Octavia Combi Elegance Business 1.2 TSI

ppaddo

Lid
Beste forumbezoekers,

Zojuist heb ik de order uitgezet voor mijn volgende leasewagen.
Het is een black magic Octavia Combi 1.2 Tsi geworden.

Naast het standaardpakket heb ik lekker kunnen 'winkelen'.
Op de toch al bijzonder rijke standaarduitrusting zijn bij mij de volgende dingen toegevoegd om hem net wat meer body te geven.

17 inch velgen Pallas,
Media unit MDI
Verwarmde voorstoelen
Sunset donkere ruiten

Aanvankelijk wilde ik ook ESP erop bestellen. Dit is echter vanaf week 45 standaard op de Octavia's, dus dat is mooi meegenomen! Het lijkt natuurlijk ook nergens op, zelfs de Polo heeft tegenwoordig standaard ESP!

Daarnaast worden er na levering een Premium Bluetooth kit ingezet (deze is identiek aan de fabrieksversie, maar telt nu niet mee met de bijtelling) en een lederen interieur ingezet. Ik heb gekozen voor een cognackleur (Truffel, 4817). In combinatie met de zwarte lak moet dit volgens mij een heel chique wagen worden waar ik weer wat jaartjes mee vooruit kan! Het leren interieur heb ik gekozen op basis van plaatjes van forumlid 'Baskoda' (als ik het goed uit mijn hoofd zeg). Ik vond dat er echt schitterend uit zien.

Ik heb voor de zekerheid toch nog even gereden met een dsg uitvoering, maar hoewel die zeker niet slecht is, roer ik toch liever zelf in de bak.

De levering zal waarschijnlijk pas in januari plaats gaan vinden, dus het lange wachten is voor mij begonnen.
Zodra er ontwikkelingen zijn zal ik die hier zeker melden!

Wasmachineman

Forumguru
Beste Ppaddo, leuke naam! Komt van de paddo of toch anders??
En je hebt gelijk, een mooie auto krijg je over een tijdje. Veel succes met wachten.

PS. die dsg is echt heerlijk hoor...dan maar bij de volgende misschien!

Darkside

Forumguru
Dat is.een nette.uitvoering zeg. Persoonlijk zal ik ook voor de DSG gegaan zijn. Maar dan is er tenminste nog wat te wensen voor de volgende auto

corsaar

Senior Member
Paddo Welkom hier , je weet niet wat je mist de tijd dat schakelen sportief was is een achterhaalde gedachte. DSG is top.

ppaddo

Lid
Paddo Welkom hier , je weet niet wat je mist de tijd dat schakelen sportief was is een achterhaalde gedachte. DSG is top.

Bedankt voor het hartelijke welkom.

Ik heb ook in een versie met DSG gereden, maar ik vond het niet de forse meerprijs waard. In de 'D' vind ik hem net te snel naar de hoogste versnelling gaan, waardoor bij het zakken van het toerental ik het wat brommerig vond worden. De 'S' stand vond ik dan weer net iets te enthousiast.

De handbak heeft dus niets met sportief rijden (dat vond ik juist een sterk punt van die dsg) te maken. Gewoon een simpel kosten/baten plaatje.

Ik hou jullie op de hoogte!

PS, dat ppaddo komt inderdaad van die paddestoelen. (Hoewel ik nog nooit met verdovende middelen aan de slag ben gegaan) Een heel oude 'nick' uit de tijd dat internet in opkomst kwam. Speciaal afgestoft voor dit forum :)

ppaddo

Lid
Nu, na een paar weken maar even een kleine update. De auto komt waarschijnlijk pas eind januari. AARRGGHHH! Het komt wel mooi uit aangezien mijn broer mijn huidige Leon wil overnemen. Kan hij mooi nog even sparen. :)

Nadeel van zoveel levertijd is wel dat je regelmatig gaat denken, had ik toch niet dat schuifdak er in moeten zetten, toch maar andere velgen moeten bestellen of toch maar die DSG moeten nemen. Ik ben er echter van overtuigd dat ik veel plezier aan deze auto ga beleven. Lekker compleet en luxueus en toch nog heel prettig in de knip.

FredV

Banned
Zo heb je nog een voordeel, je kunt lang nadenken over mogelijke opties en die goed afwegen.
Tot enkele weken voor de definitieve productiedatum kun je je bestelling namelijk nog geheel naar wens aanpassen.
Kleur niet goed? oke andere kleur, etc.

