Columbus Octavia (Combi) O3 | Navigatie updaten | MIB 1/2

Christoff

Nieuw lid
Intrigerende verhalen! Nadat het me één keer gelukt was om de update te installeren, ging het daarna fout (ik had ondertussen van de dealer waarschijnlijk een ander kaartje gekregen, met beveiliging die ik de eerste keer niet was tegengekomen). Ik ben dus wel geïnteresseerd in een 'foolproof' methode. Ik kom hierboven zaken tegen, waar ik nog niet mee verder kan:
1. Het kan kennelijk op een standaard SD-kaartje. In dat verband lees ik: 'Als in het systeem de mapcare is vrijgeschakeld, moet dat wel kunnen. Het mijne is behandeld door Rainesh.' Systeem vrijschakelen: kun je dat zelf? Of kan alleen iemand als Rainesh dat? Wie is dat en waar vind ik die?
2. Dan lijken er verschillende versies/systemen te zijn. Hoe vind uit welke ik heb?
Ben benieuwd.
 

hemi24

Forumguru
Auto uit 2020 met (MIB2) Amundsen heeft toch al een 32gb SD-kaart, dus waarom zou je een andere kaart nodig hebben?
 
@Daniel_V : Jij hebt geen MIB systeem in je O2. Je zult eerst moeten kijken welke versie op je Columbus (RNS510 systeem) staat en dan wellicht via Ebay een nieuwe update kopen
Oké. Dank voor de reactie. Ik heb inmiddels wat gevonden. Moet de firmware dan ook geüpdate worden? En maakt het verschil of je de update via een dvd of SD kaart doet. Beide worden aangeboden.
 

gdj2017

Nieuw lid
hoi, ik heb via de skoda site mijn chassis nummer ingevoerd en hij heeft updates gevonden voor 'uw amundsen systeem' gevonden terwijl ik in mijn O3 een Columbus? heb (8 inch in ieder geval..) klopt dat wel? (skoda site?)
 
Bovenaan Onderaan