Octavia 1.2TSI is gearriveerd

arjants

Nieuw lid
Ik heb vandaag mijn Golf V TDI op de zaak omgeruild voor een verse Octavia 1.2TSI Elegance.
Omdat ik een stuk minder km's ben gaan rijden en iets in de 20% cat. wilde, kwam de keuze al snel op de Skoda
(na eerst getwijfeld te hebben over een opel astra)

De eerste indruk is erg goed, qua interieur is 'ie erg compleet en doet niet veel onder voor mijn "oude" Golf.
Het sportonderstel, sunset en velgen maken hem naar mijn mening echt af en het rijd nog steeds comfortabel.
Octavia2.jpg


Octavia2_2.jpg


Octavia2_3.jpg

Morgen aan de slag met VCDS en even langs de audiozaak voor een passende audioset.
De extra achterspeakers zijn zeker een upgrade maar het kan nog wel iets beter :tongue:

Skoda Octavia Combi Elegance 1.2 TSI met
- Sportpakket Dynamic
- MDI met usb en iphone
- Sunset
- Dubbele bodem in kofferbak
- 17" Pallas
- Kleur Platin Grey
- Parrot Carkit
- Onderweg: Hondenrek, betere speakers en kofferbakbekleding rondom
 

ertromp

Forumguru
Succes met je Octavia!
Dat gaat je zeker beter bevallen dan een Opel Astra.
Ik spreek uit ervaring want via m'n werk krijg ik regelmatig een Astra 1.4 "Turbo" mee.
Alleen de Turbo in de Astra heb ik nog niet kunnen ontdekken.
De Octavia reageert een stuk beter op het gas.
Ook vind ik de knoppenboel op de middenconsole van de Astra een stuk onoverzichtelijker.

De keuze voor beter speakers begrijp ik wel want daar zou inderdaad wel wat in verbeterd kunnen worden.

Welke aanpassingen in de modules ga je doen?
 

Michel

Forumguru
Mooie kleur, zeg! Mijn optielijst voor een volgende auto kan er weleens heel anders uit komen te zien na het bekijken van deze foto's. Veel plezier met de Octavia!

@ertromp: als ik zelf een Astra zou rijden (moet er eerlijk gezegd niet aan denken) dan had ik die "turbo" badges allang verwijderd. Dat doet VAG en dus ook Skoda in mijn optiek wat bescheidener.
 

arjants

Nieuw lid
Succes met je Octavia!
Welke aanpassingen in de modules ga je doen?

Heb net needlesweep aan, gordelcontrole uit, bochtenverlichting uit en 4x knipperlicht bij aantikken ipv 3x gezet.

Mooie kleur, zeg! Mijn optielijst voor een volgende auto kan er weleens heel anders uit komen te zien na het bekijken van deze foto's. Veel plezier met de Octavia!

Ik kreeg in eerste instantie de "Businessline folder" mee maar na wat rondkijken op internet vond ik de standaard folder.
Navigatie en de rest van de businessline opties waren in mijn geval overbodig waardoor ik deze Elegance iets verder aan kon kleden.
Al met al wel tevreden voor het leasebedrag :)
 
Bovenaan Onderaan