Octavia 3 hatchback 1.0TSI van Jeroen

Canon-Eye

Forumguru
Ik rij met een ongetunede 1.0tsi 115pk en die heeft verrassend weinig moeite met 1100kg Eriba erachter plus nog het nodige gewicht in de auto, waaronder een kilo of 65-70 aan kogeldruk. Op de vlakke weg schakelt hij net boven de 80 ook gewoon door naar 7, tenzij er flink veel tegenwind staat. Althans in D; in S doet hij dat pas als de cruisecontrol ingeschakeld wordt.
Super torretje... :jaja:
 

Canon-Eye

Forumguru
Hij mag er officieel 80, vanaf 70 rijdt het wel lekker. Ik kom met caravan nooit boven de 100 km/u en zelfs dat alleen maar om een vrachtwageninhaalmanoevre niet ál te lang te laren duren.
De Fabia mocht maximaal 50, maar dat was echt te weinig dus die reed ik altijd op ca. 60 kg. Met dezelfde caravan, maar dan een 100 kilo lichter wegens max trekgewicht 1000.
 

1983jeroen

Forumguru
Ik weeg de caravan niet altijd. Denk dat die gisteren niet boven de 60Kg kogeldruk kwam.
Reed gewoon stabiel. Ook met inhalen toen ik zonder op te letten ruim 120 reed.
Ook in Frankrijk geen probleem met hogere snelheid. Maar is dan ook wel echt een kleine caravan natuurlijk
 

1983jeroen

Forumguru
Vandaag vanaf huis naar de Dolomieten gereden zonder caravan.
In Duitsland meerdere stukken gehad waarop ik de 1.0tsi eens goed op z'n staart kon trappen.
Naar de 180 gaat nog best makkelijk, maar ook 200 is nog goed haalbaar. Daarboven kruipt hij op de vlakke weg heel langzaam naar de 210, maar daar houdt het ook zo ongeveer wel op denk ik.
Heuvel af 234 gezien op de digitale teller.

Was ook verbaasd dat er nog best wat kracht in zit als je vanaf 150 wilt versnellen.

Nu is mijne natuurlijk gechipt. Heb dit nooit kunnen testen voor het chippen.
 

Kanerr

Forumguru
De turbo drie pitter vind ik gechipt echt wel een mooie motor hoor, en zoals je zegt is het tot de 180 nog aardig goed bij de les!

De MPI daarentegen... De koek is al op als ik hem start :laugh:
 

1983jeroen

Forumguru
Ben wel blij dat er standaard 17 inch onder zat, maar deze 16 inch (Seat , maar met Skoda naafkapje uiteraard) velgen zijn ook best netjes voor de winterbanden
IMG_20221211_163738343.jpg
 

1983jeroen

Forumguru
Al een tijdje geen update meer geplaatst hier.
Auto is altijd goed bevallen, maar zoals al elders op het forum vermeld heb ik gekozen deze toch in te ruilen omdat de wens voor een automaat erg groot was geworden.
De nieuwe is een Octavia van hetzelfde model uit 2019 in de kleur Race Blue.
Deze heeft een 1.5TSI motor.
Morgen is de aflevering.

Omdat ik daar ook wel weer een en ander aan wil aanpassen zal ik er een nieuw topic voor openen.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik had het inderdaad al gelezen! Gefeliciteerd met de nieuwe O3. Race Blue is altijd OK :giggle:
 
Bovenaan Onderaan