Octavia 3 bestellen met of zonder 'sportonderstel'

Wel of geen skoda sportonderstel?

  • Welles

    Stemmen: 8 53,3%
  • Noppes

    Stemmen: 7 46,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15

Timmo

Nieuw lid
Zoals de titel het al zegt vraag ik me af of de optie van XDS & sportchassis - €150 de moeite waard is?
In de configurator lijkt de octavia massa's veel te zakken als ik de optie aanvink maar is dit in werkelijkheid ook zo? Maken die 15mm zoveel verschil? Wat gebeurt er met het rijcomfort, beter sturend? Onaangenaam hard?

Het betreft een leasewagen dus achteraf eibach monteren is geen optie.
 

micky

Forumguru
Nee, dat is de moeite niet waard, ga voor de Eibach verlaging, kost een paar 100 meer maar geeft je wel het gene wat je zoekt in verlaging/beter contact met de weg ;)

wat betreft je opmerking "achteraf Eibach plaatsen is geen optie" waarom niet, 1 het is geen achteraf, maar gewoon onderdeel van de bestellijst van skoda, ten 2de ze kunnen dit vermelden op de offerte zoals jij wilt, de term sport onderstel kan ook hier gewoon geplaatst worden ;)
 

CDK

Forumguru
@micky +3

Als er geen Eibach op de bestel lijst staat en achteraf Eibach geen optie is én je er privé geen €300,- voor over hebt dan zou ik het doen, origineel is het net een terreinwagen ;)
 

ertromp

Forumguru
En is dat de moeite of merk je dat niet?
Het is een voorziening op het gebied van veiligheid voor rijders die het uiterste vergen.
Je zult in een bochtig traject niet zo snel last hebben van het doorslippen van de binnenste voorwiel welke zich in de bocht bevindt
Er wordt nl. iets remdruk opgebouwd op dat wiel en voilà slippen wordt voorkomen
 

Darkside

Forumguru
Ben ook benieuwd hoe XDS zich gaat gedragen. Dit nog niet goed kunnen testen tijdens de proefrit.
 

ertromp

Forumguru
Zul je pas ondervinden als je op de uitersten van de auto gaat rijden. Zal niet tijdens een proefrit gelijk merkbaar zijn of doe je dan gelijk een rondje Nurburgring?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Darkside

Forumguru
normaal is dat standaard :-)
Nee vroeg me gewoon af of XDS echt werkt bij het nemen leuke bochtjes etc.
Of dit beter zal gaan dan in mijn huidige auto
 

ertromp

Forumguru
Xds zal niets veranderen aan het bochtengedrag bij doorsnee gebruik.
Wegligging is van andere factoren afhankelijk
 

Timmo

Nieuw lid
Is het dan beter dat ik de laatste centen steek in 18" Alaris velgen i.p.v. de 17" Teron of toch maar die af fabriek sportophanging?
 

Timmo

Nieuw lid
Het gaat om een bedrijfswagen met een maximum budget, alles wat eronder zit is niet in mijn voordeel natuurlijk...
Ik vind de Alaris velgen zeer mooi maar ik vraag me af of ze wel goed uitkomen zonder verlaging. Indien het werkelijk op niks trekt blijf ik bij de standaardvelgen. Eventueel kies ik dan voor de elektrische kofferklep ofzo.
 
Bovenaan Onderaan