Octavia 2 verkopen? En dan...

Na bijna drie jaren zonder problemen of grote kosten heerlijk rond te hebben gereden, wil ik mijn octavia 2 1.6 fsi uit 2008 verruilen voor iets anders. Maar wat is een budget vriendelijke, betrouwbare, ruime opvolger?

Ansich heb ik niet zoveel wensen, rijd niet veel en ver maar als ik rijd wil ik comfortabel rijden . Heb 2 pubers van bijna 1.90 lang dus beetje (been)ruimte zowel voor als achterin is zeer wenselijk. Verder is cruise een must. Beetje power om vlot in te halen zou ook fijn zijn. En zoals gezegd betrouwbaar, dus geen grote kosten posten, (jaarlijks) regulier onderhoud daar gelaten. Zat zelf te denken aan suberb 1.8 tsi of 2.0 uit 2009-2011, maar heb geen idee of dit goede en betrouwbare autos zijn.

Iemand tips en ideeën?

Tees

Donateur
Als je nu tevreden bent met de 1.6 FSI, dan zou ik naar een 1.4 TSI kijken. Die zal een stuk prettiger en pittiger rijden dan je huidige motor. Hoef je geen 1.8 of 2.0 voor te kopen (naast de al genoemde problemen daarmee).

Arjan1985

Forumguru
Je zoekt een opvolger voor de Octavia 2, met beenruimte. Ik zeg, Octavia 3 facelift. Moderne look en betrouwbare motoren. 1.0 en 1.5 tsi.

Alles geheel afhankelijk van je budget.

CDO

Forumguru
@MoMuller en een 1.6fsi is qua karakter niet vergelijkbaar met een 1.0 / 1.4 of 1.5 TSI.

Vermogensopbouw is zo anders. Eigenlijk ook gewoon wat proefritten gaan maken.

Octavia goede optie, buiten de VAG groep ook wel wat goeds te vinden maar dat is vloeken in de kerk hier wellicht.

Arjan1985

Forumguru
Nee hoor @CDO, volgens mij rijdt het gros van de forum leden geen Skoda. Maar ben wel benieuwd naar je andere ervaringen buiten VAG.

Voordeel voor mij om voor VAG te kiezen was dat ik op den duur wist wat de te verwachtte mankementen konden gaan zijn na aanschaf. Bij een nieuw merk moet ik me dan weer helemaal inlezen of verdiepen. Onbekend maakt onbemind wellicht.

Bovenaan Onderaan