Octaman steld zich voor (handleiding)

Hoi allemaal,
Ik ga binnenkort weer een Skoda Octavia rijden :yeah:en ik rijd erg veel voor mijn werk omdat ik in de service zit. Er is al een goedkeuring gegeven door mijn baas en daarom ga ik het binnenkort bestellen bij mijn leasemaatschappij.

Het wordt een skoda Octavia 1.9 TDI hatchback Ambition (Anthracite grey metallic) en met Amundsen navigatie. Voor de rest is de auto helemaal standaard en daar ben ik heel blij mee. Achterklep van de HB gaat heel ver open en daarom is deze auto ruim voldoende voor mijn service werk. (past in lease bedrag)

Ik rijd op dit moment een Opel Astra die ik heb overgenomen van een ex-collega. Deze auto heeft al behoorlijk wat problemen gehad en ik kan daarom haast niet wachten op die nieuwe Octavia. Heb 3 jaar geleden ook al een Skoda Octavia gehad, maar door wissel van baan heb ik die niet
meer. Daarvoor heb ik weer een Volkswagen passat gehad en ik vind die motoren gewoon erg goed. De reden dat ik voor Skoda gekozen hebt is: betaalbaar, mooi, ruimte en goeie motor.

Ben verder erg blij met deze Skodaforum en wil iedereen bedanken voor het opzetten van deze forum destijds. Ik heb al heel veel gelezen de laatste tijd en nuttige tips kunnen vinden. Ook zoek ik website's af naar Octavia nieuws en zo heb ik een Engelse gebruikers handleiding gevonden van 20mb. Het is van de allernieuwste model (2009) en geheel compleet in PDF. Ik ben alleen de link kwijt en weet totaal niet waar ik het vandaan hebt.

De vraag is hebben Octavia rijders hier behoefte aan?
Mocht hier behoefte aan zijn hoe upload ik dat en mag dat hier?

Veel plezier allemaal,

Octaman

ps: Ben meer een lezer dan een schrijver.:smirk:
 

Maarten

Forumguru
Welkom hier op het forum en gefeliciteerd met je nieuwe Octavia!

Ik hoop dat je af en toe toch wel schrijft op het forum. Het is echt gezellig hier. En inderdaad een nuttig forum!
 

MarcoO2

Forumguru
Welkom, Octaman! Ik wens je veel plezier met je toekomstige O2 toe, zal wel weer een verademing zijn na die Slopel Astra!
 

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum . Het is hier inderdaad heel gezellig en leerzaam. Ik kom hier al iets meer als een jaar en ik moet eerlijk bekennen dat het een verslavend forum is . Maar dat neem je als skoda liefhebber er voor lief bij natuurlijk. Je kan hier met allerlei vragen afkomen , niemand die lacherig over je vraag doet en heel constructief allemaal . Ik vind het super hier . Nu over je bestelde O2 .
Ik heb hier op het forum gelezen dat een combi niet echt hoeft omdat deze niet echt veel groter is als de HB. Dus zal het wel snor zitten in verband met plaats , want ik vind het een vrij grote wagen met klasse . Je zult er ongetwijfeld heel veel plezier aan beleven .
 

floris

Lid
Ik heb hier op het forum gelezen dat een combi niet echt hoeft omdat deze niet echt veel groter is als de HB. Dus zal het wel snor zitten in verband met plaats , want ik vind het een vrij grote wagen met klasse . Je zult er ongetwijfeld heel veel plezier aan beleven .

bij de combi is de bagageruimte 20L groter, onder het afdekzeil, plus dat je wat meer de hoogte in kan achter de achterbank zonder dat je de ruit van je achterklep eruit drukt, en je hebt en hebt 1.8cm meer hoofdruimte op de achterbank (je zal het maar net te kort komen) en verder zijn de binnenafmetingen gelijk aan de HB.
 
Eens in de jaar hebben we een beurs en dan moet er ook wat grotere apparatuur mee. Voor die ene keer wil ik wel mijn achterbank neer klappen. Ik had uiteraard ook voor die combi kunnen gaan, maar ik vind de HB zowieso veel mooier. (mijn smaak)
De combi is in lease bedrag nagenoeg hetzelfde, maar de kosten is kwa belasting technisch wel hoger.
 
Bovenaan Onderaan