Octavia Combi Elegance G-TEC Groengas

Weessies

Actief lid
hallo allemaal, ik had me al gemeld op het Octaviaforum, maar nu zie ik deze meet&greet. Heb een Octavia op Groengas geïmporteerd uit Duitsland via groengasman.nl. Nu een kleine 1000km mee gereden in Nederland en verrast over het geringe verbruik: 4.2kg/100km, getest bij de pomp. En dat voor gemiddeld €1,10 per kg, goedkoper rijden wordt lastig denk ik. De tankstations waar ik tank leveren ook nog eens Groengas dus ik rij ook nog nagenoeg CO2-neutraal.

Zilverkleurige Octavia met zwarte accenten en oa Bi-Xenon met LED en Lichtassistent. Was een demo van een Duitse Skodadealer. Zo staan ze er veel te koop heb ik gezien.

In het dagelijks leven ben ik naast Groengasman ook organisatieadviseur, sparring partner en crisismanager. Vragen staat vrij! Ik hoop op veel veilige en zuinige kilometers in m'n Octavia!

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 31
  • image.jpg
    image.jpg
    739,7 KB · Weergaven: 30

Weessies

Actief lid
Welkom hier!
Hoe zit het met onderhoudsintervallen op een dergelijke motor?

Dank je! Ik moet straks volgens de auto even olie verversen bij 15.000km en dan is de eerste beurt gewoon bij 30.000. Ik zie alleen dat er "gewoon" Longlife-olie inzit, dus ik check wel eerst even of die wel ververst moet worden.

ertromp

Forumguru
Is dat een geheel aparte motor zo'n 1.4 TSI 110pk blok? In NL nl. alleen als 140pk / 1.4 TSI of 105pk / 1.2TSI te krijgen

Weessies

Actief lid
Is dat een geheel aparte motor zo'n 1.4 TSI 110pk blok? In NL nl. alleen als 140pk / 1.4 TSI of 105pk / 1.2TSI te krijgen

Is de 1.4 met een CNG-inspuiting. Standaard door Skoda geknepen naar 110pk/200Nm, maar ben nu met tuner aan het kijken of dat meer kan worden. Overigens gewoon leverbaar in Nederland hoor, via de dealer als Ambition of Elegance (Businessline). Alleen doen ze er weinig promotie voor en staat ie niet standaard in de prijslijst. Op de Skodasite is ie er wel.

Ik haal ze uit Duitsland en Tsjechië omdat ze daar meer rijden én fors goedkoper zijn.

Skoda-MAN

Forumguru
Welkom bij ons forum over Skoda en van alles en nog wat.

Je bent niet uniek helaas, @Fiasko en nog iemand met een naam eindigt op 64.
Veel goedkope en veilige km's gewenst.

Bovenaan Onderaan