Octavia besteld!

Per 1 Maart begin ik bij mijn nieuwe werkgever, voor het eerst in mn leven mag ik een auto vd zaak uitkiezen. Na veel wikken en wegen is het een Octavia combi greenline bussines geworden. Zwart parel effect lak met extra donkere ramen. Omdat ik hem 1 maart direkt nodig heb, moest het een auto zijn die op voorraad staat.Anders ging mijn voorkeur uit naar antraciet grijs, elegante en een wat makkelijkere kleur dan zwart. Zwart vind ik wel het mooist maar als je een pietje precies bent is het een lastige kleur.In het verleden heb ik o.a. een fiat bravo gt, een knalgele splintenieuwe Punto HGT (2e model) een BMW 523i (bouwjaar 99) en mijn laaste eigen auto was een Alfa Romeo 156 sportwagon 2.0Tspark. Wel ff wat anders dus. Voor mij is auto emotie! Het mooiste is dat ik met al die Italiaanse bakken nooit geen problemen heb gehad! Hoezo onbetrouwbaar.. Maar nu moest er voornamelijk een rationele keus gemaakt worden. Dan kun je gewoon niet om de Octavia heen! 20% bijtelling en een zee van ruimte en een zeer nette prijs. Maar als ik zie hoe enthousiast de mensen op dit forum zijn, dan proef ik bijna Italiaanse passie.....:laugh: Ik kijk dan ook met veel plezier uit naar 1 maart. Als ik hem heb volgen er zsm foto's.
 
Nee heb niet proefgereden maar heb begrepen dat de greenline door het aangepate onderstel behoorlijk strak rijd en volgens verschillende revieuws zijn ook de stoelen top. De 156 is natuurlijk de maatstaaf in deze klasse wat sturen betreft. Verder heb ik nog naar de bluemotion passat gekeken maar deze is tenminste 10k duurder. Ook heb ik me nog verdiept in de nieuwe megane station, is ook een aantrekkelijke aanbieding en mooie auto. Maar vanwege de slechte reputatie mocht het geen Renault zijn.... Verder heb ik vanwege de kids(3stuks 0-4 jaar) behoorlijk veel ruimte nodig. De skoda is behoorlijk groter dan de golf variant bluemotion, bovendien is ook een vergelijkbare golf een paar 1000 duurder. Dus het is uiteindelijk een pure rationele keuze. Vanwege mijn drukke baan nu en de afzienbare tijd dat ik bij mijn nieuwe werkgever begin en het feit dat de dichtsbijzijnde Skoda dealer op 25km zit. Heb ik ook geen tijd om proef te rijden.
 
Prima keuze zo lijkt mij. De ruimte zal je zeker waarderen met 3 kids ... ik zit in het zelfde schuitje. De kleur ... prachtig ... wellicht wat vaker poetsen, maar zwart staat de O2 goed. Wel lekker trouwens dat je gelijk in een nieuwe auto kunt stappen bij een nieuwe job. Bij ons wordt er meestal wat geschoven met auto, zodat een nieuwe medewerker eerst nog een jaartje in een gebruikte auto rijdt.
 
Bij ons wordt er meestal wat geschoven met auto, zodat een nieuwe medewerker eerst nog een jaartje in een gebruikte auto rijdt.[/quote]

Klopt was ik ook blij verrast over, ik had zelf gerekend op een auto uit de short lease of 1 die nog een jaar mee moet. Hier spreek veel vertrouwen van uit.
 
Bovenaan Onderaan