Octavia 1.6 automaat

Ben ik blij dat er gelukkig mede automaten liefhebbers zijn.
Dat ik nu niet in een automaat rijd, is vanwege het gebrek aan aanbod binnen mijn budget. Helaas kijken veel mesne nog steeds vreemd op als je aangeeft voorkeur te hebben voor een automaat.
Het enige wat ik mis in een (half) automaat, zoals in de DS, is een koppelingspedaal in situaties waarin het er op aan komt... schuiven met je pook kost te veel (nadenk) tijd........ En ja, ik heb er ervaring mee..... Mijn eerste auto was een automaat......

MVG, Peter
 

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: superpetur</font><hr />

Ben ik blij dat er gelukkig mede automaten liefhebbers zijn.

[/ QUOTE ]

Misschien kunnen een eigen chapter krijgen met als titel "automaten". Als er een Mod meeleest wil hij/zij dit dan voorleggen?
 

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: superpetur</font><hr />

Dat ik nu niet in een automaat rijd, is vanwege het gebrek aan aanbod binnen mijn budget. Helaas kijken veel mesne nog steeds vreemd op als je aangeeft voorkeur te hebben voor een automaat.

[/ QUOTE ]

Ik moest ook veel moeite doen voor die automaat. Ik rijdt niet zoveel km's als een vertegenwoordiger en de automaat is ook nog eens duurder. Maar het rijdt zo lekker.

Daarom, geen Elegance, geen toeters en bellen, maar wel een automaat.

Overigens sprak ik ooit eens met Gijs van Lennep, en die verbaasde zich erover dat de meeste mensen geen automaat willen. Ze willen alles automatisch.....behalve schakelen.

Ik ken diverse mensen die door omstandigheden automaat zijn gaan rijden....(en dat eigenlijk eerst niet wilde) maar die nu niet anders meer willen!
 
Bij het voorgaande sluit ik mij volledig aan.
Handschakelen staat voor sportief......
Automaat voor losers die de eerste versnelling niet van de derde kunnen onderscheiden........
Waarom rijden er in de VS dan zoveel automaten rond? Kunnen die yanks niet schakelen, of heeft dat een diepere ooorzaak?
Afijn, laat iedereen maar lekker rijden met de bak die hem/haar het beste past. Gelukkig kunnen we nu nog kiezen, wellicht wordt dat in de toekomst ook wel om zeep geholpen.......

MVG, Peter
 

SkodaMan

Actief lid
Nederland leidt aan het DAF-syndroom al zal dat natuurlijk op de duur vanzelf verdwijnen. De grotere Mercedessen en BMW's zijn al niet meer met handbak te krijgen en de volumes automaten in middenklasauto's nemen toe. Steeds meer merken leveren automaten in combinatie met diesels.
 

Okki

Donateur
Kijk maar naar dure (sport)wagens, die worden juist voornamelijk met automaat geleverd.
In America is een handbak vaak niet leverbaar of juist duurder.
 

Fabia

† In Memoriam
Gelukkig krijgen we op mijn werk ook steeds meer vrachtwagens met automaat. We hebben nu 1 DAF LF en twee DAF XF met automaat en dat rijdt echt ideaal, zeker in het drukke verkeer van tegenwoordig. Mijn volgende wagen wordt er zeker eentje met automaat.
 

Vacaro

Senior Member
Ik wou ook een automaat vooral de DSG, maar was niet leverbaar met 4x4, helaas en vrouw is ook niet te overtuigen voor automaat. Zal ze eerst eens een testrit laten doen denk ik.
 

Okki

Donateur
Nogmaals, iedereen die er ooit eens mee HEEFT gereden, is direct enthousiast!
cheer.gif
 
Bovenaan Onderaan