Amundsen Octavia 3 navigatie / multimedia vraag

Kan iemand mij zeggen of de opgeslagen adressen in het navigatiesysteem op de sd kaart staan of in het systeem van de auto zelf? Ik krijg nu na 1 jaar een nieuwe Octavia Combi en in mijn huidige (dezelfde) auto heb ik 150 adressen van mijn klanten opgeslagen. Zou mooi zijn dat ik de sd kaart kon kopiëren en overzetten op de nieuwe kaart.
 

Jewepe

Forumguru
Volgens mij ligt dat aan het systeem dat je hebt/krijgt. Een Amundsen heeft geen interne "harde schijf" en je navigeert dus van de SD-kaart. Zonder SD-kaart navigeert een Amundsen dus niet. Het ligt dan voor de hand dat ook de adressen op de SD-kaart staan. Heb je een Columbus, dan werkt het anders. Een Columbus heeft wel een interne "harde schijf" en hier staat de navigatiesoftware op. Volgens mij slaat het apparaat de adressen dan ook op op de "harde schijf".
 

Rallye

Forumguru
Het zal wel om een MIB2 Amundsen gaan. Bij mijn Amundsen blijven volgens mij de adressen in de navi staan als ik de kaarten vervang. Dat betekent dus voor jou een nadeel: ze zitten dan in de auto vast. Wellicht zijn ze te exporteren (als vcf of zo)?

Mag ik vragen waarom je de adressen in de auto en niet op je telefoon hebt opgeslagen? Dat lijkt me zoveel handiger - en de navi heeft toegang tot je conatacten.
 
Goedenavond,

ik heb me zojuist op de meet en greet voorgesteld. Ik weet niet of ik mijn vraag in het juiste topic had geplaatst maar hier ben ik terechtgekomen op zoek naar antwoord op mijn vraag inzake overzetten adressen navigatie. Ik krijg a.s. vrijdag deze lease auto:
Skoda Octavia Combi Clever edition
1.6 85 kW / 115 pk TDI, 7 versn. DSG, Diesel
Exterieur
Kleur : Quartz grey metallic

Ik heb even gekeken op de verpakking van de sd kaart van de huidige Octavia en daar staat inderdaad Amundsen op. Ik heb in ieder geval de huidige sd kaart op de pc gekopieerd. Misschien kan ik er nog wat mee en anders word het opnieuw adressen invoeren. Dank voor jullie antwoorden zover.
 

jongetje

Forumguru
Die adressen staan in de navigatie, niet op de sd. De sd kaart is meestal zelfs beveiligd tegen schrijven dus dat gaat niet (altijd).
 

Rallye

Forumguru
@jongetje Het kaartje van een MIB Amundsen is enkel tegen schrijven beveiligd als je het schuifje op de SD-kaart daarop zet (wat overigens wel de bedoeling is).
@ArjanD66 Waarom de adressen dan niet op je telefoon?
 
@jongetje Het kaartje van een MIB Amundsen is enkel tegen schrijven beveiligd als je het schuifje op de SD-kaart daarop zet (wat overigens wel de bedoeling is).
@ArjanD66 Waarom de adressen dan niet op je telefoon?

Ik heb dat eigenlijk nooit gedaan die adressen op de telefoon. Ik heb er een collega wel eens over horen praten. Is er hier ergens op het forum een topic over zodat ik dat kan leren?
 
Bovenaan Onderaan