Octavia 1.9TDI Combi Elegance Business Line (sinds 31jan09)

Zo! De eerste twee weken en 1500 km staan er naar tevredenheid op, hij is er alleen een beetje vies van geworden helaas.

Tot op heden een fijne auto en de Columbus is een aanwinst.

Een aantal zaken zijn mij inmiddels op gevallen:
Deze TDI motor, in deze combinatie is wat minder vergevingsgezind als dat ik gewend was in mijn Golfje IV. Het bij lagen toeren oppakken in zijn 2 en 3 wil nog wel eens wat protest opleveren waar mijn oude TDI (110 pk) er gewoon aan ging sleuren, voor zover je dat zo kan noemen. Kan het een verschil in wagengewicht of versnellingsbak verhoudingen zijn?

De af fabriek gemonteerde Firestone banden doen enorm afbreuk aan het kwaliteits gevoel. Een stugge, harde band wat zeker niet alleen door de hoogte van de band wordt veroorzaakt. Bij straatstenen en ruig wegdek, waar vinden we dat nou niet momenteel, ontstaat er enorme rumour in het interieur en 'hobbelt' de wagen er vrolijk op los. Flink proberen te 'gummen' dus en op naar de Michelin's.

De telefoon werkt nog steeds niet met BT en de dealer, en ik, hebben het al opgegeven. Een nieuwe telefoon is het devies.

Verder niets dan lof over de wagen, netjes afgewerkt, compleet en een plaatje om te zien moet ik zeggen. Tot op heden heb ik er nog geen dezelfde mogen tegen komen wat ook wel eens een aardige bijkomstigheid is voor zolang het duurt.

Groeten Ron
 

van inkel

Forumguru
Hoi :aangenaam:welkom op dit gezellige en leerzame forum.
Goed om te horen dat de O2,5 je bevalt (mooie kleur trouwens:winkie:)
Zij de firestone's er af fabriek onder gelegd? Nog niet gezien, alleen conti's en
bridgestone's. Ik heb zelf de bridgestone turanza's en deze bevallen mij best.
 

Trebbor1972

Nieuw lid
Mooie auto !! :xyxthumbs: Veel plezier ermee.

Ik ben benieuwd welke banden er onder die van mij zullen zitten bij levering. Tijdens de proefritten heb ik niet op het merk banden gelet maar ik heb in ieder geval geen last van herrie of zo gehad ...

Gr,
Robbert
 
de af fabriek gemonteerde firestone banden doen enorm afbreuk aan het kwaliteits gevoel.

zij de firestone's er af fabriek onder gelegd? Nog niet gezien, alleen conti's en bridgestone's.

Ik moet mezelf even corrigeren :eek:, het zijn inderdaad Bridgestones:eek:...!
Het is mij bij VW toendertijd ook al opgevallen dat er vwb de banden policy een niet echt trouwe trend gevolg wordt, of moeten we de oorzaak bij de importeur zoeken(http://www.pon.nl/pon-ondernemingen/organigram.21.lynkx)?
Mijn zakelijke Golfjes in 2000 had Conti's, die van 2001 Firehawk's (echt waar!), mijn prive Golf cabrio van 2001 weer met Michelin's, heerlijke band overigens.

Groeten Ron
 
Mooie auto !! :xyxthumbs: Veel plezier ermee.

Ik ben benieuwd welke banden er onder die van mij zullen zitten bij levering. Tijdens de proefritten heb ik niet op het merk banden gelet maar ik heb in ieder geval geen last van herrie of zo gehad ...

Gr,
Robbert

Ik heb geen proefrit gehad, had/heb er wel vertrowen in. Had eerst mijn zinnen gezet op het laatste uitloop model Octavia aangezien ik de facelift vanaf de foto's niet je-van-het vond. De dealer wist me echter te overtuigen dat ik toch echt even moest wachten.
Op de eerste zaterdag van de introductie ben ik gaan kijken en was blij dat ik gewacht had. De week daarop is hij besteld, de week daar weer op belde de dealer dat er dezelfde op voorraad stond bij de importeur met als extra getinte ramen achter die ik er nu dus gratis op gekregen heb. Weer een week later kon ik 'm al ophalen. Al met heeft heeft het zo'n drie weken geduurd vanaf bestellen tot afleveren. Dus best een vlotte levering geweest.
De koplampen zijn een geslaagde wijziging en de achterbumper (was eerst toch de RS achterbumper?) maakt de achterzijde lekker dik naar mijn mening!
Zoals al gezegd, ik heb nog geen tweede live mogen aanschouwen, rijdt toch elke dag op de A29, langs Rotterdam A15 naar Vlaardingen, plus nog ander ritten, dus verkeer zat.
Verder een top auto, zal in de loop van de weken nog wel eens mijn ervaringen tot dusver bijwerken!
Groeten Ron
 

TL@

Forumguru
Die Bridgestones zijn idd slechte banden. Op mijn vorige O2 is het loopvlak losgekomen na een goede 11.000km, total-loss was het gevolg (betonnen paaltje was nogal dichtbij de buitenkant van de bocht)
Op de Astra had ik eerst ook die Bridgestones staan, dat was nog erger, als het regende, reed ik precies op ijs, vreselijk. Na 20.000km (dan waren ze gelukkig al versleten) heb ik ze laten vervangen door Dunlops, veel beter.

Op de huidige O2 liggen nu winterbanden (Goodyears, keuze van de leasemij, had liever Michelins gehad) maar binnenkort moeten daar ook weer terug die Bridgestones op, jammer genoeg.
 
Zo, de eerste 10000 km staan er op, en de Octavia is vorige nacht van zijn Columbus bevrijd door een of andere @#$%6^. Toevallige feit wil dat ik de Scout van mijn vader voor de garage had staan, waar we de dag daarop mee op vakantie zouden gaan. Ook deze is van zijn navi 'bevrijd'. En passent m'n tas met kleding en schoenen mee genomen (Hopelijk overkomt diegene die het draagt wat, het mag best pijn doen hoor). Bij de plaatselijke dealer trof ik nog eens twee Octavia's aan met een gapend gat in het dashboard. De politie wist ons in de middag te vertellen dat er totaal 10 Skoda's in de gemeente het haasje zijn geweest....

En nu toch maar eens gezien, ooh, ooh, ooh, wat is het toch belachelijk makkelijk om zo'n duur navigatie systeem uit de wagen te jatten. Frontje loswippen, vier kruiskopjes en knip, de bekabeling door, en wegwezen. Hoeft geen 3 minuten te duren, inclusief het intikken van het achterraam! Dit gezien hebbende begrijp ik wel waarom ze zoveel gejat worden. De fabrikanten lijken er welhaast om te vragen, heel erg slordig.

Mijn Octavia staat bij de dealer, expert is vanmiddag langs geweest. Ik weet nu 1 ding wel, zo'n 'weggeef' systeem komt er bij mij niet meer in! Staat leuk hoor, maar je gaat elke ochtend toch weer met knikkende knieen bij de auto kijken, zeker nu ze weten waar die staat en dat er waarschijnlijk wel vervanging in zou zitten. Er komt gewoon weer een old skool radio-tje, met wellicht een afneembaar frontje. Ben er klaar mee.

Grt Ron
 
Bovenaan Onderaan