Octavia Combi Elegance 1.9 TDI DSG besteld!

Na een half jaar meelezen en af en toe posten is vanmiddag (door mijn werkgever) een nieuwe auto besteld. Het is het volgende geworden:


Octavia Combi 1.9 TDI Elegance DSG-6 5d
  • Afneembare trekhaak,
  • Multifunctioneel 3-spaaks stuurwiel met paddles,
  • Telefoonvoorbereiding,
  • 17" Pegasus,
  • MDI,
  • Antraciet grijs,
  • Stoelverwarming voor.
  • Verder komt daar bij een uitlaatsierstuk en inzetbare zonnewering.
Als ik het goed heb begrepen wordt de auto geleverd met een 1.6 TDI DSG-7. Motorisch gezien voor mij een verrassing, maar voor mij is de voorpret nu echt begonnen. Ben heel benieuwd hoe de auto bevalt wanneer ik er wat langer in rijdt. Binnenkort maar vast de MDI-USB kabel bestellen...
 
Lekker hoor. Nu begint de minst leuke fase ... het wachten.
Als het goed is zijn ze nu in Tsjechie druk mijn O2 Combi in elkaar aan het sleutelen. Zou hem het liefst persoonlijk gaan afhalen daar om met veel plezier terug te rijden.

Uitlaatsierstuk ... mooi! Ik overweeg nog om het na te bestellen.

Wat moe tik me voorstellen bij inzetbare zonnewering?
 
Ik zeg het misschien verkeerd, maar ik bedoel zonnewering voor de zijramen achter de beide voorste zitplaatsen. De achterklep laat ik denk ik zonder zonnewering. Reden hiervoor is dat ik de af-fabriek zonnewering in de winter te donker vindt. Deze zonnewering klemt in de 'sponning' van de ramen, waardoor de ramen nog wel open en dicht kunnen.

Wat moe tik me voorstellen bij inzetbare zonnewering?
 

rbo

Senior Member
Na een half jaar meelezen en af en toe posten is vanmiddag (door mijn werkgever) een nieuwe auto besteld. Het is het volgende geworden:



Octavia Combi 1.9 TDI Elegance DSG-6 5d
  • Afneembare trekhaak,
  • Multifunctioneel 3-spaaks stuurwiel met paddles,
  • Telefoonvoorbereiding,
  • 17" Pegasus,
  • MDI,
  • Antraciet grijs,
  • Stoelverwarming voor.
  • Verder komt daar bij een uitlaatsierstuk en inzetbare zonnewering.
Als ik het goed heb begrepen wordt de auto geleverd met een 1.6 TDI DSG-7. Motorisch gezien voor mij een verrassing, maar voor mij is de voorpret nu echt begonnen. Ben heel benieuwd hoe de auto bevalt wanneer ik er wat langer in rijdt. Binnenkort maar vast de MDI-USB kabel bestellen...

Iets klopt hier niet ? Boven staat dat je de 1.9 TDI krijgt en beneden zeg je dat deze geleverd wordt met een 1.6 TDI?
Ik dacht dat de diesel niet leverbaar was met 7 traps dsg maar alleen met 6 traps.
 

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum.
Het is een leuke combinatie die jij bijeen gezocht hebt .
Er staan inderdaad een paar zaken die niet kloppen.
Of het is een 1.9 of een 1.6 TDI
Een 7 traps automaat , daar doet skoda vooralsnog niet aan mee.
Dus als het DSG is is het een 6 traps
Nu nog ff checken wat voor motor er nu wel besteld is , een 1.6 of 1.9 .
 
Na wat reacties te hebben gelezen begon ik bijna te twijfelen... Ben net langs de dichtsbijzijnde Skoda delaer gereden en een kopie gekregen van de prijzen van 2010. Dit was voor mij de bevestiging. Er is door de werkgever besteld een 1.9 TDI DSG-6. In de prijslijst van 2010 komt deze combi inderdaad niet meer voor. Alle 1.9 TDI motoren zijn vervangen door de 1.6 TDI. De 1.6 TDI wordt met een DSG-7 geleverd! Alleen de 2.0 TDI staat er nog in met een DSG-6.
Wat ik in de wandelgangen heb gehoord klopt dus wel. Het is nu alleen nog even afwachten of er nu wel of geen 1.6 in komt (het zal niet de eerste audot zijn die motorisch anders is dan besteld). Gezien de prijslijst 2010 hoop ik bijna op de 1.6, scheelt bijna € 2.000,- in de bijtelling.
De prijslijst is slecht gekopieerd. Zal vanavond eens proberen een scan te maken.
[edit 26/11/09 20:26: ik kan helaas geen goede scan maken. mocht iemand de nieuwe prijs van en specifiek motor/vermogen/transmissie willen weten dan lees ik dat graag]
 

cvegreen

Forumguru
ik had het nieuwe nieuws van de 1.6 TDI nog niet opgevangen , vandaar dat ik dacht dat het niet kon . Een DSG 7 in combinatie met de 1.6 TDI , dat kan inderdaad geen slechte combinatie zijn , de eerste versnelling kan korter zitten dan in vergelijk met de DSG 6 . Wat resulteert in meer trekkracht van in het begin . Lijkt mij een leuke keuze .
 

hemi24

Forumguru
Niet geheel correct.
Bij de SuperB wordt de 1.8 TSI met DSG-7 geleverd.

Inderdaad, heeft te maken met het maximaal koppel wat de bak 'aankan'.

DSG7 heeft droge koppelingen i.t.t. de DSG6 en (mede) daardoor minder olie en minder verlies in de aandrijving.
 

hemi24

Forumguru
inderdaad, niet binnen de door de fabriek gegarandeerde grenzen in ieder geval...
Heb van diverse tuningsites begrepen dat de bakken best wel meer koppel aankunnen, maar of dit de levensduur ten goede komt...

