Inmiddels staat de teller op ruim 27000 km en heb ik de auto wel aardig ingereden. De foto's moet ik nog maken, maar die komen er echt.
Over het 1.2tje ben ik nog steeds laaiend enthousiast. Wat een heerlijk ding in vergelijking met die antieke 1.6 8 klepper uit de Leon.
Er zijn echter ook kleine ergenissen waar ik mee zal moeten leren leven. Zo vind ik het stuur ronduit beroerd vastpakken. Het stiksel voelt hard/scherp aan en de vorm van het stuur is het gewoon net niet. Ook daarmee zal ik wel verwend zijn met het sportstuur van de Leon, maar ik vind hem net te iel en de vorm is ook net niet helemaal rond (het stuur zelf natuurlijk wel, maar de ronding waar je hand omheen gaat net niet). Ik heb al gekeken naar een RS stuur, maar dat gaat een iets te dure grap worden.
In mijn Leon had de sigarettenaansteker een afdekklepje dat met een veertje netjes de boel afsloot. De Octavia heeft gewoon zo'n imitatie aansteker erin zitten en dat ding slingert altijd door de auto (ik heb vaak mijn smartphone aan de stroom hangen).
De paraplubak is een leuke gadget, maar dan moet je wel aan weerszijden een stuk piepschuim leggen. Anders word je gek van het getik door schuivende paraplu's.
Tenslotte lijkt mijn Columbus niet helemaal in orde te zijn (zie het Columbus topic). Daar wordt echter de 15e naar gekeken.
De Octavia is een fijne auto, maar ik ben er nu wel achter dat ik toch meer gecharmeerd ben van een wat sportievere auto. Van de nieuwe Leon schijnt ook een Combi te komen, dus wie weet is dat t.z.t. een leuke opvolger. Qua formaat hoeft het van mij in ieder geval niet groter, dit formaat volstaat meer dan goed! Een Octavia RS zou ook gaaf zijn, maar die hebben helaas geen groen milieulabel. Die krijg ik er dus niet door bij de leasemaatschappij.
Ik zal eens proberen om binnenkort wat foto's toe te voegen