Octavia Combi 2.0 TDI - 6 vit.

zombie

Lid
hi,

ben nieuw op het forum, doch volg al enkele maanden de berichten op het forum. (heb al vele nuttige tips, links etc gelezen)
Bedankt aan alle forumleden met deze!

Ik ben sinds vorige week dan ook de trotse eigenaar van een Octavia Combi 2.0 TDI - 6 vit. geworden. Ambiente uitvoering, graphite grey, duo-agaat interieur, sport chassis, 17 " velgen Pegasus, afneembare trekhaak, maxi-DOT, parkeersensoren en soundsystem.

Aan allen die er nog aan twijfelen, dit is een kanjer van een auto!
Heb ondertussen 1300 km gereden. Even aan 200 km/hr. (jaja er was nog overschot) Gemiddeld gebruik volgens maxi-DOT reeds onder de 7 l/100 km gezakt. Schakelen verloopt perfekt. Wel even wennen die 6-bak. Is zalig als ge aan 140 -150 km/h over de snelweg rijdt.
Moet wel nog leren het gas te doseren want anders gaat dat geld kosten aan de boetes.
Mijn vorige wagen was een VW PASSAT 1.9 TD van 1996, 194000 probleemloze kilometers mee gereden, maar het verschil is toch wel enorm.

grtn,

zombie (een zeer tevreden SKODA-rijder) /forum/images/graemlins/rockon.gif /forum/images/graemlins/rockon.gif /forum/images/graemlins/rockon.gif
 
Alvast een dikke proficiat met je wagen / eerste post

smiley2520toppie.gif
 

zombie

Lid
yep

/forum/images/graemlins/rockon.gif /forum/images/graemlins/rockon.gif /forum/images/graemlins/rockon.gif
 
Gefeliciteerd met deze brute wagen, maar heb je wel van de dealer gehoord dat de eerste 1500 km een beetje rustig aan moeten verlopen. 200 km/h horen daar niet bij! Leuk die 6 versnellingen, maar begrijp je waarom ik zo blij ben met de DSG-automaat? Ik heb deze wel eens op handmatig gezet, maar dat was geen pretje, je blijft schakelen.
 

Fabia

† In Memoriam
Gefeliciteerd met je Octavia, je ziet ze steeds meer rijden met hele blije eigenaren achter het stuur.
 
Gefeliciteerd Zombie !
Wat een lekkere motor is het, nietwaar? Je merkt helemaal geen verschil of je nu 100 of 160 km/u rijdt.
 

zombie

Lid
inderdaad knappe motor, grolt wel een beetje maar klinkt mooi.
/forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 
Bovenaan Onderaan