Octavia combi II 1.2 TSI Arctic

Even de eerste post dan maar:

Morgen haal ik mijn eerste Skoda op bij de dealer. Een Octavia Combi uit april 2013 met een nette 19xxx op de teller. Voorheen twee keer een Toyota gehad (Corolla), maar nu op zoek naar meer ruimte. Omdat ik na mijn laatste wagen nogal verwend was in de uitrusting zocht ik het in de Skoda ook riant qua luxe. Vandaar dat ik ben geland bij de Arctic.
Ik was van plan de 1.4 te nemen, puur op cijfers. Die had mijn lokale dealer niet staan dus hij heeft me toch eens in de 1.2 laten rijden. Ik zag het niet zitten qua vermogen, maar was blij verrast!:thumbsup: Mijn 1.6 VVTI uit de Toyota voelde helemaal niet feller aan. In tegendeel. Heb je nog nooit de TSI geprobeerd, dan raad ik je aan het eens te testen. Zelfs deze Octavia komt er prima mee van zijn plek.

Ben benieuwd dus qua gebruik. Heb wel al rondgesnuffeld in de topics hier en heb de indruk dat ik met een grotere en zwaardere auto toch zuiniger ga rijden.

Mooi forum dit. al veel geleerd.

CDK

Forumguru
nogmaals veel plezier met je Octavia vandaag! (Had net namelijk al op je M&G topic gereageerd)

ertromp

Forumguru
Het verschil in verbruik zal bij doorsneden gebruik hier in het vlakke Nederland niet echt zwaar zijn tov een "zwaardere" TSI. Ga je er ook nog een aanhanger oid mee trekken dan zullen er wel verschillen gaan optreden.

Uiteraard.
Ik heb nog geïnformeerd naar het laten monteren van een trekhaak, maar dat werd te prijzig. Ik heb het even op de lange baan geschoven. Ben dus ook niet in het bezit van een caravan oid.
Als ik een aanhanger moet rijden kan ik vaak wel een auto van de familie lenen.

Bovenaan Onderaan