[OC2] speakers achter

mhjvdberg.mvdb

Nieuw lid
Weet iemand mij te vertellen welke maat speakers er in de achterdeuren moeten van de Octavia Combi 2 FL? Ik weet dat er oorspronkelijk een composet in moet maar ik heb nog een setje coaxiale liggen van 6 3/4" (16,5 cm dacht ik), gaan deze passen? Bij het aanleggen kan ik er denk van uit gaan dat ik zelf de bedrading moet trekken, nog tips hiervoor of een how-to (welke stekkerposities achter de amundsen)? In de kennisbank heb ik te weinig kunnen vinden hierover. En wat betreft de fader instelling die ik nu mis, moet die door iemand met vaccom ingesteld worden?

Bakkertje

Forumguru
Dat is inderdaad 16,5 cm. Fader moet je inderdaad activeren middels VCDS, draden trekken langs de dorpels, die zitten vastgeklikt. Handschoenenkastje even verwijderen (niet de schakelaar loshalen van de airbag!!) en aan de bestuurderskant de onderkant van het dashboard. Deurpanelen moeten er ook af bytheway. Qua bedrading op de amundsen even kijken of je kabels kunt vinden met de benodigde stekkers.
De aansluiting is een quadlock met hieronder de pinbezetting:

mhjvdberg.mvdb

Nieuw lid
Kijk hier heb ik al bijna alle info die ik nodig heb! Met de zin " qua bedrading op de amundsen..." bedoel je neem ik aan alleen dat ik even zelf de juiste stekker achter de radio moet opzoeken? Deurpanelen achter eraf stond geloof ik een how-to van ergens dus dat moet ook lukken.

Nog een aantal vragen de doorvoeren naar de deuren is dat een stekkerverbinding of is dat alleen een tube waar de kabels doorheen getrokken moeten worden? En de verbinding maken in de quadlock stekker zitten alle pinnen erin of moet ik zelf pinnen bij prikken, in het laatste geval kan ik dan de pinnen uit een iso stekker gebruiken?

Bakkertje

Forumguru
De achterkant van je amundsen ziet er ongeveer zo uit:

Daar gaat zo'n stekker in (quadlock)

De pinbezetting heb ik eerder al gepost, of daar iso stekkertjes inpassen weet ik niet, wellicht kun je dat beoordelen aan de hand van de foto hierboven. (waar ook geen achter luidsprekers inzitten toevallig)

De doorvoer in de deur is een tube waar de kabels doorheen moeten, die zie je zitten als je de deur opent.

Bovenaan Onderaan