Octavia Combi L&K 1.8 TSI

cvegreen

Forumguru
Heel mooi , al zou ik nooit een wit interieur willen voor mij. Lijkt mij te makkelijk vuil, zou zeker nu met die verhuis een ramp worden al werk ik met lakens om zo weinig mogelijk vuil te maken en schending te maken .

vdijk

Lid
mooie foto's en hoe bevalt de "Skoda"-fiets ??
heeft deze ook al een paar kilometer er op zitten

Hmmm....

Fabia heeft wel een beetje gelijk. Ondanks dat het een hele mooie fiets is ligt mijn voorkeur toch bij de O2.

Maar met wat aansporing (lichte dwang ;)) van de vrouwelijke kant van het gezin zijn toch al wel wat kilometer gemaakt met de fiets.
Een heerlijke fiets, zeker als je een Gazelle van 18 jaar oud gewend ben.
Vering, geen externe dynamo meer, derailleur met 24 versnellingen (ipv 3 waarvan 1 werkend). Alles trapt zo licht!
Alleen de snelbinders lijken me wat soft. Mogelijk dat ik de fiets af en toe eens ga gebruiken naar het werk als ik geen externe afspraken heb.
Dan moet er echter wel een laptop-tas mee. Met deze snelbinders ben ik daar wat huiverig voor.
Verder niets dan lof...

Verlaging

Zo, het heeft even geduurd (ruim 4 weken na levering), maar de O2 is afgelopen week verlaagd. (30 mm) Het koste blijkbaar nogal wat moeite om de set geleverd te krijgen.
Maar goed, ik ben blij dat hij nu helemaal "af" is.
Persoonlijk vind ik het erg goed staan. Hij stond origineel toch wat hoog op de poten. Het ziet er mooi sportief uit, zonder dat het té wordt.

Qua rijcomfort merk je het uiteraard wel iets. Standaard is hij redelijk soft geveerd. Vooral na drempel zakte de auto erg ver door. (1x al het asfalt geraakt met de trekhaak-beugel)
Nu is het wat stugger, maar niet oncomfortabel gelukkig. Vergelijkbaar met het op de O2 Elegance te bestellen "Pegasusvelgen met sportonderstel". (deze was niet leverbaar op de L&K uitvoering, vandaar deze oplossing).

Zie bijgevoegde foto's voor het resultaat en oordeel zelf :winkie:

Bijlagen

• SP_A0124.jpg
    SP_A0124.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 54
  • SP_A0125.jpg
    SP_A0125.jpg
    95,5 KB · Weergaven: 42

MarcoO2

Forumguru
Je hebt er een mooie, strakke auto door! Veel plezier ermee! En die 1.8 TSI is overigens een supermotor... heb er dagelijks veel plezier van!

cvegreen

Forumguru
Ik zou het niet meteen doen met mijn wagen , maar inderdaad het staat de wagen toch wel beter als hij wat lager bij de grond hangt.

___JC___

Forumguru
Ik zou het niet meteen doen met mijn wagen , maar inderdaad het staat de wagen toch wel beter als hij wat lager bij de grond hangt.

Ik moet als ervaringsdeskundige wel even waarschuwen voor het stuiteren. Vooral met volle lading (4 man met bagage) en met slechte wegen kan dat irritant zijn.

Ik moet als ervaringsdeskundige wel even waarschuwen voor het stuiteren. Vooral met volle lading (4 man met bagage) en met slechte wegen kan dat irritant zijn.

In hoeverre heb jij je O2 verlaagd dan? Ik lees in oude threads van jou wel wat over sportonderstel en later Apex veren, maar ik kan er niet helemaal wijs uit worden.
Heb jij alleen het af-fabriek sportonderstel of heb jij je O2 nog verder verlaagd?

Bovenaan Onderaan