O3: Wegdraaibare trekhaak

Hallo,

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb een O3 Combi met een wegdraaibare trekhaak van Skoda.
Ik heb zelf de trekhaak nog nooit doen verdwijnen.
Nu is mijn wagen voor herstelling bij een carrosserie-bedrijf en ze bellen me op voor het sleuteltje van de trekhaak.
Voor zover ik me herinner van het afleveren van de wagen, was er geen sleuteltje nodig.
Ik heb ze het volgende filmpje doorgestuurd:
omdat ik me herinner dat hij de O3 identiek is.
Maar het carrosserie-bedrijf blijft zeggen dat ze een sleuteltj nodig hebben.

Weet iemand hoe het werkt?
 
Blijkbaar is de link van het filmpje weggehaald in de vorige post.
Het gaat om het youtube filmpje met code "YGlqYp5gnII"
 

andrehj

Forumguru
Ik wist niet eens dat een O3 ook een wegdraaibare haak had. Ik dacht dat die optie was voorbehouden aan de Passat en Superb. Weer wat geleerd.
 

Jee13

Forumguru
ik heb vorig jaar bij mijn maatje met een passat 3AA een semi elektrisch zwenkbare trekhaak ingebouwd, daar was geen sleuteltje voor nodig. Er zit dan een knopje met trekhaaksymbool in de kofferbak die de trekhaakkogel ontgrendeld.

Als ik het filmpje zo zie, is bij deze trekhaak ook geen sleuteltje nodig en is dit een mechanische ver/ontgrendeling
 

Joske

Forumguru
OF het is een afneembare trekhaak.. ipv een wegdraaibare.... :lezen:

ik heb hier volgens mij nog niemand op het forum gezien met een wegdraaibare trekhaak met een O3. En zoiets is toch wel bijzonder cool dus dan had de eigenaar dit hier vast heel trots gemeld? :)
 

abelsj

Forumguru
Mijne heeft een afneembare trekhaak af fabriek. Daar is idd een sleuteltje bij om de bol te demonteren. Is niet wegdraaibaar, de 13 polige stekker is wel wegdraaibaar
 
Jullie doen me twijfelen :)
Ik ben quasi zeker dat het een wegdraaibare is, ik heb ook nooit geweten dat dat uitzonderlijk zou zijn.
In ieder geval: ik heb overal gekeken waar ik sleutels kan weggelegd hebben, en vind er geen.
Ik haal de trekhaak er nooit af, maar ik herinner het me van de aflevering van de auto zoals in het bovenstaande filmpje.
Morgenvroeg rij ik langs het carrosseriebedrijf en kijk daar dan zelf.
 

abelsj

Forumguru
Mijne haak heeft een hendel aan de rechterkant om hem te ontgrendelen alsook een slot dat groen of rood kan zijn (vergrendeld of niet).
Zoek je sleuteltje eens bij het reservewiel. Normaal is daar plaats voorzien om de haak op te bergen.
 

abelsj

Forumguru
abelsj, is die wegdraaibare stekker zoals in het filmpje? misschien dat ik me daarmee vergis?
Stekker is links naast de trekhaak en deze kan bij wegnemen trekhaak links omhoog draaien zodat de stekker niet meer zichtbaar is. Hij verdwijnt in de rechthoekige opening in de onderbumper.
 

micky

Forumguru
Jullie doen me twijfelen :)
Ik ben quasi zeker dat het een wegdraaibare is, ik heb ook nooit geweten dat dat uitzonderlijk zou zijn.
In ieder geval: ik heb overal gekeken waar ik sleutels kan weggelegd hebben, en vind er geen.
Ik haal de trekhaak er nooit af, maar ik herinner het me van de aflevering van de auto zoals in het bovenstaande filmpje.
Morgenvroeg rij ik langs het carrosseriebedrijf en kijk daar dan zelf.

Een wegdraaibare heeft natuurlijk geen sleutel, hij kan er immers helemaal niet af, het gaat hier zeker om de afneembare trekhaak, daarvoor heb je ene sleutel nodig om hem te verwijderen, maar waarom heb je een afneembare besteld als je hem toch altijd laat zitten, zonde van je geld.......
 
Bovenaan Onderaan