Octavia " Allure" combi besteld

dirkie996

Forumguru
Hallo iedereen,
Eerst me eventjes voorstellen: kom uit de streek van Roeselare( België) en heb in januari een Octavia Allure combi besteld.Het wordt een 1.6 crtdi Greentec.Blijkbaar is de Allure een beperkte serie (volgens de folder toch) die gebaseerd is op de Ambition met extra opties erbij zoals: navi Amundsen+ Europa, multif.stuur, bluetooth, climatronic, centrale armsteun vooraan "jumbobox", tapijten, lederen stuur, PDC achteraan, maxi dotscherm, cruisecontrol, regendetector& achteruitkijkspiegel met aut.dimfunctie, coming home en aut.licht en lichtmetalen velgen Pyxis 15".
Verder heb ik nog volgende opties erbij besteld: 8 LS, lichtmetalen velgen Crateris 16", mistlichten met bochtverlichting en verduisterde ruiten achteraan.
O ja, de kleur zal antracite grey metallic zijn met een variety onyx interieur.
Hopelijk heb ik een goede keuze gemaakt, ik rij momenteel nog met een Audi A4 van '98 met bijna 300.000km erop.Als de Skoda het zo goed zal doen als m'n huidige wagen, zal ik zeer tevreden zijn.
Het wordt wel nog een beetje wachten tot begin april (hopelijk). Zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten bij de aflevering? Ik heb ondertussen al enorm veel bijgeleerd ( zoals van de navi e.d.) via dit forum.Wel hoop ik dat de Octavia een beetje vooruit te branden zal zijn met z'n 1.6tje.Niet dat m'n huidige Audi (90pk) snel is, maar qua koppel bij lage toeren denk ik dat het wennen wordt.
Als het echt snel moet neem ik m'n motor( Ducati Monster S4r: 130pk voor 167kg), maar met de wagen rijd ik nog graag op souplesse.Ja, ik weet het, een 2.0 tdi ware beter geweest maar met die 140pk val je bij ons wel in een veel duurdere inschrijvingsklasse en ook qua prijs moet het wel ergens stoppen hoor.
Ik zal jullie wel op de hoogte houden van de levering en eerste kilometers.....
 

dirkie996

Forumguru
Net gebeld met dealer en goed nieuws gekregen: volgende week (week 8) is de productie gepland en als alles goed verloopt 2 à 3 weken erna (week 10 of 11) Octavia combi bij dealer.
Heb de indruk dat de wachttijden in Nederland langer zijn of zou de productiedatum nog kunnen veranderen?
Hou jullie verder op de hoogte en ondertussen leer ik me in op dit geweldige forum.:xyxthumbs:
 

dirkie996

Forumguru
Hallo iedereen,
Vandaag maandag 05/03, bericht gekregen van de dealer dat de wagen binnen is! Amai bijna 3 weken eerder dan voorzien bij bestelling.Ben deze middag direct naar de dealer gereden om de papieren op te halen en verzekering en aanvraag nummerplaat in orde te brengen.Mag de octi woensdagnamiddag halen om er de eerste kilometers mee te rijden.Heb nog geen foto's ervan genomen want er was nog een witte folie over de motorkap en plastiek allerhande in het interieur. De foto's en m'n eerste rijervaring zullen dan wel volgen.Dit doe ik waarschijnlijk beter in het onderwerp: " mijn auto" ?
Groetjes :xyxthumbs:
 
Bovenaan Onderaan