Occasiontip...

pkrijgsman

Actief lid
Ik zag hem ook, informatief!

Wat ik wel apart vond, waren de reacties ónder het artikel over oa de kwetsbaarheid van de dsg. Hier op t forum heb ik er niet heel veel over gelezen mbt de Kodiaq-DSG, maar moet ook eerlijk zeggen dat ik dit subforum minder actief volg...

hemi24

Forumguru
Bij de reacties op autoweek altijd veel VAG-haters die graag zomaar iets na-papegaaien; zou er niet teveel waarde aan hechten…!
Wat ik niet snap is dat verhaal van niet functionerende knoppen; eigenlijk niet echt herkenbaar van hier.

Bakkertje

Forumguru
Interessant stukje inderdaad, die Luc vind ik persoonlijk niet zo'n fijne presentator van AutoWeek..
Wat vinden we verder van het verhaal over de inlaat vervuiling? Zijn daar inderdaad additieven voor? En zijn er mensen die daar ervaring mee hebben hier?

ertromp

Forumguru
Nee voor inlaatvervuiling zijn geen additieven die je aan de brandstof toevoegt. Het is en blijft een direct ingespoten benzinemotor en olie (carterdampen) komen via het inlaattraject boven op de kleppen en vlak daarvoor terecht en daar gaat de kool zich afzetten. Daar komt geen benzine met additief. Regelmatig olie verversen is het beste om koolafzetting te verminderen maar het gebeurt sowieso.

1753167727965.png

Hierboven een voorbeeld van de vervuiling op een 1.5TSI DAD.. motor. Deze foto is gemaakt door BVR Tilburg die dit soort gevallen regelmatig tegenkomen.
Je ziet de dikke korstvorming door de kool rond klepsteel en bij de klepzitting. Er komt helaas niet meer dan lucht/olie op dit punt van de motor.

Laatst bewerkt:

Fmoon

Forumguru
Ik volg al een tijdje op YouTube autobedrijf House of Cars. Ook hier hoor ik toch vaak dat VAG erg vaak stuk gaat en veel problemen heeft. Het lijken mij geen VAG haters gezien ze het zelf ook gewoon verkopen.

ertromp

Forumguru
Dit vind ik van die stellingen @Fmoon die totaal geen ondergrond hebben. Op hoeveel auto's is dit gebaseerd? Is VAG voor hen het grootste aandeel? Wat gaat allemaal stuk en welke problemen?
Echt en zo worden de kijkbuis volgers beïnvloed dat VAG sucks.
Dat House of Cars moet eerst maar eens een goede cursus statistiek gaan volgen voordat dit soort kreten gebruikt worden

• Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Forumguru
Ook daar geldt: vrijwel alleen de probleemgevallen melden zich.

En ja, iemand die voor 50+ dkm per jaar “afhankelijk” is van z’n wagen kan een storingiets anders ervaren als iemand die één keer per maand voor 4 tientjes tankt…

Captain Hook

Forumguru
Ach, het is een beetje hetzelfde verhaal als met de DSG van VAG.
Volgens velen in de online wereld deugt die bak voor geen meter. Alleen maar problemen, etc.

En ja, natuurlijk zijn er problemen mee.
Maar eigenlijk valt dat in het niet bij de enorme aantallen van die DSG bakken die er geproduceerd zijn. En gewoon dagelijks hun werk doen (zelfs met al die gebruikers mishandelingen erbij ;) )

Ik spreek uit (n=1) ervaring; 13 jaar gereden, kris-kras door Europa met een verguisde DQ-200 bak. Zonder problemen... :koffie:

De volgende zinsnede in het artikel vind ik wel waardevol:

Moet ik een Skoda Kodiaq kopen?

Kun je met een gerust hart een Kodiaq aanschaffen? Ja, hoor dat kan. Natuurlijk, de ene Kodiaq is de andere niet. Veel hangt af van de compassie van de vorige eigenaar. Dus geef je ogen en oren de kost.

Maar dat geldt dus eigenlijk voor iedere tweedehands auto...
Wel weer jammer van dat 'moet'. Je moet natuurlijk helemaal niks.

Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
Ik volg al een tijdje op YouTube autobedrijf House of Cars. Ook hier hoor ik toch vaak dat VAG erg vaak stuk gaat en veel problemen heeft. Het lijken mij geen VAG haters gezien ze het zelf ook gewoon verkopen.
Ik volg hen ook, en zij hebben het dan wel over de Golf GTI's en de Golf R's enzo. En zo vergelijken dat dat met de Fiesta ST's, die "nooit stuk gaan".

Ik denk niet dat je hun opmerkingen kunt extrapoleren naar "VAG", want daar heeft Danny én de kennis, én de ervaring niet voor.

Overigens is het wel een erg leuk kanaal om te volgen, inclusief de weekvideo's ;)

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan