maandelijkse leaseprijs €17 minder en valt dan ook nog eens binnen mijn budget. Maak me gek!

Nu m'n vriendin nog overtuigen dat de RS zetels wel mooi zijn in het echt. Op basis van de configurator begon ze me vierkant uit te lachen :deuk:

Octavia Combi RS iV
Totaalprijs: €43.285,12
Korting: €7.731,07
Netto: €35.554,05
upload_2021-8-9_21-6-31.png

Octavia Combi Sportline iV:
Totaalprijs: €38.884,30
Korting: 6.893,55
Netto: €31.990,75
upload_2021-8-9_21-8-32.png
 

philippe bakker

Forumguru
Die 43 k is voor een bijna standaard iv. Als ik de opties aanklikte die echt wel in een moderne auto mogen staan kwam ik aan 52 k wat toch wel genoeg is voor een skoda
 

leon-cupra

Forumguru
Tja is afhankelijk van hoe hoog de leasemaatschappij de restwaarde en kosten inschat. Kan even goed zijn dat bij een andere maatschappij de rollen omgekeerd zijn.
 

Duijzer

Donateur
Dat is wat restwaarde doet met een leaseprijs. Opties zijn minder waard dan een uitvoering waar die opties standaard in zitten. Dus een duurdere auto, maar een lagere leaseprijs. Profiteer er van….
 

xplain

Forumguru
Restwaarde is idd iets geks en is voor mij eerste keer dat het zo hard opvalt.

Een standaard Audi A6 diesel, benzine of hybrid is tegelijk wel €400 per maand duurder. Daar zijn ze de restwaarde vergeten precies.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

xplain

Forumguru
Die 43 k is voor een bijna standaard iv. Als ik de opties aanklikte die echt wel in een moderne auto mogen staan kwam ik aan 52 k wat toch wel genoeg is voor een skoda

Standaard idd maar zit al goed in de opties. Hoe kom jij aan 52k?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

philippe bakker

Forumguru
Ik had gewoon de dingen aangeduid die minstens op mijn toenmalige RS stonden ( anders ging ik achteruit) en dan nog enkele dingen die ik vind dat echt op een moderne auto moeten zitten. Nog bijlange niet full option. Ik viel bijna achterover. Ik heb ook eens een offerte gekregen vd skoda dealer van 43 k en ja die was in vergelijking met mijn vorige RS kaal dus dat was een no go Voor mij
 

leon-cupra

Forumguru
Een standaard Audi A6 diesel, benzine of hybrid is tegelijk wel €400 per maand duurder. Daar zijn ze de restwaarde vergeten precies.
Zit wel een “redelijk” prijsverschil tussen een O4 iV en een A6 … en dan zeker een echte hybride. Dus die 400€ meer is wel logisch.
Onlangs eens een A6 hybride uitgerekend .. kwam vlotjes over de 80k (BE-prijzen):pieker:
 

Fmoon

Forumguru
Ik heb geen verstand van hoe dat lease werkt, maar zou dat topic wat er hier loopt over wat je krijgt voor je geld maar even goed doorlezen met alle ellende voordat je eraan begint
 

xplain

Forumguru
Welk topic bedoel je?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan