Octavia Combi rijder in spé

Poellie

Nieuw lid
Na een kort maar intensief selectietraject heb ik besloten om Skoda rijder (lease) te worden. Begin januari wordt mijn Octavia Combi Business Elegance in antracietkleur geleverd. Kan niet wachten om mijn huidige Focus in te leveren!

Andere gegadigden waren o.a. Ford Mondeo, Renault Megane Estate, Mazda 6. Maar de prijs/kwaliteit verhouding, leaseprijs en met name de proefrit gaven de doorslag.

Moest in eerste instantie overigens wel even wennen aan het merk "Skoda" (no offence).

Betreft een 1.6 TDI met Pallas velgen en trekhaak. Voor de rest is ie dermate compleet dat ik geen extra opties heb genomen.

Wasmachineman

Forumguru
Na een kort maar intensief selectietraject heb ik besloten om Skoda rijder (lease) te worden. Begin januari wordt mijn Octavia Combi Business Elegance in antracietkleur geleverd. Kan niet wachten om mijn huidige Focus in te leveren!

Andere gegadigden waren o.a. Ford Mondeo, Renault Megane Estate, Mazda 6. Maar de prijs/kwaliteit verhouding, leaseprijs en met name de proefrit gaven de doorslag.

Moest in eerste instantie overigens wel even wennen aan het merk "Skoda" (no offence).

Betreft een 1.6 TDI met Pallas velgen en trekhaak. Voor de rest is ie dermate compleet dat ik geen extra opties heb genomen.

Poellie, gefeliciteerd en alvast welkom met je nieuwe auto. :yeah:Hopelijk mag je je Focus sneller inleveren dan verwacht want de tijd vliegt toch voorbij.
Ik geloof dat heel veel Skodarijders de eerste keer moesten wennen. Ik ook. Vroeger van alles gereden van Opel tot Audi. En dan Skoda !
Geen moment spijt gehad, sterker zelfs heel tevreden vanwege ruimte, uitrusting en prijs. Maar ook de uitstraling van de auto is heel "vriendelijk", zo noem ik het maar. Volgende zal weer een Skoda zijn septmeber 2010. Welke weet ik nog niet, misschien een O2 Greenline...:grin:

PS: Dit forum is ook een aanrader, allemaal tips kun je krijgen of het laatste nieuws volgen of gewoon even ouwenelen, bijna alles mag. (Anders gooien ze een slotje op de discussie !)

Aiii

Lid
Heb zelf geen moeite gehad met het merk Skoda, ik kom zelf van VW af en die keuze was voor mij niet meer dan logisch boven een VW Golf. Zowel qua prijs, ruimte, luxe en zelf looks won de Octy Combi het van de Golf Variant.

Maar ik kan goed begrijpen dat mensen daar even overheen moeten, de oostblokimago wordt je maar lastig kwijt. Gelukkig hoef je je daar geen zorgen over te maken, Skoda scoort over het algemeen beter in tevreden-/betrouwbaarheidstesten dan VW en staat vaak in de bovenste regionen. Je moet alleen op feestjes/partijen en tegen collega's uitleggen waarom Skoda zo'n goede keus is. :D

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum. Toen ik indertijd na mijn ongeval een vervangend voertuig zocht die niet te heel veel geld koste en toch redelijk uitgerust was ging het bij mij tussen een kia ceed en een skoda fabia . Bij het zien van de skoda was ik al verkocht , zag er heel degelijk uit en voelde erg duits aan ,wat ik wel kan pruimen. Omdat ik toen nog niet kon rijden wegens de verwondingen die opgelopen had bij mijn ongeval , heeft mijn vrouw de testrit gedaan en ze was vol lof , super stil , voelt groter aan dan hij in werkelijkheid is en ook het duitse gevoel . Ik ben niet eens meer naar die kia gaan kijken . Zo tevreden was ik meteen. Ik had ook iets van ,pppffff een skoda , maar ja het was toen de enige die ik kon kopen met airco en die kia ook , maar toen ik hem gezien had was ik al meteen verkocht en dat het een skoda betrof , kon mij niet deren nadat ik mij hier had aangemeld en meteen gerust werd gesteld dat ik wel een goede keuze had gemaakt. Ik heb hem wel jammer genoeg na een goed jaar door omstandigheden moeten verkopen en heb er nog altijd een beetje hartpijn van dat mijn zwart wondertje weg is .

Poellie

Nieuw lid
Thanx voor de verwelkomingen!

Heb de afgelopen 4 jaar een Focus Wagon 1.6 tdci gereden en dat beviel op zich prima, maar ik heb toch de indruk dat de afwerking in de Octavia net iets beter is. Details als die verstelbare armsteun en luchtstroomopeningen achter vind ik een pré.

Ook ben ik benieuwd naar de Columbus navigatie. Ik lees op het forum echter terug dat dat érg diefstalgevoelig is?

Voor de rest ben ik benieuwd hoe de antracietkleur er uit komt te zien. Eigenlijk een beetje op de 'gok' gekocht in de zin van nog niet in het echt gezien...

Overigens zeer interessant forum hierzo!

Aiii

Lid
Anthraciet gaat je zeker bevallen. Enige nadeel is dat de auto (eigen aan donkere kleuren uiteraard) snel vies wordt. Echter is het na regenval en wassen een werkelijk geweldige kleur. Wat mij betreft nog steeds de mooiste kleur die de Octy kan hebben. :D

Abo

Lid
Ik heb vroeger o.a. Volkswagen en Suzuki gereden, maar sinds 2005 rij ik Skoda. De prijs/kwaliteitsverhouding + een prettige dealer trok mij destijds over de streep. Ik rij nu in een Fabia Combi met tiptronic automaat en dit vind ik een zeer prettige auto waar ik me ook veilig in voel. Algehele indruk is een stevig aanvoelende auto. Ik heb trouwens ook de kleur Anthracite Grey Metallic. Het erg snel vies worden van een donkere kleur vind ik meevallen. Ik gebruik periodiek het middel GP (glansprotect) dat een prima vuilwerende werking heeft. Slechts 1 x per week met gewoon kraanwater de auto wassen en de auto ziet er weer uit om te zoenen.
:)

MarcoO2

Forumguru
ik zweer ook bij anthracite grey. Mooie kleur, en het snel vies worden vind ik juist ontzettend meevallen. De Octavia is er een mooie verschijning mee.

Michel

Forumguru
Dit is mijn tweede Skoda in anthracite grey en hoewel sommigen het een saaie kleur vinden, vind ik hem geweldig. Zeker als het heeft geregend dan komt de kleur echt mooi tot uiting. En heel veel vuil zie je er eigenlijk niet op, hoewel je hem op zijn tijd natuurlijk wel moet wassen. Maar volgens mij valt evt. vuil altijd nog minder op dan bij een volledig zwarte of zilveren uitvoering.

Vacaro

Senior Member
Welkom Poellie, ik kom zelf ook van een Focus Clipper 1.8TDCI 115pk bj2002, en was blij verrast met de O2 4x4, ruimer, beter afgewerkt, even zuinig zelfs met 4x4, en betere zetels.
Enige verschil Focus was sneller, en wegligging/sturen iets directer. Maar auto was wel vermoeiender doordat deze steeds uitnodigde tot snel rijden.
Nu reeds 143d km met O2 en nog steeds tevreden. Zelfs regelmatig trailer van +/-1400kg erachter

Poellie

Nieuw lid
Aan de foto's van Michel te zien staat de kleur hem inderdaad goed! Ben blij met de gemaakte keuze. Was in eerste instantie nog aan het twijfelen over cappucino beige.

Is er overigens hier op het forum een centraal foto-topic of zoiets?

Cideart

Nieuw lid
Ik heb mijn Octavia Combi Greenline (antracite gray) nu een maandje in mijn bezit, en ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop. Al zeer veel positieve reacties gehad. Ook over de kleur, zeer positief.
Zelf vind ik het een zeer degelijke wagen met een goede wegligging. Ikzelf heb er wel 17" laten onderzetten ipv de standaard 15". Ieder zijn smaak natuurlijk.
Zoals je zegt, de wagen is eigenlijk zo goed als compleet en de extra's die je dan toch aanvinkt vind ik nog goed meevallen van prijs ook.

In ieder geval , hoop voor jou dat de wachttijd snel voorbij zal zijn, zodat je dit alles kan beamen.

