Octavia 1.4 TSI greentech (20%) besteld

WouterO2C

Actief lid
Die van mij is ook uitgesteld :(

Vanwege de sluitingsperiode leasemij, wordt het op zijn vroegst 10 januari 2012......

Fabia

† In Memoriam
Heb bericht van de dealer ontvangen dat Leaseplan alsoptie grotere velgen heeft verboden als er geen duidelijkheid is over deeventuele verhoogde uitstoot bij 14% of 20 % lease auto's. Dus als een auto met16 of 17 inch velgen is getest en de uitstoot blijft onder de grenswaarden, danis dit geen probleem. Als de auto bijvoorbeeld is getest met 16 inch velgen enniet met 17 inch velgen, dan kan je niet kiezen als optie voor 17 inch.
Dit gaat voor alle Leaseplan rijders gelden die een nieuwe auto bestellen. Dusin mijn geval............... ;-(

En als je dan naderhand zelf grotere banden onderdoet? Dan moe t het toch geen probleem zijn. Ik neem aan dat Leaseplan niet alle leaseauto's kan checken wat er onder ligt.

jalex_h

Forumguru
En als je dan naderhand zelf grotere banden onderdoet? Dan moe t het toch geen probleem zijn. Ik neem aan dat Leaseplan niet alle leaseauto's kan checken wat er onder ligt.
Dat gaat goed totdat je nieuwe banden nodig hebt. Of je moet zelf ook de banden gaan betalen.

WouterO2C

Actief lid
Het is ook Sinterklaas voor mij! Vandaag door de dealer gebeld dat de O2C "plotseling" toch al geleverd was bij de dealer.

Of ik hem maandag wilde ophalen!!?? Hoefde niet heel lang te denken....

Dat is mooi nieuws WouterO2C... Vervelend is wel dat het wachten nu voor het gevoel nog langer duurt nu het bijna zover is :D.

Ik heb wat dat betreft ook geluk gehad, normaal bij onze leasemij ook een leverstop (toch nog in tegenstelling tot wat ik niet lease). Maar ik heb hem vorige week toch geleverd gekregen, 14/11 op kenteken, 15/11 geleverd.
Komt wel doordat ik een voorraadselectie auto heb gekozen, maar aangezien deze precies was wat ik wilde hebben en in tegenstelling tot een nieuwe bestelling wel nu nog geleverd zou worden, heb ik die gekozen :D

Skoda Octavia Combi Ambition Businessline 1.2TSI DSG7
Antracite Grey + Audio Pack + MDI + Sunset + Multifunctioneel stuurwiel + Crateris 16inch LM Velgen + Volledig reservewiel
Verder voor aflevering trekhaak en progresieve hulpveren achter nog laten monteren.

Sinds vorige week staan hier dus 2 Skoda's voor de deur.

dentheman

Nieuw lid
Het is ook Sinterklaas voor mij! Vandaag door de dealer gebeld dat de O2C "plotseling" toch al geleverd was bij de dealer.

Of ik hem maandag wilde ophalen!!?? Hoefde niet heel lang te denken....

is het niet handiger om deze auto in de 1e week van januari op kenteken te laten zetten? dit vanwege een "nieuwer jaar".

maar evengoed gefeliciteerd!

Fabia

† In Memoriam
Dat maakt volgens mij niet meer zo veel uit. Althans ik heb er bij mijn Fabia niks van gemerkt toen ik die inruilde. De fab was van november.

Robbie

Lid
Goede smaak!! (exterieur is hetzelfde als dat ik besteld heb :aangenaam: enkel op de velgen na, ik heb de Proxima :D.
Hoop dat je er veel plezier mee zult hebben! En aangezien het een Skoda is zal dat wel goedkomen :grin:

WouterO2C

Actief lid
Dank je! Ben benieuwd hoe jouw velgen eruit zullen zien. De Pallas 17inch vind ik zelf erg geslaagd.

En ja, ik ben erg blij met mijn Skoda... Wat een heerlijke auto!

