O3 - Welke maten passen perfect in de wielkuipen

Rofffel

Forumguru
Zoals sommigens weten heb ik nieuwe velgen gehaald en nu wil ik het geheel fatsoenlijk in de wielkuipen laten vallen.

Ik heb nu velgen van 7.5J ET51.
Achter heb ik 25mm spacers (per kant dus totaal 50mm) nodig.
Voor neig ik naar 20mm per kant maar heb dus geen referentiemateriaal kunnen vinden.

Ik weet dat op een Skodaforum misschien veel mensen beginnen over de maximaal toelaatbare eisen maar daar doe ik nu even niets mee.

Graag zou ik willen zien hoe dit er uit ziet. Heb je dus de volgende maten aan de voorzijde:
* 7.5J ET 31
* 8J ET 37
* 8.5J ET 44
of een benadering hiervan, plaats aub een afbeelding van de voorzijde.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaxN

Donateur
Houd wel rekening met de maximale breedte. Volgens de wet(regeltjes) mag je niet breder dan 5% van de officiële spoorbreedte(afstand tussen het hart van 2 wielen op dezelfde as) mag.
Dat is ongeveer 30mm bij de O3.
Dus je zou op alle 4 de wielen volgens de regeltjes maar 15mm mogen verbreden door spacers of andere ET waarde.

Ik heb nog nooit iemand gehoord over een bekeuring hiervoor of afkeur bij APK, maar is wel een afkeur ALS er iemand op let bij de APK.

Let wel dit zijn de regeltjes en er zijn denk ik genoeg die over die 5% heen zitten en er nooit iets van horen.
 

MaxN

Donateur
Moet bekennen dat ik je tekst niet goed gelezen heb want had het niet gezien.:bloos::banghead:
Heb niet minder interesse om dit te volgen, want ik heb ook ET35 velgen gezien waar ik belangstelling voor had. Maar durf het niet aan zonder ervaring van anderen.
 

Rofffel

Forumguru
Thanks @-Ri- . Dit is een perfect vergelijk!
Ik kom straks;
Voor 1.3mm verder naar buiten en;
Achter 3.7mm verder naar binnen uit.

M.a.w. perfectico!
Dan hebben we het voor de volledigheid (en toekomstige zoekers) over 7.5J ET 51 met voor 20mm spacer en achter 25mm.
 
Laatst bewerkt:

DannyG

Forumguru
7.5J ET 35 (dus geen 31 zoals je vroeg): deze vallen mooi op de rand van de voorkuipen en achteraan is er geen probleem met aanslepen onder zware belastingen.

 

Antera

Donateur
Houd wel rekening met de maximale breedte. Volgens de wet(regeltjes) mag je niet breder dan 5% van de officiële spoorbreedte(afstand tussen het hart van 2 wielen op dezelfde as) mag.
Dat is ongeveer 30mm bij de O3.
Dus je zou op alle 4 de wielen volgens de regeltjes maar 15mm mogen verbreden door spacers of andere ET waarde.

Ik heb nog nooit iemand gehoord over een bekeuring hiervoor of afkeur bij APK, maar is wel een afkeur ALS er iemand op let bij de APK.

Let wel dit zijn de regeltjes en er zijn denk ik genoeg die over die 5% heen zitten en er nooit iets van horen.


Niet helemaal waar daar word echt niet naar gekeken. je wielen mogen niet uitsteken dat is het enigste verder zijn er zeker geen restricties
 
Bovenaan Onderaan