Octavia besteld / Voorstellen

WanderZ

Actief lid
Hey hallo!

Ik zal me gelijk even voorstellen; Ik ben WanderZ, 28jaar oud, getrouwd en een zoontje van 10maanden. Werk als ICT Consultant in het noorden van het land en woon in Leek, Groningen.

Afgelopen week mocht ik een nieuwe lease auto uitkiezen en ben na heel veel wikken en wegen, lezen en nadenken uiteindelijk voor de nieuwe Skoda Octavia gegaan. Ik kon ook de Seat Altea XL, de Ford Focus, Opel Astra of de VW Golf kiezen.. Maar ben ontzettend blij met mijn keus voor de Octavia, mijn eerste skoda!

Het is de volgende config geworden;

Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 90Kw
- Elegance uitvoering
- Aqua Blue Metallic
- Shadow Onyx
- Verwarmde voorstoelen
- Multifunctioneel 4 spaaksstuurwiel
- Sunset ramen

De bestelling is vorige week naar de dealer gegaan, dus hoop binnenkort te weten wanneer de levering is.. Ik hoop dat het niet TE lang duurt...

Anyway, ik hoop hier de komende 4 jaar aan autoplezier, autoleed en ervaring te delen.. en vooral te genieten van mijn Skoda!

Laterss :xyxthumbs:

Hoi,

Leuk dat je ook voor de skoda Octavia gaat en met welk merk rijdt je op dit moment rond? Ik heb destijds ook een Octavia gehad en daar was ik heel tevreden mee. Morgen ga ik mijn nieuwe Octavia halen en dan ben ik eindelijk van die slopel (van ex. collega) af. Verders welkom hier. Doeeeei.

WanderZ

Actief lid
Ik heb nu een 'voorloop' Slopel vergAstra.. op zich wel leuk dat het een 1.8 Automaat is, maar verder totaal fantasieloze auto. Ik ben sinds vorig jaar bij mijn huidige werkgever, dus moest even een jaar-contract doorkomen in voorloop auto, maar nu ik een contract voor onbepaalde tijd heb, mocht ik dus zelf een auto kiezen.

Hiervoor bij vorige werkgever tijdje Volvo V50 1.6D gereden, Ford Focus 1.6D, Seat Leon Cupra TDI en daarvoor Golfje 4 TDi. (valt het op dat ik na de Leon getrouwd ben en dus wat bravere auto's ben gaan rijden? haha)

Heb in ieder geval veel zin in weer een nieuwe/zelf uitgekozen auto!

p.s. Dank voor de welkomst woorden!

Michel

Forumguru
Welkom! Toevallig zag ik vanmiddag een Octavia II in Aqua Blue Metallic. Een van de weinige gefacelifte Octavia's die ik tot nu toe heb gezien, want tot op heden kan ik ze nog op de vingers van één hand tellen. Ik vind dat je een mooie kleur hebt uitgekozen!

maf

Lid
Ik vind dat je een mooie kleur hebt uitgekozen![/QUOTE zei:
Dat kan ik beamen!! Overigens merk ik dat bij dit wisselvallige weer de vuiligheid op de auto nauwelijks opvalt. Je ziet het met name aan de velgen....

yprgwt

Lid
Welkom, hopelijk rijd je de aanjomende vier jaren met veel plezier! Ik hoop dat je hem snel krijgt, ik moet nog ongeveer drie weken wachten....

Dirk Kuyt

Nieuw lid
Hey hallo!

Ik zal me gelijk even voorstellen; Ik ben WanderZ, 28jaar oud, getrouwd en een zoontje van 10maanden. Werk als ICT Consultant in het noorden van het land en woon in Leek, Groningen.

Afgelopen week mocht ik een nieuwe lease auto uitkiezen en ben na heel veel wikken en wegen, lezen en nadenken uiteindelijk voor de nieuwe Skoda Octavia gegaan. Ik kon ook de Seat Altea XL, de Ford Focus, Opel Astra of de VW Golf kiezen.. Maar ben ontzettend blij met mijn keus voor de Octavia, mijn eerste skoda!

