Octavia 3 Facelift Knipperlicht als DRL

Hi,

Ik ben in het bezit van OBD Eleven Pro.
Ben benieuwd of het mogelijk is om de DRL strepen van de facelift koplampen (O3 '17) standaard geel te hebben in plaats van wit.
Ik zie dit vaak online zoals bijgevoegde foto's.
Iemand die weet hoe je de verlichting kanalen moet coderen om dit voor elkaar te krijgen (met behoud van knipperlicht natuurlijk)?

Voor de duidelijkheid, het gaat om een Octavia 3 Combi Facelift uit 2017.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG_20190524_231158.jpg
    IMG_20190524_231158.jpg
    141,3 KB · Weergaven: 30
  • 1.png
    1.png
    221,9 KB · Weergaven: 31
Helaas gaat je dat niet lukken om te coderen. Het zijn geen RGB led strips die in je koplamp zitten
Ik weet dat het geen RGB strip is. Wel is het zo dat je elk lichtkanaal zo kan inregelen hoe je dat hebben wil. De vraag is alleen even hoe want in de praktijk is het al meermaals gedaan. Kan er online alleen niets over vinden. De DRL strip bestaat uit één LED unit per lamp met twee kleuren. (Wit/geel)
 

Canon-Eye

Forumguru
Voor zover ik weet is het een eis dat de dagrijlichten nnaar voren WIT licht uitstralen. Geel (of beter gezegd: amber) is alleen toegestaan op het moment dat er een knipperlichtfunctie actief is.

Met permanent geel/oranje/amber DRL trek je eerder ongewenste aandacht van koddebeiers, vooral aals die hun bonnenquotum nog niet bereikt hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Voor zover ik weet is het een eis dat de dagrijlichten nnaar voren WIT licht uitstralen. Geel (of beter gezegd: amber) is alleen toegestaan op het moment dat er een knipperlichtfunctie actief is.

Met permanent geel/oranje/amber DRL trek je eerder ongewenste aandacht van koddebeiers, vooral aals die hun bonnenquotum nog niet bereikt hebben.
Ben ik me inderdaad van bewust. Is ook niet iets wat ik "on the daily" zou gebruiken op deze manier. Ben meer benieuwd naar hoe het werkt, daarbij staat het leuk op een meeting oid.
 

hemi24

Forumguru
Helaas gaat je dat niet lukken om te coderen. Het zijn geen RGB led strips die in je koplamp zitten

Tuurlijk kan dat wel, ze knipperen toch ook oranje…

Kwestie van de USA style dagrijverlichting te coderen, waarbij je eigenlijk de fase van de knipperlichten omgooit.

Onderstaande voorbeeld heb ik een keer met VCDS bij een forumlid op gelijke wijze gecodeerd

 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Nou @hemi24 kom maar met de oplossing dan…………… Ben benieuwd. Misschien ook beter de vraag lezen want het gaat om de led strip. Je voorbeeld laat het zien bij een PFL
 
Laatst bewerkt:

Smeeuwis

Donateur
Ik ben ook benieuwd nu, TS heeft namelijk een facelift O3 en die heeft geen aparte RAW meer maar geïntegreerd met de led DRL. In het filmpje is een pre FL O3 te zien en daar kon dit inderdaad worden aangezet.
 

Smeeuwis

Donateur
Mijn eerste gedachte is overigens ook dat het zou moeten kunnen aangezien de led strip beide kleuren kan tonen. In de VS rijden Audi's vaak rond met amberkleurige DRL ipv wit, in dezelfde led strip. Ze hebben dan ook rode led RAW achter, lijkt mij wel gaaf op mijn Enyaq...

@Canon-Eye het mag inderdaad niet: DRL (en overigens alle verlichting aan de voorzijde) mag alleen wit of geel licht uitstralen. Iedere andere kleur is verboden. Amber (van de RAW) mag dus niet. Of een agent er een probleem van maakt zal vooral afhangen van zijn humeur of van het gedrag van de berijder.

 

jesse_s93

Forumguru
@rubenejbr kun je met een printscreen laten zien hoe de kanalen BLK = knipperlicht, waarschijnlijk 0 en 1 voor de voorzijde en TFL = dagrijverlichting, waarschijnlijk 4 en 5, zijn gecodeerd?
 
@rubenejbr kun je met een printscreen laten zien hoe de kanalen BLK = knipperlicht, waarschijnlijk 0 en 1 voor de voorzijde en TFL = dagrijverlichting, waarschijnlijk 4 en 5, zijn gecodeerd?
Heb je hier iets aan?
 

Bijlagen

  • Screenshot_2024-05-15-15-35-17-74.jpg
    Screenshot_2024-05-15-15-35-17-74.jpg
    390,2 KB · Weergaven: 21
  • Screenshot_2024-05-15-15-35-35-25.jpg
    Screenshot_2024-05-15-15-35-35-25.jpg
    383,7 KB · Weergaven: 21
  • Screenshot_2024-05-15-15-35-56-31.jpg
    Screenshot_2024-05-15-15-35-56-31.jpg
    385,9 KB · Weergaven: 17
  • Screenshot_2024-05-15-15-36-10-20.jpg
    Screenshot_2024-05-15-15-36-10-20.jpg
    388,8 KB · Weergaven: 22

jesse_s93

Forumguru
Ja, dat waren wel de printscreens die ik bedoelde, maar die zijn allen niet actief. Ik vermoed vanwege de full led verlichting en het feit dat de knipperlichtfunctie verwerkt zit in de dagrijverlichting.

Als ik zo snel een beetje lees op het internet lukt het vaak wel bij de auto's die aparte dagrijverlichting en knipperlichten hebben en niet (of niet goed) bij de full led uitvoeringen. Ik had verwacht als je het BLK kanaal (wat oranje is) een functie dagrijverlichting mee zou geven, dat het dan zou werken. Maar dat verwacht ik nu niet, omdat alles op niet actief staat.

Iemand anders die hierover mee kan denken?
 
Bovenaan Onderaan