Is ook vaak het probleem met de gechipte 1.9 TDI's met de handgeschakelde 5-bak: koppeling blijkt dan het zwakste punt en heeft een verkorte levensduur.
 

Race Eend

Forumguru
Zolang je als tuner weet waarmee je bezig bent, kun je best 320Nm halen met een DSG7 bak.

Veel tuners doen alleen alles 30% omhoog in de software, alles wat ze ongeveer kunnen herkennen wordt even 'in de plus gezet '. Sneller is hij zeker, sneller stuk ook:D

Zou wel erg stom zijn overigens om een bak uit te brengen die meteen aan het maximale van zijn kunnen zit. Een goed ingereden model op vpower100 uit duitsland, sloopt dan zijn eigen bak tijdens een stevige rit.
(overigens hebben de 1.8TSI's vaak standaard al wat meer koppel dan met opgeeft).
 
Even een update... Eergisteren van de werkgever gehoord dat de leasemaatschappij nog steeds de auto niet had besteld omdat ze nog geen prijzen hadden om mee te calculeren. Nu hadden ze die prijzen wel, en ook de bevestiging dat de 1.9 PD een 1.6 CR-motor wordt. Of ik daar mee akkoord ging. Op mijn bevestigende vraag dat de auto dus nog steeds niet is besteld en er wellicht wijzigingen mogelijk zijn antwoorde hij postief. Hierop is aangevraagd een offerte en als het goed is eergisteren, vlak voor de vakantie, besteld, de volgende auto:


Octavia Combi 1.6 CR Elegance Business Line DSG-7 5d
  • Afneembare trekhaak,
  • Telefoonvoorbereiding,
  • 17" Pallas velgen,
  • MDI,
  • Anthraciet grijs,
  • Stoelverwarming voor,
  • Verder komt daar bij een uitlaatsierstuk en inzetbare zonnewering.
Omdat ik op locatie aan het werk was had ik niet alle info van de BL voorhanden. Zo zag ik later dat de BL 4 speakers achterin de auto mist. Ik dit heel ernstig? Ik hem met de dealer afgesproken dat hij mij belt als hij de bestelling ontvangt, zodat we alles nog eens door kunnen nemen alvorens er een fax naar Tsjechië gaat.

Kan het lange wachten straks opnieuw beginnen...

Na een half jaar meelezen en af en toe posten is vanmiddag (door mijn werkgever) een nieuwe auto besteld. Het is het volgende geworden:




Octavia Combi 1.9 TDI Elegance DSG-6 5d
  • Afneembare trekhaak,
  • Multifunctioneel 3-spaaks stuurwiel met paddles,
  • Telefoonvoorbereiding,
  • 17" Pegasus,
  • MDI,
  • Antraciet grijs,
  • Stoelverwarming voor.
  • Verder komt daar bij een uitlaatsierstuk en inzetbare zonnewering.
Als ik het goed heb begrepen wordt de auto geleverd met een 1.6 TDI DSG-7. Motorisch gezien voor mij een verrassing, maar voor mij is de voorpret nu echt begonnen. Ben heel benieuwd hoe de auto bevalt wanneer ik er wat langer in rijdt. Binnenkort maar vast de MDI-USB kabel bestellen...
 

cvegreen

Forumguru
Oei , ik dacht dat het wachten voor u eigenlijk al begonnen was , maar dat blijkt eigenlijk nog niet zo te zijn . Op die manier gaat het wachten nu nog langer duren . Wel een leuke combinatie dat jij gekozen hebt .
 

coolrunnings

Actief lid
...Omdat ik op locatie aan het werk was had ik niet alle info van de BL voorhanden. Zo zag ik later dat de BL 4 speakers achterin de auto mist. Ik dit heel ernstig? Ik hem met de dealer afgesproken dat hij mij belt als hij de bestelling ontvangt, zodat we alles nog eens door kunnen nemen alvorens er een fax naar Tsjechië gaat.

Kan het lange wachten straks opnieuw beginnen...

Als ik de BL folder bekijk, dan heeft de Greenline business Line t.o.v. de Ambition BL het Audio Pack Plus (4 extra luidsprekers in de achterportieren). De Elegance Business Line heeft weer extra's t.o.v. de Greenline Business Line.
Ik heb zelf ook een Elegance BL en ik heb gewoon 4 extra speakers achter.

Geen zorgen dus, de muziek komt je van alle kanten tegemoet in je nieuwe auto.
 
In de brochure die nu op de website van Skoda staat, zitten er idd 4 speakers achterin de Elegance BL (versie 2009). In de prijslijst op autoinbedrijf.nl (vanaf 01/01/10) zijn de 4 speakers achterin een optie... Ik ben dus nog niet helemaal zeker.
Als ik de BL folder bekijk, dan heeft de Greenline business Line t.o.v. de Ambition BL het Audio Pack Plus (4 extra luidsprekers in de achterportieren).<KNIP>
 

van inkel

Forumguru
In de brochure die nu op de website van Skoda staat, zitten er idd 4 speakers achterin de Elegance BL (versie 2009). In de prijslijst op autoinbedrijf.nl (vanaf 01/01/10) zijn de 4 speakers achterin een optie... Ik ben dus nog niet helemaal zeker.

Als je een Businessline Elegance hebt besteld krijg je zeker de 4 extra speakers, ze staan i.d.d. als optie maar er staat een zwart bolletje bij de Buss. Eleg. dus standaard.
 
Bovenaan Onderaan