Misschien ben ik niet veel gewend, maar ik vind het net als een limousine rijden. Hij zoeft letterlijk over de weg. Vooral op de snelweg is het een genot. In de stad vind ik hem wat log, maar dat zal je bij iedere station wel hebben, omdat een station nu eenmaal lang en zwaar is. Ook binnen in ziet hij er gewoon luxe en top uit; alles erop en eraan. Alleen de audio valt een klein beetje tegen.... Verder vind ik hem echt niet onder doen voor de opel, renault, peugeot, etc.. en zeker niet voor de hyundai en kia haha

edit typo's

Robbie

Lid
Dank je! Ben benieuwd hoe jouw velgen eruit zullen zien. De Pallas 17inch vind ik zelf erg geslaagd.

In ieder geval een stukje minder dan de 17" Pallas.
Ik heb de 1.6TDI Greentech besteld, hierbij is het niet mogelijk om 17" velgen als extra optie af fabriek te bestellen, dit ivm met de 20% bijtelling.
Als het wel mogelijk was had ik het zeker gedaan, 17" maakt de auto net een stukje meer af...

Goed om te horen dat je zo tevreden bent over de auto :laugh:

WouterO2C

Actief lid
Zooo 10k erop zitten!

foto.jpg

Een kleine review, lijkt me wel op zijn plaats.

Nog steeds een heerlijke auto, met (nog) geen centje pijn. Alles voldoet meer dan voldoende en het materiaal voelt echt gewoon goed aan. De ruimte achterin en in de kofferbak is ook echt heerlijk; veel gebruik van gemaakt. De Elegance Business is supercompleet (Xenon!) en met de 17inch is ie helemaal af. Terwijl ik dit schrijf, zit ik echt te zoeken naar minpunten. Ik kan ze bijna niet bedenken.
Nou goed een enkele:
1. Fluitend geluid bij 130+km/uur. Iets met luchtweerstand. Hoor het ook niet altijd, hangt volgens mij ook beetje van de windrichting af. Met radio wat harder aan of een gesprek heb je er eigenlijk geen last van.
2. Verbruik, gemiddeld 12,6 km/l. Vind ik niet heel zuinig.
3. MDI kabel, veel te duur voor een optie en had ik niet hoeven nemen. De SD kaart sleuf in de Columbus volstaat.
4. Ouwelijk uiterlijk en imago van Skoda. Het is toch een (klein) minpuntje, hoewel ik nooit meer een slecht woord over Skoda zal zeggen. Sterker nog, ik zou een Skoda zelfs aanraden.
5. ... nou meer kan ik echt zo niet bedenken lol.

Ik heb er trouwens achteraf nog een uitlaatsierstuk op laten zetten, dat maakt hem nog net ff meer mans.

Groeten!

WouterO2C

Actief lid
Zooo 15k alweer. Eerste onderhoudsbeurt. Niets aan het handje. Bovendien zou eerste onderhoud pas bij 30k nodig zijn (Long Life). Had iets te maken met verkeerde computerinstelling, dat ik nu al een melding kreeg.
Bij de beurt bleek dat mijn koplampsproeirs in de winter stuk waren gegaan. Had het zelf niet gemist of gemerkt......
Verder nog steeds een uitstekende wagen en geen enkel probleem gehad! :)

WouterO2C

Actief lid
Bijna twee jaar verder sinds mijn laatste post.... wat is er veel gebeurd!

Belangrijkste is dat ik mijn Skoda o2c nog steeds rijd, maar nu geen lease meer. Mijn werkgever is failliet gegaan en ik heb de Octavia uit de boedel gekocht. Voor 50% van de nieuwwaarde inclusief winterbanden en twee nieuwe voorbanden. Nog steeds wel een klap geld ineens, maar meer dan waard.

De octavia rijdt nog steeds fantastisch en geen problemen mee gehad, behalve een kapotte DRL. Er staat nu ruim 50k op de teller. Heb vorige week de nieuwe logo's van de O3 besteld uit Duitsland. Hopelijk deze week erop zetten.

groeten, Wouter

Bovenaan Onderaan