Octavia 2 combi - 1.6TDI Elegance BL - Greentech

Eind mei besteld, vandaag gehaald bij Broekhuis in Assen.
1.6TD(groene)I Elegance Business Line, met wat chroom links en rechts, MDI en een sunroof. Kleur Lava Blue.
Ben er blij mee! Stap uit een Avensis D4D station 2L diesel en dit loopt echt soepeler.

IMG_0426.jpg IMG_0427.jpg IMG_0428.jpg

MarcoO2

Forumguru
Mooie wagen zeg!

Bij diezelfde dealer staat de mijne (ook een octavia Combi Elegance Business Line, maar dan brilliant silver) te wachten!

Gefeliciteerd met je mooie auto. Dat worden vast veel plezierige kilometers. En TFD kenteken....zag dat vandaag bijBroekhuis Emmen ook al!

Gefeliciteerd kerel veel plezier met je nieuwe auto voor mij wordt het morgen , dezelfde auto alleen dan hatchback 10.00 hoor ik ook bij de club .

Nico

Dank voor de leuke reacties! Gisteren aardig ritje gemaakt van Assen naar Mierlo (260km) met een tussenstop in Arnhem bij een klant en uiteraard nog even een supermarkt bezocht die niet in ons dorp lag (excuus om te gaan rijden uiteraard).

Wat me direct opvalt: Zuinig! (gem. 5.2 L/100km) tegen de Avensis met 7.5 L/100km. Goede stoelen met lende steun. Ben wederom verrast van de 1.6TDI, ik heb echt niet meer nodig. Acceleratie mooi over een breed bereik in de toeren. Nu op naar 180.00 veilige kilometers.

Iedereen die zijn Skoda nog gaat ophalen een dezer dagen: Veel plezier, geniet van de eerste km's.

Jochaim

Nieuw lid
Mooie auto. mooie kleur, mooie foto's. Ik mag er volgende week één ophalen. 'Slechts' een ambiente BL in brilliant silver. Ook met sunroof (MDI, sunset,...). Het is er nog niet echt weer voor, maar je hebt het sunroof vast een keer open en dicht gedaan? Werkt/bevalt dat zoals je verwacht had, daar ben ik erg benieuwd naar. Kom uit een Focus en een voorloop-Golf. Veel rijplezier gewenst.

De Stip

Forumguru
Die sunroof werkt fantastisch, het is alleen jammer dat het een conventioneel type betreft. Daarmee wil ik zeggen, je ziet tegenwoordig van die grote exemparen op de nieuwere modellen auto's (bijvoorbeeld ook in de Superb). Het zal waarschijnlijk komen, doordat de Octavia alweer een tijdje meeloopt qua model en dus pas bij een volgend ontwerp te maken krijgt met een meer bij de tijds model.
Ik had onlangs ook een 1.6 TDI meegekregen van de garage. Zelf dacht ik dat het niet veel soeps zou zijn, in vergelijking met de dikke 2.0 (OBD-2 getunede) diesels die ik hiervoor gereden had. Maar niets was minder waar, het is echt een heerlijk zuinige, sterke en soepel te berijden motor.

Veel plezier ermee! Welkom bij de club :)

Haha slechts is een relatief begrip. In mijn geval wilde ik een auto rond 30k met veel opties en Duitse degelijkheid. De Octavia vind ik echt de beste optie in de markt op dit moment. Ik kwam uit een BMW 1 serie en wilde eigenlijk een A3. Na 2 ritjes in de Octo niet meer dus! Sunroof werkt prima, op de snelweg open gehad voor een lekker fris briesje en ook overdag lekker veel licht in de "cockpit" ;).

CharlesTucker

Forumguru
Mooie auto, die kleur staat hem inderdaad bijzonder goed, gefelicteerd ermee!
Wat die 1.6TDI betreft, ik ben het helemaal met je eens, prima motor voor die auto, en inderdaad behoorlijk zuinig. Ik heb de mijne nu bijna een half jaar, ruim 20.000 mee gereden, en het verbruik is gemiddeld 4.8l/100km. Als je op www.spritmonitor.de kijkt is dat wel erg zuinig (gemiddeld is daar 5.58), maar ik sta er nog niet mee op de eerste pagina, het kan dus nog zuiniger. Ik heb er net weer 1500 km mee in tegen een over het algemeen hele stevige wind (nog wat restanten van de orkaan "Andrea" in Bayern) in gereden door Hongarije, Oostenrijk, Duitsland en Nederland (over het algemeen 130 km/h, heel af en toe een beetje harder tot de 150, prima te doen met die motor), en dan loopt het verbruik wel wat op (tot 5.64 l/100km)

In ieder geval, veel plezier en veilige kilometers gewenst!

hemi24

Forumguru
Netjes, 4,8 l/100km... De mijne lust een liter meer..! Maar goed, ik spaar hem ook zeker niet.

Maar toch, aangezien ik al sinds het begin niet tevereden ben over de vermogensafgifte en prestaties t.o.v. de gelijke auto met een 1.9 TDI van eveneens 105pk, twijvel ik na ruim 140k nog altijd of mijn 1.6TDI wel 100% is. Of mijn 1.9 TDI had af fabriek domweg veel meer vermogen dan de opgegeven 105 raspaarden.

16" Proximus (als ik het goed heb). 17" had er ook onder gekund, alleen geef ik er persoonlijk niet zoveel om. Ik vond dit best aardige velgen, de meeste mensen rijden een Greenline met Pixie (toch?), dus je kunt al snel onderscheiden ;).

Inmiddels 14.000km gepasseerd en het is -en blijft- een erg relaxte en comfortabele auto.
Echter, hij gaat er binnenkort uit aangezien ik voor een andere baan heb gekozen (zonder lease auto). Dit was mijn eerste Skoda en opzoek naar een leuke occasion kwamen we uit bij onderstaande Fabia 1.4TDI Equipe+, in goede staat en nog erg jong qua kilometers. Uiteraard een hele andere beleving dan de Octavia, maar ik zit er dan ook geen 1000km p/w in :-).

Link:
G. van den Akker -

skoda-fabia-hatchback-diesel-blauw-001--27858115-Medium.jpg

skoda-fabia-hatchback-diesel-blauw-002--27858148-Medium.jpg

Bovenaan Onderaan