Octavia combi 1.4 TSI DSG opgehaald

Eindelijk na 10 weken wachten dan eindelijk de trotse bezitter van een Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG in een Ambition Businessline uitvoering.
Kleur: Cappuccino Beige
Opties:
16'' crateris (Goodyear banden)
Audio Plus pakket
MDI
Afneembare trekhaar (Westfalia)
Hulpveren achter
Bij de aflevering bleek dat we een navigatie (Amundsen) ingebouwd hadden gekregen. Foutje bedankt!
Auto ziet er netjes afgewerkt uit. Afneembaretrekhaak schitterend weggewerkt. Zitcomfort is voor zowel mijn vriendin als ik zeer goed. Rijcomfort is goed, zicht rondom goed overzichtelijk. DSG schakelt schitterend en 1.4 TSI heeft voldoende vermogen om lekker door te rijden.
Niet echt het meest geweldige weer om de kilometers eens lekker onder de wielen door te laten schieten maar toch al tijdens wat korte ritten een indruk kunnen krijgen van deze geweldige auto.
Radio/Navigatie in combi met MDI (Ipod) werkt prima en het geluid is van een goede kwaliteit. Radioontvangst prima.
Als ik had geweten dat er navigatie was ingebouwd had ik tevens een multifunctioneelstuurwiel genomen! Helaas je kunt niet alles hebben.
Zodra we meer kilometers gemaakt hebben plaats ik een uitgebreider verslag met wat foto's.
 
Ha, lekker hoor.
Mazzel met de Amundsen, die hadden ze bij mij ook per ongeluk mogen plaatsen!
Hulpveren, ik ben ze ook aan het overwegen daar ik al tweemaal met de trekhaak op de grond heb gezeten na een hobbel.
Foto's en meer rijervaringen zien we graag verschijnen.
Veel rijplezier de komende tijd!
 
William
Waar ik benieuwd naar ben, aangezien we dezelfde uitvoering hebben, of bij jouw auto onder de motorkap ook de isolatie ontbreekt in de kap zelf?
Misschien zijn er meerdere die dat kunnen checken. Er zitten wel allerlei oogjes, gaatjes en uitsparingen maar het isolatiemateriaal ontbreekt bij die van mij lijkt het!
 
Ha Flame,

Onder de motorkap zelf heb ik geen isolatie zitten. In mij beleving hebben de meeste auto's geen isolatie onder de motorkap zelf.
 
Bij mijn vorige auto en bij onze tweede auto zit isolatie tegen de binnenkant van de motorkap. Ik vroeg het me af omdat het lijkt dat bij de octavia daar ook iets hoort te zitten.
 

Ronnie

Forumguru
Ha Flame,

Onder de motorkap zelf heb ik geen isolatie zitten. In mij beleving hebben de meeste auto's geen isolatie onder de motorkap zelf.
Gaatjes zitten er voor de geluidsisolatie van de Diesels om aan de norm te voldoen, is bij benzine niet nodig....
 
Auto is ook heerlijk stil dus isolatie word ook niet gemist. Heeft het verder ook geen functie voor de afgifte van de warmte van de motor mbt de lak van de motorkap?
 
Maar ehm die Amundsen systeem zit toch ook gewoon in de Ambition Businessline?

De auto is in 2009 besteld. Toen was de Amundsen niet standaard ... helaas, want ik heb ook een Ambition BL. In de 2010 prijslijst is de Amundsen echter wel standaard op de Ambition BL. Een meevaller voor Flame zo lijkt het.
 
Bij de bestelling in 2009 was de Amundsen een optie. Prettig dat ze blijkbaar de auto in 2010 uitvoering hebben afgeleverd. Dat maakt overigens de verrassing niet minder groot. Wat ik me dan afvraag wat zijn dan nog meer de verschillen in het uitrustingspakket van 2010 in vergelijking met 2009 voor de Skoda Octavia combi Businessline.
 
Bovenaan Onderaan