OBD training?

AlexR

Lid
Ik ben op zoek naar een training OBD.
Smeets Solutions heb ik al gevonden.
Iemand nog een tip?

Ik kom nog uit het contactpunt tijdperk, de hallgever kwam net op, tijd om iets nieuws te leren. ;)
 

Cordoba

Forumguru
Er zijn er meer bijvoorbeeld OBD-partner, maar training voor dergelijke spullen wordt volgens mij alleen gegeven voor monteurs die via de werkgever een opleiding krijgen. Het ook niet heel ingewikkeld, en alleen fout uitlezen kan weinig kwaad. Als je settings gaat veranderen wordt het andere koek, en heb je ook andere spullen nodig, en dan kan het veranderen van een setting die niet zomaar terug te draaien is, serieuze gevolgen hebben.
 

EdK

Forumguru

Dit is er, maar of je daarmee veel verder komt .......:lezen:
 

Tees

Donateur
Ik zou denken dat je t gewoon moet doen. Fouten uitlezen en resetten is niet moeilijk en totaal ongevaarlijk. De oorzaak achter de fout zoeken, dat is waar t ingewikeld wordt, maar daar hebben we dit forum (en de website van Gerrit Speek) voor!
 

Tees

Donateur
Dan moet je wel echt een paar stappen voorbij fouten uitlezen en resetten gegaan zijn hoor Ed.

Als jij bijvoorbeeld een OBDeleven hebt in de basisuitvoering, dan kán je niet eens handmatig dingen aanpassen. En die one click apps zijn niet onfeilbaar, maar het zou me verbazen als die echt iets serieus kunnen verknallen. Het echte long coden is natuurlijk een ander verhaal, maar daar moet @AlexR voorlopig gewoon van weg blijven.
 

EdK

Forumguru
Dan moet je wel echt een paar stappen voorbij fouten uitlezen en resetten gegaan zijn hoor Ed.
Dat weet ik @Tees , maar doordat er hier vaak zonder waarschuwing erg luchtig over gesproken word , word die stap ook erg snel genomen door mensen.
En met alle problemen van dien !
En bij je dealer hoef je dan niet aan te kloppen, die zet er simpelweg een nieuwe BC in , en uiteraard geen garantie verhaal al zou hij nog in garantie vallen.

En vandaar dat ik telkens weer waarschuw !!
En ook deze keer ......
 

Cordoba

Forumguru
@EdK De cursus in jouw citaat is een online cursus, naar mijn inschatting veredelde YouTube filmpjes, en ik weet niet of de TS dat zoekt (mijn inschatting is dat ie meer een fysieke cursus zoekt)
 
Bovenaan Onderaan