Octavia Combi EL BSN 2011, weer een 'welke VCDS' vraag ....

Allen,

Vandaag een aankoop keuring laten doen tbv mijn toekomstige Octavia. Voorlopig koopcontract is getekend en ben me nu een beetje aan het oriënteren wat er zoal mogelijk is qua instellingen en configuraties.

Ik lees veel mooie en minder mooie verhalen over een kloo(n)(t)kabel. Nou zie ik alleen door de bomen het bos niet meer. :arghh:
welke kabel zou 'in theorie' moeten werken op een Octavia combi 1.2tsi? Er zijn verschillende sites waar ze verschillende kabels aanbieden maar nog is het me niet duidelijk. Mocht de kabel achteraf niet werken omdat een kloon is, so be it, dat is het risico. Ik vind het wel tamelijk hinderlijk als ik een kabel koop die het uberhaubt niet gaan doen.
Wat heb ik tot nu toe gelezen:
- Octavia maakt gebruik van HEX + CAN
- kloonkabel kan niet met CAN omgaan (?)
- kloonkabel gaat altijd met bepaalde versie van de software mee, geen update mogelijk
- Moet ik per definitie een kloonkabel hebben met software of kan ik dit achteraf downloaden/ hoe weet ik welke versie ik moet hebben in dat geval.

Mijn doel:
- instellingen van beide sleutels gelijk krijgen want dat is nu niet het geval met bijvoorbeeld verbruiksindicatie
- kijken of ik de bt van mijn radio kan activeren (Amundsen)
- aantal knippers knipperlicht instellen bij snelweg
- Autobahnblinken aanpassen (5 keer ipv 3?)
- wellicht needlesweep
- ?

Aangezien het een keer aanpassen is, en misschien nog een keer vind ik het way overkill om een officiële kabel te kopen
Kortom, welke kabel zou 'in theorie' moeten werken?

Verder viel het mij op dat als je enkele seconde op de lock knop (onder handrem) drukt, dat er 'iets' gebeurd maar ik weet niet wat. wie kan mij uit mijn lijden verlossen?

Joske

Forumguru
Ik zou in jouw geval gewoon iemand contacteren van hier op het forum die dat even voor jou wil instellen.. ;)

Dan gebeurt het met een goede kabel.

Das ook een optie maar die hou ik dan liever als reserve :)
Tenzij het door een ieder afgeraden wordt om met een kloon te werken.

CDK

Forumguru
Sorry maar ik ga me hier niet in verdiepen, ik bedoel het niet lullig hoor, maar het is gewoon niet verstanding om zo'n kloonkabel te kopen, er zijn voorbeelden waar dat schade aan je auto oplevert, voor mij een no go, liever meer betalen of een forumlid er bij halen ;)

Antera

Donateur
Ook ik ga niet omtrent cloon kabels advies geven. Heb die dingen vaker schade aan zien brengen en lang niet alle kabels werken of doen wat ze beloven. Maar de keus is natuurlijk helemaal aan jezelf wat hiermee te doen.

Vcds is en blijft ook geen spelletje

dirkkroneman

Forumguru
Kloonkabels maken meer kapot dan je lief is :deuk: Nee zonder gekheid, het zou prima kunnen dat iemand goede ervaringen heeft met een kloon. Maar zo iemand komt niet aan mijn auto met een kloon.

Duidelijke statements lijkt mee zo. Corné, het komt dus ook niet lullig over ☺
Toch maar eens bij de dealer vragen wat de opties zijn. Mocht dit niet lukken, toch maar eens kijken of er hier iemand met een kabel kan helpen. Bij voorkeur uit de regio Utrecht.
Vooralsnog dank voor de reacties.

Happyman

Forumguru
Ik heb een kloon kabel. Deze doet precies wat die moet doen. Heb alles kunnen instellen wat ik wilde. Af en toe check ik even of er nog fouten in zitten. De reden dat ik een kloon kabel heb aangeschaft is puur vanwege het weinige gebruik.

kleine update met de ontvangen kabel....
Hij werkt niet :(

Ergens was dat te verwachten maarja, wie het niet probeert zal het niet weten :)
Bij de initiële test krijg ik al gelijk de melding: 'CAN: Not ready' (de rest lijkt ok te zijn in deze test) maar vervolgens kan ik eigenlijk niets doen omdat ik dan een error krijg. bv 'No response from controller'
Voorbeeld van een lotgenoot: klik

Doelstelling was in ieder geval om het comfort-blinken 5 maal te laten knipperen ipv 3 maal. 3 maal is naar mijn idee veel te snel voorbij. Ik heb dan ook het idee dat bij Golf het knipperen iets langzamer gaat waardoor je meer tijd hebt om van baan te verwisselen. Ik heb bij Golf in ieder geval niet eerder het gevoel gehad dat 3 maal te weinig was wat dus nu wel het geval is bij de octavia :)

Ik heb in ieder geval een mailtje gestuurd naar de leverancier in Duitsland met mijn bevindingen over deze kabel. Op de site staat in ieder geval aangeven dat CAN zou moeten werken. Wie weet krijg ik wel gewoon een (nuttig) berichtje terug.

ertromp

Forumguru
Succes met het kabelslot :D En de leverancier in Dld zal z'n chinese connecties weer moeten benaderen.
Ik ben benieuwd naar de reactie als die ooit komt

Ik heb al weer een reactie binnen (responsetijd < 12 uur!)

Hello
Dear customer
Change the system time is April 1, 2013,
Determine whether the driver is installed successfully
Determining whether the vehicle is connected successfully
Don’t connect to the Internet, don’t open the antivirus software
Then try again
If not
Replace the system re-installation,
Best regards from China
Terry

Ik heb er een bericht achter aan gestuurd dat ik bovenstaande opties al uitgevoerd had en daarbij mijn idee dat de kabel niet compatible is met de octavia

@Joske: het hinderlijke is, is dat ik de auto van de week aan een originele kabel heb gehad toen mijn carkit ingebouwd werd. Toen heb ik gelijk het verzoek gedaan voor de knipperlichten maar we konden dit niet zo 123 vinden. De beste man van de Carkit wilde het dus wel doen als het in 5 minuten gefixed was maar meer tijd wilde hij er niet aan besteden wat ik me ook kan voorstellen.
Nu ik het wel weet...wilde ik het gelijk toepassen maar helaas....:(

Joske

Forumguru
als dat de enige aanpassing is dat je wenst te doen.. is een forumlid toch wel een mogelijkheid denk ik?

Bovenaan Onderaan