OBD2 mogelijkheden Skoda

redriver

Actief lid
Ik rijdt mijn hele leven al VAG auto's en heb met tussenposen ook wat uitleessoftware gebruikt. Betrof toen VAGCOM. Nu wil ik graag weten welke software en hardware (ik heb Windows laptop) ik weer zou aan moeten schaffen om e.e.a. te kunnen uitlezen (heb nu een Fabia 2008 maar binnenkort Octavia 2017-2018). Ik lees op dit forum vaak over VAGCOM, VCDS en OBDEleven. Wat wordt beschouwd als het meest nuttige / zinvolle en betaalbare middel om je auto uit te lezen ? Veranderen van instellingen / settings heeft nog geen prioriteit.
 

Tees

Donateur
VAGCOM en VCDS wordt hetzelfde mee bedoeld: de kabel van Ross-Tech of een goedkope Chinese kloon daarvan. Die klonen werken vaak wel, maar soms geven die problemen.

Als je indertijd een originele VCDS kabel had, dan werkt die als het goed is nog steeds, Ross-Tech levert voor zover ik weet levenslange updates.

Als je die niet meer hebt, en je wilt niet al te veel dingen doen, dan zou je een OBDeleven basispakket aan kunnen schaffen. Helaas zijn ze een paar maanden terug overgegaan op een abonnementsmodel, maar de basisversie heeft geen abonnement nodig. Daarmee kan je een aantal veelgebruikte aanpassingen wel doen, maar als je wat meer wil, dan heb je een abonnement nodig. Maar een basis OBDeleven zal de goedkoopste optie zijn (met uitzondering van een Chinese kloonkabel, maar daar zit wel een risico aan).
 

redriver

Actief lid
Ik heb zo s gekeken op de obdeleven site. Lijkt mooi programma (app) en in vergelijking met VCDS stuk voordeliger. Dat obdeleven alleen via smartphone of tablet werkt vindt ik wat minder maar zou ik wel aan kunnen wennen. Zie ook wel de VCDS lite versie maar is tot 2005 modellen dus heb ik niets aan. Gebruik voor de Fabia nu wel eens een chinese kabel met ScanMasterELM maar dat is alleen (beperkt) lezen en verder niet.
 

redriver

Actief lid
Deze week toch maar (om te proberen) een kloon VCDS kabel besteld met Rosstech software. Kreeg m vandaag binnen. Na installatie (handleiding zat erbij) alles aangesloten en ...... het werkt :cheer: Heb echt alle functies tot mijn beschikking. Ja ik geef toe, niet helemaal legaal, maar ja voor € 27 wel de mogelijkheid om alles uit te lezen en evt. aan te passen.
 
Bovenaan Onderaan