Grtz
Maarten

MinT

Lid
In 1996 had ik als eerste in ons bedrijf een Skoda Octavia willen bestellen.
Dit vanwege rationele redenen (reed net zo goed als een VW Golf of Passat met TDI).
Mijn baas vond het geen goed idee tot ik met ontslag dreigde.
Jaren plezier aan gehad en paar jaar later belde mijn baas mij een keer op met de vraag of ik veel sores had gehad met de Octavia. Kennelijk verwachtte mijn baas dat de kwaliteit van de auto slecht was.
Hierop aangegeven dat het een fijne auto was en dat ik geen moment spijt had.
Wat bleek : een ander collega wou ook een Octavia bestellen en men begon langzamerhand aan het idee te wennen dat het eigenlijk een VAG-auto is.

Nu jaren later na vele merken lease-auto's gehad te hebben heb ik weer een Skoda (Superb) besteld.
Reden : de fijne herinneringen/reiskilometers.
Mijn dochter kan het zich net niet herinneren dat we met de auto veel hebben gereisd. Ook zij wil (omdat we een BMW niet kunnen bestellen) een Skoda weer...

Poellie

Nieuw lid
Foto's van Cideart zien er inderdaad goed uit!
Mooie velgen, die maken de auto helemaal af. Ik heb er zelf ook 17 inch onder besteld (Pallas). Ben benieuwd. Normaal klaag ik dat de tijd zo snel gaat, nu mag ie van mij nóg sneller gaan!
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de parkeersensoren vóór. Moet je die aanzetten of zo?

bos-eh

Nieuw lid
Ben nu in 1,5 mnd in bezit (lease) van de O2 greenline business line. echt een fijne auto! inmiddels bijna 9000 km gemaakt en nog steeds geen spijt van de overstap van renault naar Skoda, vooral de ruimte is enorm!
Heb hem in het zwart, wat hem erg goed staat, alleen helaas die 15" velgen hé. gelukkig staat de greenline iets lager op de pootjes, zodat het minder opvalt.

Mooie kleur dat antracite gray.
Heb een zwarte O2 in bestelling staan.
Heb achteraf nog getwijfeld of ik de kleur niet zou omzetten naar antracite gray.
Uiteindelijk besloten het toch bij zwart te houden. Een kleur die ik persoonlijk ook erg goed vind staan bij de O2.

Wasmachineman

Forumguru
Ben nu in 1,5 mnd in bezit (lease) van de O2 greenline business line. echt een fijne auto! inmiddels bijna 9000 km gemaakt en nog steeds geen spijt van de overstap van renault naar Skoda, vooral de ruimte is enorm!
Heb hem in het zwart, wat hem erg goed staat, alleen helaas die 15" velgen hé. gelukkig staat de greenline iets lager op de pootjes, zodat het minder opvalt.

Vandaag weer gechecked bij een dealer en ze zetten zo de greenline op 16" of 17" hoor. Kan allemaal achteraf zeggen ze. En de leasemy (als het een leasewagen is) zal het ook worst zijn. Leaseplan heb ik gechecked en dat kan allemaal meegenomen worden in de leaseprijs. Zeker als je het vooraf aanvraagt !

hemi24

Forumguru
...ennuh, hoe zit het dan eigenlijk met die 20% waar de Greenline onder valt..?!?

Die 17" komen je verbruik/uitstoot niet ten goede, waarmee we weer bij de discussie uitkomen van een tijdje terug: het tunen van auto's uit een lagere bijtellingscategorie.

Wasmachineman

Forumguru
...ennuh, hoe zit het dan eigenlijk met die 20% waar de Greenline onder valt..?!?

Die 17" komen je verbruik/uitstoot niet ten goede, waarmee we weer bij de discussie uitkomen van een tijdje terug: het tunen van auto's uit een lagere bijtellingscategorie.

20% blijft gewoon bestaan heeft dealer gezegd...zal nog wel binnen de marge vallen. Boeit mij niet !
Ik kijk alleen naar de lage bijtelling, je wordt toch al aan alle kanten gepakt qua belastingen en daarbij ook nog eens de BPM. Alleen in NL...:1439:

Bovenaan Onderaan