AGTon
Forumguru
Goedemiddag,
Heel langzaam ben ik bezig met afscheid nemen van onze RR. 12 jaar oud en 250K op de teller, het beestje heeft niet het eeuwige leven.
Thuis zijn wij er over uit dat de RR opgevolgd zal worden door een Superb combi waardoor ik langzaam om mij heen aan het kijken ben naar een geschikt exemplaar. De afgelopen 3 jaar heb ik op vakantie 2 x een Superb combi mee gehad vandaar dat wij er uit zijn dat dit de opvolger van de RR gaat worden.
Nog even los van uitvoering etc. lijkt de grootste keus die gemaakt moet worden of wij voor een 1.5 tsi of een 1.4 phev gaan. Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar een 1.5 tsi om de volgende redenen:
- ik las dat de 1.4 minder bagageruimte heeft ivm de accu's;
- heb al gereden in een 1.5 en dat beviel perfect;
- ik rij een auto meestal helemaal af en vraag mij af of dat handig is met een 1.4 phev gezien de accu's en kosten voor vervanging.
- heb thuis geen mogelijkheid tot opladen voor de deur.
Gemiddeld zal ik rond de 10-15k per jaar rijden en de auto zal 2 a 3 jaar oud zijn bij aanschaf met gemiddeld tussen de 30 a 60k op de teller.
Wie o wie kan mij adviseren welke van de twee het beste zou zijn en waarom?
gr.
Heel langzaam ben ik bezig met afscheid nemen van onze RR. 12 jaar oud en 250K op de teller, het beestje heeft niet het eeuwige leven.
Thuis zijn wij er over uit dat de RR opgevolgd zal worden door een Superb combi waardoor ik langzaam om mij heen aan het kijken ben naar een geschikt exemplaar. De afgelopen 3 jaar heb ik op vakantie 2 x een Superb combi mee gehad vandaar dat wij er uit zijn dat dit de opvolger van de RR gaat worden.
Nog even los van uitvoering etc. lijkt de grootste keus die gemaakt moet worden of wij voor een 1.5 tsi of een 1.4 phev gaan. Vooralsnog gaat mijn voorkeur uit naar een 1.5 tsi om de volgende redenen:
- ik las dat de 1.4 minder bagageruimte heeft ivm de accu's;
- heb al gereden in een 1.5 en dat beviel perfect;
- ik rij een auto meestal helemaal af en vraag mij af of dat handig is met een 1.4 phev gezien de accu's en kosten voor vervanging.
- heb thuis geen mogelijkheid tot opladen voor de deur.
Gemiddeld zal ik rond de 10-15k per jaar rijden en de auto zal 2 a 3 jaar oud zijn bij aanschaf met gemiddeld tussen de 30 a 60k op de teller.
Wie o wie kan mij adviseren welke van de twee het beste zou zijn en waarom?
gr.