Het is de volgende config geworden;

Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 90Kw
- Elegance uitvoering
- Aqua Blue Metallic
- Shadow Onyx
- Verwarmde voorstoelen
- Multifunctioneel 4 spaaksstuurwiel
- Sunset ramen

De bestelling is vorige week naar de dealer gegaan, dus hoop binnenkort te weten wanneer de levering is.. Ik hoop dat het niet TE lang duurt...

Anyway, ik hoop hier de komende 4 jaar aan autoplezier, autoleed en ervaring te delen.. en vooral te genieten van mijn Skoda!

Laterss :xyxthumbs:
Gefeliciteerd en welkom op dit forum.
Ik heb mijn O2 TSI 1.4 combi Aqua Blue begin Maart besteld en hij komt Zaterdag a.s.
Als ik hem heb zal ik wel wat foto's op het forum plaatsen
Nogmaals van harte welkom!:koffie:

WanderZ

Actief lid
Nog best veel mensen die wachten op hun nieuwe auto, leuk! Ben erg benieuwd naar jullie foto's, dan kan ik alvast een beetje meegenieten! ;)

Ik ben zelf ook erg blij met de kleur die ik gekozen heb, maar heb hem niet niet in het 'echt' gezien.. dus best spannend! :xyxthumbs:

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum , je zult ongetwijfeld heel veel plezier beleven aan je nieuwe auto . Ik vind dat blauw wel hel mooi . Het staat heel goed op een octavia en een roomster vind ik , een fabia minder maar kan perfect als alternatief voor capuccino beige dienen .

WanderZ

Actief lid
Update: Zoals het er nu naar uitziet mag ik hem vrijdag 7 augustus ophalen bij S-Point in Amsterdam. Dan gelijk door naar m'n vader om de 18" velgen, schroefset en Xenon er tegenaan te gooien! (hopelijk blijft alles zitten en ziet het er goed uit! ;))

Spannennnnd!! :cheer:

___JC___

Forumguru
Update: Zoals het er nu naar uitziet mag ik hem vrijdag 7 augustus ophalen bij S-Point in Amsterdam. Dan gelijk door naar m'n vader om de 18" velgen, schroefset en Xenon er tegenaan te gooien! (hopelijk blijft alles zitten en ziet het er goed uit! ;))

Spannennnnd!! :cheer:

Hee Wanderz, worden het nu de R32 velgen of de Sportecs? Vindt de leasemaatschappij dat trouwens wel goed? Je moet officieel wel toestemming hebben om dit soort dingen aan een leasert te wijzigen uiteraard. Wat voor een maat velgen heeft die Octy standaard? Want zodra je banden versleten zijn krijg je een discussie met de leasemaatschappij. Die gaan nooit 18 inch banden betalen zonder dat dit in de leaseprijs zit namelijk.

WanderZ

Actief lid
Hee Wanderz, worden het nu de R32 velgen of de Sportecs? Vindt de leasemaatschappij dat trouwens wel goed? Je moet officieel wel toestemming hebben om dit soort dingen aan een leasert te wijzigen uiteraard. Wat voor een maat velgen heeft die Octy standaard? Want zodra je banden versleten zijn krijg je een discussie met de leasemaatschappij. Die gaan nooit 18 inch banden betalen zonder dat dit in de leaseprijs zit namelijk.

YO! Het gaan de R32 velgen worden.. Denk dat die een mooi compromis zijn tussen sportiviteit en ingetogenheid. Ik hoef geen schreeuw velgen onder mijn auto. Standaard staat de Elegance op 15", en dat kan écht niet, voor de zoon van een bandenboer! haha
Ik heb e.e.a. inderdaad met de leasemij overlegd en zij hebben er geen moeite mee 'zolang zij maar niet voor extra kosten komen'. Nu is het zo dat mijn pa met mijn broertje een bandenservice hebben, dus die banden krijg ik voor niks! ;) Het is dus zo, dat de leasemij nooit een rekening voor nieuwe banden zal krijgen... en dat vinden ze 'dikke prima'!

Bovenaan Onderaan