Aanvankelijk wilde ik ook ESP erop bestellen. Dit is echter vanaf week 45 standaard op de Octavia's, dus dat is mooi meegenomen! Het lijkt natuurlijk ook nergens op, zelfs de Polo heeft tegenwoordig standaard ESP!

Ik heb de "gewone" Elegance besteld.
Garage heeft gebeld dat hij Week 45 in productie gaat.:yeah:
Heeft alleen de BL de ESP erop of geldt dit dan ook voor de "normale" Elegance.:crazy:

Wat/wie is je bron in deze..?:crazy:

Groetjes,
Roforce

G

Guest1

@ppaddo: ben ook erg benieuwd wie je bron in deze is. Dat zou namelijk betekenen dat op mijn octavia zodadelijk ook ESP zit :D. Mooi mooi, zou ik zeggen.

ppaddo

Lid
De bron is een van de verkopers van Skoda Vepreda in Spijkenisse. Dealer van het jaar (de enige echte) dus je zou er vanuit mogen gaan dat die info klopt!
Ik weet niet of het gepast is zijn naam hier te noemen, maar het is niet een van de jongere verkopers.

He ppaddo mooie auto wordt dat hoor! Misschien zie ik je wel een keertje rijden in Spikecity! Ik kom er af en toe.

Kijk dan eens goed naar de prijslijst op Skoda.nl.

Volgens die lijst (geldig per 1-1-2011) is ESP alleen standaard op Greenline/Greentech/4x4/RS/L&K/Scout. Of alle varianten icm met DSG uitgezonderd de 2.0TDI.

ppaddo

Lid
Net nog de dealer aan de lijn gehad. Blijkbaar destijds bij het bestellen toch een communicatiefoutje... Zoals Markieman stelt klopt het...
Hier baal ik toch wel een beetje van... Kan er ook niet meer ingezet worden omdat de productie al ingepland is.

[edit]
Nog maar een kleine aanvulling. Zojuist nog even contact gehad met de dealer. Blijkt dus inderdaad dat de verkoper zich vergist heeft. Hoewel natuurlijk vervelend, kan dat nu eenmaal gebeuren. Vergissen is menselijk. Ik zou mij ook zomaar voor kunnen stellen als je info van de importeur krijgt en die is net nieuw dat je wel net even er naast kan zitten.
Er is mij een nette compensatie aangeboden. Er is nog gezocht naar een andere auto, maar in heel Nederland is geen 1.2 TSI ELB met ESP te vinden (op voorraad)
Het twee-kleurige leer komt helemaal goed. In principe wordt het een zwart lederen interieur, maar de zit en rugvlakken (m.u.v. de zijwangen)worden Truffel/cognac, net zoals de deurpanelen. Het kostte wat moeite om elkaar helemaal 100% te begrijpen, maar dan heb je ook wat! Daarmee wordt mijn auto toch een beetje uniek!

Overigens, productie in week 3, aflevering in week 7/8!

dwillems

Nieuw lid
He ppaddo,

Ik lees dat je auto in week 3 wordt gemaakt.

Volgens mij verzamelen ze alle orders die enigzins op elkaar lijken. Een collega van mij en ik hebben ook een Octavia Combi 1.2 TSi Elegance BNS besteld in de kleur black magic met sunset en 17 inch pallas. Verder ook de bluetooth carkit achter laten inbouwen en een volwaardig reservewiel.

Onze auto wordt ook in week 3 gemaakt en zal rond week 7/8 worden geleverd!

ppaddo

Lid
Dat is wel typisch ja. Ik heb dan wel geen volwaardig reservewiel, maar verder inderdaad een behoorlijk gelijkwaardig voertuig. Kunnen we ongeveer tegelijkertijd gaan genieten van onze mooie nieuwe bolides! Het foto-album hier zal dan wel overspoeld worden door zwarte Octi's!

ppaddo

Lid
IT'S ALIVE!!!

Althans dat zou 'mijn' Octavia nu moeten zijn! Week 3 is immers zo'n beetje afgelopen nu.
Hoe worden die auto's uit, ik neem aan Tsjechie, hierheen gebracht. Gaat dat per trein of boot en rijdt er dan iedere week een trein naar Leusden of is dat bijvoorbeeld maandelijks?

Niet dat mijn auto er een tel eerder door afgeleverd gaat worden, maar ik ben hier best nieuwsgierig naar.

Ik heb trouwens zitten kijken naar de foto's van Wasmachineman. Mooie bak en de manier hoe de schermpjes weggewerkt zijn deed mij wel even balen dat ik dat toch niet ook gedaan had.
Op deze manier had ik het wel gewild! Ach, voor de volgende zullen we maar zeggen!

Bovenaan Onderaan