OBD2

hallo allemaal

gisteren zat ik de playstore van me telefoon door te pluizen.
ik zocht iets leuks voor in de auto.
nu kwam ik het volgende tegen de obd2 http://www.q24u.nl/obd2-elm327-scanner-met-bluetooth-interface/
dit is een leuk apparaatje die je auto met je mobiel of laptop verbind.
je kan ermee foutmeldingen uitlezen en wissen,
je kan haast alle drukken temps enz van je motor uitlezen en nog veel meer.
het werk op bleutooth wat erg makkelijk is.

en(waar het mij om gaat) een heel cool appie op je smartfoon
1aa1f52ad561d2777c26e0b856f71a9f.jpg

nu is mijn vraag is er hier iemand bekend mee, werkt het of niet.?
kan het storingen geven??

greets internetboarder

Joske

Forumguru
Ziet er zo wat fake uit op het eerste zicht :-p

Precies eerder een gadget dan iets professioneels.. Helemaal nieuw voor mij alleszins

Cordoba

Forumguru
Ik weet sommigen op zo'n manier hun auto uitlezen, maar functionaliteit moet je volgens mij vergelijken met zo'n handscanner. Ik elk geval kun je er bij mijn weten geen logs mee maken, of instellingen veranderen.

CoesDoes

Forumguru
Ik heb er weleens iemand mee bezig gezien, geinig, maar (voor mij) niet veel meer dan dat.
Misschien wordt het een ander verhaal op het moment dat je er verstand van hebt en storingen uit kunt lezen en ook kan interpreteren..

@cordoba, het is ook niet de bedoeling om instellingen te veranderen en voor foutmeldingen ga ik wel naar de garage.
vind dat schermpje met extra data gewoon leuk:wink:

Cordoba

Forumguru
Als je de foutcode hebt, kun je via de site van Gerrit Speek direct een hoop info opvragen. Misschien niet zelf repareren/verhelpen, maar je bent voor het uitlezen niet afhankelijk van de garage.

CDK

Forumguru
ik heb het al eens voorbij zien komen, je kan er idd alleen maar mee uitlezen, wijzigingen zijn niet mogelijk. helaas werkt het alleen maar met Android smartphones, anders had ik'm al lang in m'n bezit gehad ;)

greetz Corné

VEEJAY

Forumguru
Heb dat spul ook, (naast de originele VCDS). Vind het maar niks, turbodruk etc klopt niet. Verder kun je maar 1 module (motor emissiefoutmeldingen etc.) uitlezen. en de andere 26 modules (Central electric, CAN, etc. niet).

Het is wel leuk als je helemaal niets hebt, en je kan ook andere merken uitlezen op motorstoringen.

CoesDoes

Forumguru
ik heb het al eens voorbij zien komen, je kan er idd alleen maar mee uitlezen, wijzigingen zijn niet mogelijk. helaas werkt het alleen maar met Android smartphones, anders had ik'm al lang in m'n bezit gehad ;)

greetz Corné
Er zijn ook mogelijkheden icm iPhone/iPad volgens mij, alleen moet je dan stekkers met WiFi hebben.

Heb bij de auto ook een bluetooth geval gehad die je op de OBD poort van de auto kan zetten om dan idd via een app op je smart phone de gegevens uit te lezen. Echter kreeg het met torque(de gratis variant) niet werkend. Kon de OBD bluetooth wel koppelen aan mijn foon, maar echt gegevens uitlezen deed ie verder niet. Kan dit ook met een andere app? Iemand die er veel ervaring mee heeft?

@roomster dgs.
ik ga ook zeker torque pro gebruiken ja.
en ja ben overtuigt, ik ga binnenkort dat ding bestellen.
heb dashcommand ook al , deze moet werken op mijn pioneer headunit, alleen werkt deze niet omdat de
radio niet goed op de canbus van de auto aan te sluiten was( snap dat nog steeds niet ,balen)
torque is iig een leuk speeltje als je van cijfertjes houd, :wink:

Bovenaan Onderaan