Octavia combi III

Leeuw

Nieuw lid
Hi leden,
Onlangs eigenaar geworden van een Skoda Octavia combi III 1.0 tsi. Greentech business edition
Ik was al langer lid, maar toen nog in oriënterende fase.

Qua upgrades staan er wel wat dingen op mijn lijstje (tips/suggesties zijn welkom)

Luxe kentekenplaten
Achteruitrijcamera -> ben nog in dubio what to do.
Kofferbakmat -> iemand goede ervaring met pasvorm van aftermarket?
Bumperbeschermer achter (inladen kinderwagen je kent t wel)
Sleutelhanger

Geluid van radio vind ik tov mijn vorige (vw) auto wat blikkig klinken, maar heb nog helemaal niet gekeken naar de instellingen. Ik houd wel van warm met beetje bass.

Laatst bewerkt:

Slider

Forumguru
Hoi @Leeuw
Iets meer specs is handig, zoals bouwjaar en motor type voor toekomstige hulp.

En wat is er mis met de kofferbakmat die je nu hebt dan?

Duijzer

Donateur
Welkom hier!
Kijk voor leuke dingen eens op https://www.kopacek.com/ Regelmatig hebben ze ook leuke kortingsacties, meestal komt er dan wel een melding op dit forum. Of meld je aan voor hun nieuwsbrief. Ik heb er goede ervaringen mee. Je wordt er alleen zo hebberig van....

Eltjo

Forumguru
Kijk eens op MP of elders op internet.
En er zijn idd originele matten die een rubberen en stoffen zijde hebben. Die zijn wat stijver.

Voordeel van een platte rubberen mat (met een klein randje) is dat je deze zo kan oprollen als hem niet nodig hebt en als bumperbescherming kan gebruiken tijdens het inladen van (verhuis)spullen. Daarna klap je hem naar binnen en doe je de klep dicht. Is zo echter niet zo praktisch voor regulier gebruik met een kinderwagen. Ik had echter een railsysteem in mijn oude auto en had de mat er altijd in liggen.
De huidige S3 heeft van die kunststof dingen die je opgeborgen zijn onder de zijvakken. Deze plakken met klittenband aan de stoffen laadvloer en heb je op een rubberen mat niets aan.

Laatst bewerkt:

Slider

Forumguru
De standaard mat in een O3 (althans mijn FL versie) heeft een stoffen en een rubberen kant, is simpel om te draaien. Ik dacht dat dat standaard was in elke O3.....

Leeuw

Nieuw lid
@Slider Ik had jou bericht ergens gelezen dat je jouw dashcam via piggy tail had aangesloten. Nu kan ik niet vinden welke zekering de rode kan in het schema van de Octavia 3.

Rood? intrieurverlichting of centrale vergendeling
Geel: zekering F40 (20A) sigaretten aansteker
Zwart massa op metaal

Slider

Forumguru
Ik had alle 3 de types piggyback zekering ooit gekocht en koos vanuit de manual een zekering die met geschikt leek en getest met een multimeter of die werkelijk geschakelt was.
Ook moet er ruimte zijn rond die zekering voor de piggyback zelf, zoiets past niet overal. Aan die 12V heb ik een contra-sigarette plug gemaakt om daar weer de sig plug van de dashcam in te doen.

Ik heb er geen foto's van, weet niet meer welke ik precies heb gebruikt.

Leeuw

Nieuw lid
Oke bedankt, je hebt nu geen dashcam meer? Voltmeter heb ik wel even kijken waar stroom op staat als de motor uit staat. Wil de parkmodus aan hebben staan.

Laatst bewerkt door een moderator:

Slider

Forumguru
Ik heb hem nog steeds maar aan de geschakelde 12V. Aan mijn zekering keuze heb je dus niets helaas.
Jij moet een vaste 12V vinden met de multimeter. Dus juist contact uit en dan meten welke zekeringen stroom hebben.

Bovenaan Onderaan