Octavia 3 rs tdi aankoop

Beste leden, wij zijn van plan om nog een broertje aan te kopen voor mijn Octavia 3 combi namelijk de rs tdi uitvoering. De rs tdi is van bj 2019 en heeft 98duizend km gelopen, nu is mijn vraag waar ik moet op gaan letten op evt gebreken en wat er op die km stand zeker is moeten vervangen enz, hij heeft ook een pano open dak zijn daar bijzonderheden waar ik moet op letten evt, alle info is zeer welkom.
Alvast al bedankt op voorhand.
 

JeSko

Forumguru
100.000 km op 5 jaar tijd dat betekent zo'n 20.000 per jaar die er gereden zijn met deze auto, dat zijn degelijke cijfers voor een diesel, al zegt niets dat die kilometers ook zo verdeeld zijn geweest over de jaren. Dus dan zou ik willen weten hoe ver het roetfilter verzadigd is en hoe de staat van de EGR is. Verder zijn dit goede blokken, zonder EGR en DPF presteren ze nog beter maar daarmee kom je niet meer door de APK.

Pano dak moet je op letten dat het niet lekt, komende dagen geven ze regen dus dat zou een goede indicatie moeten zijn als de auto buiten staat/kan, zo'n panoramisch dak heeft elk jaar net als de rest van de auto onderhoud nodig, maar dat krijgen ze zelden, de meeste dealers/garagisten doen het niet en de meeste mensen denken er ook niet over na dat zo'n bewegend dak onderhoud nodig heeft.

Distributie riem bv zit je nog niet aan, die kan nog 5 jaar of 100.000 km mee.

Is de auto dealer onderhouden? Voorhistorie aanwezig? Wie verkoopt hem? Particulier of garagist?

Grts J
 
Laatst bewerkt:
Ik ga morgen naar de auto zien. Onderhoudsboek is aanwezig, onderhoud is gedaan bij een dealer, carpass is aanwezig, ik koop hem van een garage en krijg nog 12 maand waarborg op de auto.
 
Bovenaan Onderaan